וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגיפה הבאה? התגלה זן חדש של שפעת החזירים בסין

למקרה שלא הבנתם, העולם שהכרנו השתנה. וזה אומר שמה שאנחנו חווים כיום עם מגפת הקורונה כנראה ימשיך ללוות אותנו בעתיד עם נגיפים אחרים. כעת בסין התגלה זן חדש של שפעת החזירים שכבר עבר לבני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: האם סין הסתירה מידע מהעולם?

חוקרים בסין גילו סוג חדש של שפעת החזירים המסוגל לעורר מגיפה, כך עולה ממחקר שפורסם השבוע בכתב העת המדעי האמריקני PNAS. הכירו את ה-G4, צאצא שדומה גנטית לזן H1N1 שגרם למגיפה בשנת 2009. "יש לו את כל סימני ההיכר ההכרחיים של התאמה גבוהה להדבקת בני אדם", אומרים המדענים מהמרכז הסיני לבקרת מחלות ומניעתן.

משנת 2011 עד 2018, החוקרים לקחו 30,000 דגימות מאפם של חזירים במשחטות בעשרה מחוזות בסין ובבתי חולים וטרינריים, מה שאיפשר להם לבודד 179 נגיפים של שפעת החזירים. הרוב היו מסוג חדש שהיה דומיננטי בקרב חזירים מאז 2016.

לאחר מכן ביצעו החוקרים ניסויים שונים, לרבות על חמוסים, הנמצאים בשימוש נרחב במחקרי שפעת מכיוון שהם חווים תסמינים דומים לבני אדם - בעיקר חום, שיעול והתעטשות. נצפה כי ה-G4 היה המדבק ביותר, הוא שוכפל בתאים אנושיים וגרם לתסמינים חמורים יותר בחמוסים מאשר נגיפים אחרים.

עוד בוואלה!

161 צעדים שימנעו את המגיפה העולמית הבאה

לכתבה המלאה

הבדיקות הראו גם כי כל חסינות שבני אדם מקבלים מחשיפה לשפעת עונתית אינה מספקת הגנה מפני G4.על פי בדיקות דם שהראו נוגדנים שנוצרו כתוצאה מחשיפה לנגיף, נמצא כי 10.4 אחוזים מהעובדים במשחטות כבר נדבקו. הבדיקות הראו כי גם 4.4 אחוזים מהאוכלוסייה הכללית נחשפה לנגיף.

תושבים בסופרמרקט עם מסכות בשל התפרצות נגיף הקורונה, ווהאן, סין. 10 בפברואר 2020. רויטרס
המגיפה הבאה בדרך? תושבים סינים בסופרמרקט בווהאן/רויטרס

המשמעות של הממצאים האלה היא שהנגיף עבר כבר מבעלי חיים לבני אדם אך עדיין אין שום עדות לכך שהוא יכול להיות מועבר מאדם לאדם - הדאגה העיקרית של המדענים. החוקרים כתבו כי "החשש הוא שהדבקה אנושית בנגיף ה-G4 תמשיך את ההסתגלות האנושית ותגביר את הסיכון למגיפה אנושית". הכותבים קראו לפעול באמצעים דחופים לפיקוח על אנשים העובדים במשחטות ובדירי חזירים.

"המחקר הוא כתזכורת לכך שאנו בסיכון מתמיד להופעה חדשה של פתוגנים זואונוטיים שעוברים מבעלי חיים לבני אדם, ככל הנראה כפי שקרה במגיפה הנוכחית של הקורונה", הבהירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully