וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך סוג הקפה שאנחנו שותים משפיע על העור

ד"ר סיון מרסר, מאמר אורח

21.10.2020 / 10:00

הוא נחשב למשקה הפופולרי בעולם וצריכה מתונה שלו אף נחשבת בריאה, אבל האם חשבתם אי פעם מה עושה הקפה השחור או ההפוך שלכם לעור הפנים? רופאת עור מסבירה

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

הרגשות שלנו לגבי שתיית קפה נעים בין "מתנת אלוהים" ו"צורך קיומי". אך בבואנו לדבר על השלכות הקפאין על העור שלנו, העניינים קצת פחות ברורים. ישנן הנחות על הקשר בין קפאין ובין התפרצות אקנה, או החמרת יובש, לצד הנחות הלוקחות בחשבון השפעות חיוביות של נוגדי חמצון ומראה עור חלק ובריא יותר בזכות קפאין. ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת עור אסתטיקה ולייזר, עושה סדר בדברים:

מה יש בקפה?

הקפאין המצוי בקפה מכיל נוגדי חמצון. כבר ידוע שתזונה עשירה בנוגדי חמצון יכולה לשפר את בריאות העור, אבל המחקר על תהליך הספיגה האמיתי של נוגדי חמצון עדיין נמשך. עם זאת, אנחנו יודעים כי נוגדי חמצון נלחמים ברדיקלים חופשיים הגורמים לסימני הזדקנות, כמו קמטוטים, קמטים וכתמים חומים.
,

הדעה הרווחת בעולם מבוססת על ההנחה ששתייה של יותר מארבע כוסות קפה ביום עלולה להזיק לבריאות. אולם, באשר להשפעתו על העור, קפה שנצרך במתינות הוכח כמועיל לעור, הודות לתכונותיו האנטי דלקתיות וונוגדות החמצון. וכן, יתרונות אלה מצויים גם בקפה נטול קפאין.

הקשר בין קפאין ובין התפרצות אקנה

רובנו יודעים לצפות לפצעונים כשאנו נתונים תחת לחץ בעבודה. הורמונים (למשל קורטיזול) המופרשים בעת לחץ, עלולים גם הם לגרום לאקנה בכך שהם גורמים לגוף להזרים אינסולין, מה שעלול לגרום לעור לייצר עודפי שומן, לייצר תאי עור חדשים יתר על המידה ולהעלות את רמת הדלקתיות בגוף.

חשוב להדגיש שקפאין אינו גורם לאקנה. אך עם זאת, צריכת יתר של קפאין קשורה למתח, שקשור לאקנה. באחד המחקרים שנערכו בנושא, מצאו חוקרים כי מי ששותה כוס קפה לפני שעבר אירוע מלחיץ ראה עלייה של 211 אחוזים ברמות הקורטיזול, לעומת אלו שלא שתו קפה. במילים אחרות, קפה יכול להעלות את רמת הלחץ, מה שיכול לגרום לגוף לייצר אינסולין יתר על המידה - חדשות רעות אם אתם כבר מתמודדים עם אקנה.

קפה קר. ShutterStock
אם אתם סובלים מאקנה, ותרו על החלב. קפה קר/ShutterStock

בנוסף, הדרך בה אנחנו שותים את הקפה שלנו יכולה לשחק תפקיד עצום בסיבות להתפרצות פצעונים.
כך למשל ישנם מחקרים שקשרו חלב דל שומן וחלב רגיל עם אקנה, והכל בגלל נוכחותם של שני מרכיבים - מי הגבינה וקזאין, שני חלבונים שנקשרו לדלקות בעור ובאקנה בפרט. אבל לא רק החלב אשם. חלב לא אורגני יכול גם הוא להשפיע לרעה על ההורמונים ולגרום לאקנה - כך גם סוכר לבן וסירופ. לכן אם אתם מתמודדים כבר עם אקנה, כדאי לכם להפחית בחלב וממתיקים ולשתות קפה שחור.

האם קפה טוב לעור כתכשיר קוסמטי?

אז עכשיו אנחנו יודעים שלקפה יש יתרונות לעור כשהוא נצרך כשתיה, אבל מה לגבי שימוש על העור? סביר להניח ששמעתם על נפלאות הקפאין כקרם עיניים או בניקיון הגוף, אך כמה יעילים המוצרים האלה?

קפאין במוצרים הוא בעל תכונות אנטי דלקתיות ונוגדות חמצון, לכן כשימוש על הגוף במוצרים מסוימים הוא יכול הפחית באופן זמני את הופעת הצלוליט על ידי התייבשות הרקמה, אך מדובר בהשפעות לטווח הקצר. במילים אחרות, אם אתם אוהבים מוצרי טיפוח מבוססי קפה, המשיכו להשתמש בהם, אך אל תצפו לניסים או לתוצאות ארוכות טווח.

באופן כללי - הקפה טוב לעור בשל התכונות האנטי אוקסידנטיות שלו, אבל הדרך שבה אנו שותים קפה, כפתרון להפגת סטרס, עלולה להיות גורם להתפרצות אקנה או יובש בעור. כאשר הוא נצרך במתינות כמשקה, הקפה אינו רק בטוח לעור, אלא גם נחשב מועיל. אפשר להשתמש בו בשימוש חיצוני באופן נקודתי עבור פתרונות זמניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully