וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוך: מעכשיו אפשר לאכול גם קפה, וזה בריא

16.8.2015 / 6:37

עוד ועוד קמחים מצטרפים לשוק הבריאותי ועכשיו גם תורו של הקפה. חבורת יזמים מארה"ב החליטה להפסיק את הבזבוז בייצור הקפה ולהשתמש בפרי שלו כדי לייצר קמח בריאותי ללא גלוטן. אז מה הטעם של זה?

עץ קפה. ShutterStock
ככה זה נראה לפני שזה הופך לנוזל שחור. עץ קפה/ShutterStock

למרות שהוא נחשב למשקה הפופולרי ביותר בכל העולם, רק מעטים באמת יודעים מהיכן מגיע הקפה שהם שותים בבוקר. חבורת יזמים מארה"ב שדווקא כן יודעת מה תהליך הפקתו של קפה, החליטה לקחת דווקא את הפרי האדום והיפה של הקפה שבדרך כלל נזרק הצדה, ולהפוך אותו לקמח עם ערך תזונתי מרשים.

מדובר בפיתרון מושלם שלא ברור איך לא חשבו עליו קודם. המגדלים של עצי הקפה, משתמשים בעצם רק בפולים, ומשליכים את הפרי עצמו בגלל שהוא לא רווחי. הבעיה היא לא רק כלכלית, כי אם סביבתית, והפירות האלה מזהמים את הקרקע ואת מי הנחלים. הפתרון – שימוש בפרי שמקיף את זרע הקפה והפיכתו לקמח ללא גלוטן שיכול לשמש לאפייה.

עץ קפה. ShutterStock
הזרעים של הפרי/ShutterStock

אם קמח הקפה יהפוך להצלחה, וכך מקווים היזמים שהיו שותפים בעבר להקמתה של אימפריית הקפה סטארבקס, זה יכול לעזור לפתור בעיה סביבתית, להשלים את ההכנסה של מגדלי הקפה ולספק תזונה נוספת לעולם, זה הרעב וזה הפחות רעב.

לפי אתר החברה, שפועלת כיום במדינות כמו הוואי, מקסיקו וניקרגוואה, הערכים התזונתיים של הקמח לא נגמרים רק בעובדה שהוא נטול גלוטן כי אם ממשיכים למחוזות בריאותיים אחרים. כך לדוגמה, הוא מיכל פי חמישה יותר סיבים תזונתיים מקמח רגיל, פי שלושה חלבונים מקייל, פי שלושה יותר ברזל מבתרד וכמות אשלגן גבוהה פי שניים מזו שבבננה.

עוד באותו נושא

קמח בננות ירוקות: טרנד הבריאות החדש שכובש את העולם

לכתבה המלאה
מאפים עם קמח קפה. עמוד פייסבוק Coffee Flour, צילום מסך
קפה ליד הקפה/צילום מסך, עמוד פייסבוק Coffee Flour

ומה לגבי הטעם? אם לשפוט לפי פרק ששודר באוסטרליה של תוכנית הבישול מאסטר שף אז מצוין. אחד המתחרים הפתיע את השופטים והכין טארט על בסיס של קמח הקפה. ולא, למרות שהייתם מצפים, לקמח הקפה אין טעם של קפה, אלא הוא בעל טעמים אגוזיים, ויש כאלה שטוענים שהוא בטעם של פרי יער. כך או כך, גם אם בחרתם להשתמש בו, לא מומלץ לשים יותר מ-30 אחוזים ממנו בתערובת הקמח שלכם. הסיבים הרבים שלו עשויים להיות גם בעיתיים כשמדובר באפייה.

לא רק קינואה: 5 דגנים מלאים ללא גלוטן

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully