וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שיכולים לקרות לכם אם תפסיקו עם משקאות הדיאט

הם נחשבים פופולרים מאוד ויש אנשים ששותים כמה מהם מדי יום, אבל אם תפסיקו לשתות את משקאות הדיאט ולא תוסיפו ממתיקים מלאכותיים לתזונה שלכם, יש סיכוי שתהנו מכמה יתרונות בריאותיים משמעותיים

גיף סוכר. Giphy
איך אתם שותים את הקולה שלכם? משקה שמוספים אליו ממתיק/Giphy

אנשים רבים כבר מתרגלים תזונה בריאה כחלק מהשגרה, אבל כשמדובר במשקאות - עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם עדיין שותים את משקאות הדיאט שלהם על מנת לחסוך כמה קלוריות מהכמות היומית. אז אולי קלוריות זה יחסוך לכם, אבל חשבתם מה יקרה אם תפסיקו לשתות את משקאות הדיאט ותעדיפו מים? הנה כמה תרחישים אפשריים:

תצמצמו משמעותית את הסיכון לסוכרת
ממתיקים מלאכותיים נמצאים תחת בדיקה של חוקרים במשך עשרות שנים והם נקשרו בעבר לסיכון מוגבר לפתח סוכרת מסוג 2. מחקר שפורסם בשנת 2014 במגזין הרפואי היוקרתי NATURE דיווח כי אספרטאם, סוכרלוז, וסכרין גורמים להפרעות באיזון הסוכר בדם. החוקרים הסיקו כי האופן שבו ממתיקים מלאכותיים מובילים לשינוי במאזן הסוכר עלול לגרום בסופו של דבר למחלת הסוכרת, והוא נובע מההשפעות השליליות של ממתיקים מלאכותיים על חיידקי המעי הטובים.

הבטן שלכם תהיה בריאה יותר
יש כל כך הרבה באז סביב הנושא של בניית מיקרוביום בריא בבטן, מפני שהוא עשוי להשפיע על הסיכון להשמנה. על פי מחקר שנערך בבעלי חיים בשנת 2013, הפסקת צריכת ממתיקים מלאכותיים עשויה לעזור לטפח קהילת חיידקים חזקה יותר ולמזער את הסיכויים לסבול מעודף משקל. מעי בריא חשוב למערכת החיסון, למטבוליזם ולבריאות הכללית וממתיקים מלאכותיים עלולים לפגוע באיזון העדין של קהילת חיידקי המעי בבטן שלכם.

סוכריות תרנגולים. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
המוח רוצה את המתוק שהבטיחו לו. סוכריות תרנגול על מקל/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

החשק שלכם למתוק יעלם
מחקר משנת 2009 בכתב העת Diabetes Care מצא כי המשקאות הממותקים באופן מלאכותי היו קשורים לרמות גלוקוז בצום גבוהות יותר והיקף מותניים גבוה יותר. יכול להיות שזה בגלל שהממתיקים ללא קלוריות מגבירים את הרצון למאכלים מתוקים ו/או נותנים אישור לאכול יותר מכיוון שאנחנו "חוסכים קלוריות" במקום אחר.

על פי מחקר מאוניברסיטת סידני שנערך על בעלי חיים, ממתיקים מלאכותיים גירו את מערכת התגמול של המוח כדי שתדרוש יותר סוכר וקלוריות. כאשר המוח מצפה לממתקים ואז לא מקבל את הקלוריות שציפה לו, הוא עשוי לעורר את התשוקה למתוקים למימוש ההבטחה הזו.

אתם עלולים להתמודד עם יותר כאבי ראש
מה קורה כשאתה רגילים להלעיט את הגוף שלכם בממתיקים מלאכותיים ואז מפסיקים? ובכן, אם קיבלתם את מנת הסוכר המזויף שלכם ממשקאות הדיאט, אתם עלולים לסבול מכאבי ראש שנובעים מהיעדר פתאומי של קפאין. זו אולי סיבה טובה להפחית את כמות הממתיקים המלאכותיים לאט ולא להיגמל בבת אחת, כך כאבי הראש יפחתו. בכל מקרה בשלב כלשהו הם עוברים.

עוד בוואלה!

7 עצות תזונה נוראיות שהורסות לכם את הדיאטה

לכתבה המלאה
השמנת יתר. ShutterStock
אולי קצת תשמינו, אבל אולי להפך. כרס/ShutterStock

אתם עלולים לעלות במשקל
אם תחליפו את משקה הדיאט שלכם במשקה רגיל, או שתוסיפו לקפה סוכר רגיל במקום מנת הסוכרזית שלכם, יש סיכוי שתעלו במשקל. דרך אחת להימנע ממלכודת זו היא להחליף את המשקאות הממותקים במים או תה צמחים לא ממותק ולוודא שאתם אוכלים ארוחות המכילות חלבון רזה, סיבים, ושומנים בריאים כדי שתהיו שבעים לאורך זמן.

אגב, יש גם סיכוי שבכלל תרזו. אנשים רבים צורכים משקאות דיאט כחלק מנסיונות לרדת במשקל. ולמרות זאת, גם כאלה ששותים 5-6 פחיות ביום, במקום ארוחות, מתקשים לרדת במשקל. הסיבה לכך היא שכאשר אנחנו צורכים תחליפי סוכר, הגוף עדיין "חושב" שצרכנו סוכר. לכן, מופרש אינסולין שאמור לספוג אותו, אך כשהסוכר לא נקשר אליו, אנחנו חווים "ירידת סוכר" המלווה ברעידות, עייפות ורעב פתאומי. אז תחליף הסוכר עצמו אמנם לא גורם לכם להשמין - אבל התגובה הזאת ככל הנראה לא תעזור למאמצים לשמור על המשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully