וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גורם לשיעור יתר בפנים ואיך נפטרים מזה?

ורדה הרמתי, בשיתוף zap doctors

1.9.2020 / 15:08

שיעור יתר בפנים היא תופעה שמעסיקה נשים בכל רחבי העולם, ומקורה בעיקר גנטי, אולם ישנן עוד סיבות שעשויות לעזור לחלק מהנשים לטפל בתופעה. הנה כל מה שצריך לדעת על הסיבות ודרכי הטיפול בתופעה המציקה

בעיות עור. ShutterStock
הרבה יותר מפלומה. מבט מקרוב על עור פנים/ShutterStock

שיעור יתר בפנים היא תופעה שמעסיקה אנשים רבים בארץ ובעולם, ותתפלאו, לא רק נשים. מדוע זה קורה? האם מדובר רק בעניין גנטי? מה חשוב לדעת כדי לטפל בתופעה בדרך הטובה ביותר?

חשוב להגדיר מהו שיעור יתר מכיוון שלא כל פלומה שצומחת על הפנים או במקומות אחרים בגוף, נחשבת לשיעור יתר. שיעור יתר מתייחס לצמיחה מעבר לפלומה הזו, עם השיער העדין והדק. שיעור יתר הוא מצב בו יש צמיחה מוגזמת של שיער באזור הפנים בעיקר, הזרועות, הבטן, החזה והגב. מדובר בשער פחות עדין, יותר עבה וגס, ונראה כמובן הרבה יותר מאשר פלומה כזו או אחרת.

למה זה קורה?

ברוב המקרים מדובר בעניין גנטי, וחשוב לזכור שאנו היהודים הגענו מכל קצוות העולם, הורינו או סבינו נולדו וקיבלו את תרבות המקום, וכן, גם את שיעור היתר. ישנם מקומות בעולם בהם בהחלט ניכרת מידה של שיעור יתר בנשים, ואם סבתך נולדה באחד המקומות האלו, יש סיכוי שגם את קיבלת חבילה גנטית דומה.

מלבד המטען הגנטי, אפשר לומר כי הסיבה הנפוצה ביותר לשיעור יתר אצל נשים היא תסמונת שחלות פובליציסטיות. זהו מצב בו ציסטות שפירות נוצרות בשחלות, הן גורמות לשינויים הורמונאליים אצל הנשים, אשר עשויים להביא לשיעור יתר. הן גם יכולות, אגב, לגרום לאקנה, עלייה במשקל, ירידה בפוריות ועוד.

גם רמות גבוהות מהרגיל של הורמונים זכריים (אנדרוגנים), עשויות להוביל לשיעור יתר. באופן טבעי, מרבית הנשים מייצרות מעט אנדרוגנים, אולם יכול להיות מצב בו אישה תייצר כמות גדולה יותר של הורמונים כאלו, והתוצאה בהחלט יכולה להיות שיעור יתר.

איך אפשר לטפל בזה?

קודם כל יש לאבחן את התופעה על ידי רופא, אשר יבדוק ויקבע האם מדובר בתופעה הורמונאלית, גנטית או בתופעה שמקורה בגורם אחר. אחת הדרכים לטפל בתופעה היא לדוגמא להפחית את כמות האנדרוגן בדם באמצעות מיקוד בירידה במשקל.

דרך נוספת לטפל בתופעה היא באמצעות טיפולי לייזר או טיפולי חום, אשר מטפלים בבעיה מהשורש, תרתי משמע. אני נעזרת בשיטת הטיפול של אפילפרי, אשר פותחה על בסיס ניסיון רב שנים של ד"ר יואל קוניס, ביו כימאי מוביל בתחום הכימיה הקוסמטית. בטיפול, אני מסירה את השיער בשעווה, כך שהשיער יוצא מהשורש. לאחר מכן אני מורחת חומר ששומר על הנקבובית פעורה. לאחר מספר דקות אני מחדירה חומר פעיל שנספג לתעלה שהייתה בה השערה, עד השורש, ומונע את הצמיחה בעתיד.
מכיוון שהשלב הראשון של הטיפול נעשה באמצעות הסרת השיער בשעווה, השערה מוסרת מהשורש, נחלשת, והחומר ששמים בטיפול מונע ממנה לצמוח, מה שמביא ליתרון עצום - עור חלק ויפה. יתרון משמעותי נוסף של הטיפול נוגע למשך הזמן של הטיפול ולפשטות הטיפול. ניתן לעבור טיפול ולהמשיך בשגרת היום ללא עיכובים או כאבים.

ניתן לבצע את הטיפול בסנטר, בשפם, מעל המצח, בעורף, בפאות, הוא מתאים לכל סוגי העור ולכל סוגי השיער וצבעיו השונים. התהליך הינו אישי ומותאם ללקוח, הממוצע עומד בדרך כלל על עשרה טיפולים, בקצב של טיפול אחד בחודש, בהתאם לקצב הצמיחה של השערה.

יש לקחת בחשבון כי התכשיר מכיל חומרים פעילים אשר יכולים לגרום לרגישות אצל חלק מזערי באוכלוסייה. לצורך כך, אני מבצעת בדיקת רגישות על שטח קטן לפני תחילת הטיפול, על מנת לוודא שאין רגישות. מעבר לכך, אין תופעות לוואי. הדבר היחיד שחשוב לדעת הוא שיש להמתין שש שעות בלי להרטיב את הפנים ומבלי לשים כל חומר, על מנת שלא ינטרל את פעולת האפילפרי.

השיטה מאושרת ומורשית על ידי משרד הבריאות הישראלי, על ידי משרד הבריאות בקפריסין, אשר פועל על בסיס הכללים של השוק האירופאי. המוצר רשום ב-FDA, ובנוסף, בטיחותו ורגישותו נבדקה ואושרה על ידי מעבדות קוסמפארק בצרפת. אגב, אני ממליצה לא לרכוש את המכשיר באופן עצמאי, ולבצע את הטיפול רק אצל איש מקצוע שעבר הדרכה מקצועית.

ורדה הרמתי הינה קוסמטיקאית מוסמכת בעלת ניסיון של 15 שנים, כולל מגוון רחב של השתלמויות בנושאים כגון איפור קבוע, פילינג, הסרת שיער ועוד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מדיקור מי שפיר ועד בדיקת אקסום: מה השתנה בבדיקות גנטיות בהיריון?

בשיתוף zap doctors
ורדה הרמתי, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully