וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הריאות והמוח, קורונה עלולה לגרום נזקים חמורים ללב

מחקר שנערך ב-63 מדינות הוכיח שוב כי נזקי הקורונה עדיין אינם ידועים במלואם. במחקר נמצא כי רבים מחולי הקורונה סבלו מבעיות לבביות - מה שעשוי לשנות את הטיפול התומך שמקבלים החולים

בווידאו: הדקסמטזון נמצאה יעילה לטיפול בחולי קורונה קשים/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: מחקר בריטי וען כי מצא תרופה שעוזרת לחולי קורונה קשים

אחרי שחוקרים מצאו כי נגיף הקורונה פוגע במערכת הנשימה, בריאות, במוח ובכלי הדם, מחקר חדש ומקיף מצא כי הוא גם יכול להשאיר נזק הרסני ללב.

מחקר שנערך ב-69 מדינות, במימון קרן הלב הבריטית (BHF), מצא כי 55 אחוזים מתוך 1,261 מטופלים שנבדקו, עברו שינויים חריגים באופן שאיבת הדם בלב שלהם, כאשר אחד מכל שבעה הראה עדויות לפגיעה קשה בתפקוד הלב. הרוב (901 חולים) מעולם לא אובחנו כסובלים מבעיות לב, מה שהוביל את המדענים למסקנה ש- COVID-19 עלולה להשפיע באופן חמור על הלב.

בקרב קבוצה זו, אצל 46 אחוזים סריקות לב שנערכו לא היו תקינות ו-13 אחוזים חלו במחלה קשה. קצת יותר מחצי (54 אחוזים) מכל הסריקות בוצעו במחלקת טיפול נמרץ וסריקות אחרות בוצעו במחלקות כלליות, במחלקות לב וריאות ובמחקר ופיתוח.

ד"ר סוניה באבו-נראיאן, מנהלת רפואית עמיתה בקרן הלב הבריטית וקורדיולוגית יועצת, אמרה כי: "מחלת COVID-19 קשה עלולה לגרום לנזק ללב ולמחזור הדם. אנו זקוקים בדחיפות להבין טוב יותר מדוע זה קורה כדי שנוכל לספק טיפול הולם - לטווח הקצר והארוך כאחד". לדבריה, המחקר העולמי שנערך בשיא המגיפה מראה שרופאים חייבים לחפש סיבוכים בלב בקרב אנשים עם COVID-19 כדי שיוכלו להתאים את הטיפול שלהם במידת הצורך.

עוד בוואלה!

איך בדיוק תוקף נגיף הקורונה את גוף האדם?

לכתבה המלאה
מוניטור שבודק את קצב הלב. ShutterStock
הקורונה גורמת לנזקים לבביים. מוניטור שבודק את קצב הלב/ShutterStock

המחקר, שפורסם בכתב העת European Heart Journal מצא כי המומים חולקו כמעט באופן שווה בין חדרי הלב השמאלי והימני. בנוסף, על פי הסריקות, כ-3 אחוזים מהמטופלים עברו התקף לב לאחרונה. כתוצאה ממצאי הסריקות, שינו הרופאים את הטיפול בשליש מהחולים, כולל הוספת טיפול בתרופות לאי ספיקת לב, או שליטה מדוקדקת יותר בנוזלים ובטיפול שנועד לתמוך בתפקוד הלב. הצוות הזהיר כי לא ניתן להסיק מהמחקר עד כמה שכיחים שינויים בלב בקרב אנשים שלא עברו סריקות.

פרופסור מארק דווק, שהוביל את המחקר, אמר כי: "COVID-19 היא מחלה מורכבת רב-מערכתית שיכולה להשפיע עמוקות על חלקים רבים בגוף, כולל הלב". לדבריו, רופאים רבים היססו להזמין בדיקת לב לחולים עם COVID-19 מכיוון שזה הליך נוסף הכרוך במגע הדוק עם חולים.

"העבודה שלנו מראה כי סריקות אלה חשובות - הם שיפרו את הטיפול בשליש מהמטופלים שקיבלו אותם", הסביר פרופסור דווק. "ידוע כי נזק ללב יכול להתרחש בשפעת קשה, אך הופתענו לראות כל כך הרבה חולים עם נזק ללב. כעת עלינו להבין את המנגנון המדויק של הנזק הזה, האם הוא הפיך ומה ההשלכות ארוכות הטווח של זיהום COVID-19 על הלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully