זה מה שמשקאות דיאט עושים להיקף המותניים

    הם נראים אולי כמו הבחירה נכונה לדיאטה, אבל האמת היא שמשקאות הדיאט לא רק שלא תורמים לירידה במשקל אלא יכולים לגרום להשמנה ולמחלות מטבוליות אחרות. למה זה קורה?

    מערכת וואלה! בריאות
    ShutterStock

    בווידאו: כל הסיבות לשתות יותר מים בכל יום

    משקאות דיאטטיים מפורסמים כאלטרנטיבה בריאה יותר למקביליהם עמוסי הסוכר והקלוריות, והם מושכים במיוחד אנשים שרוצים לרדת במשקל. עם זאת, שנים של מחקרים מצביעים על כך שמשקאות דיאט דווקא אינם הבחירה הבריאה והנכונה לקו המותניים שלכם. משקאות דיאטטיים לא רק שאינם מספקים ערכים תזונתיים, אלא גם עלולים לפגוע בבריאות בדרכים שונות, ואפילו אם מדובר במשקאות ממותקים באופן מלאכותי, דלים בקלוריות או ללא קלוריות כלל כמו סודה.

    עוד בוואלה!

    5 דברים שיכולים לקרות לכם אם תפסיקו עם משקאות הדיאט

    לכתבה המלאה

    צריכת משקאות דיאטטיים נקשרה לסיכון מוגבר להתפתחות של מחלות כרוניות, כולל תסמונת מטבולית -אסופה של תסמינים שמעלה את הסיכון למחלות לב וסוכרת. באופן ספציפי, צריכת משקאות דיאט נקשרה באופן משמעותי לשומן בטני ולסוכר גבוה בדם, שניהם סימפטומים של התסמונת מטבולית.

    מחקר אחד שנערך בקרב 749 מבוגרים במשך עשר שנים מצא כי עליית היקף המותניים בקרב אנשים שצרכו משקאות דיאטטיים מדי יום הייתה כמעט פי ארבעה מאשר אלה שלא צרכו אותם כלל. יתר על כן, צריכת משקאות ממותקים באופן מלאכותי נמצאה כבעלת קשר משמעותי לעודף משקל והשמנת יתר.

    מחקר אחר שפורסם בשנת 2014 במגזין הרפואי היוקרתי NATURE דיווח כי אספרטיים, סוכרלוז, וסכרין גורמים להפרעות באיזון הסוכר בדם. החוקרים הסיקו כי האופן שבו ממתיקים מלאכותיים מובילים לשינוי במאזן הסוכר עלול לגרום בסופו של דבר למחלת הסוכרת, והוא נובע מההשפעות השליליות של ממתיקים מלאכותיים על חיידקי המעי הטובים.

    (צילום: Giphy)

    בנוסף, ישנן מספר דרכים בהן צריכת משקאות דיאטטיים עלולה להוביל לעלייה במשקל ולתוצאות בריאותיות שליליות אחרות. לדוגמא, הממתיקים המלאכותיים המרוכזים במשקאות הדיאט עשויים להוביל לרעב מוגבר ולהעצים דווקא את התשוקה למזונות עתירי קלוריות. על פי מחקר מאוניברסיטת סידני שנערך על בעלי חיים, ממתיקים מלאכותיים אף גירו את מערכת התגמול של המוח כדי שתדרוש יותר סוכר וקלוריות. כאשר המוח מצפה לממתקים ואז לא מקבל את הקלוריות שציפה לו, הוא עשוי לעורר את התשוקה למתוקים למימוש ההבטחה הזו. בנוסף, אנשים הצורכים משקאות דיאטטיים באופן קבוע נוטים לתזונה לקויה ואוכלים פחות פירות וירקות מאשר אלו שלא שותים אותם.

    למרות ששתיית משקאות דיאטטיים מדי פעם לא תפגע לכם בבריאות, עדיף להפחית את צריכת המשקאות הממותקים באופן מלאכותי ככל האפשר. אם אתם רגילים לשתות מספר משקאות דיאטטיים ביום, נסו לאט להחליף אותם במים והוסיפו קליפת לימון בשביל הטעם.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully