וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המוזר על אישה בת 60, ניתוח מוח ו-90 זיתים ממולאים

מנותחי מוח שמנגנים בכינור או בגיטרה אנחנו כבר מכירים, אבל איטלקייה בת 60 שמכינה מאכל מסורתי באמצע חדר הניתוח - זה כבר נשמע כמו הזיה. אבל לפעמים המציאות עולה כל דמיון

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: כנרית מנגנת במהלך ניתוח מוח

אומרים שנשים יכולות לעשות מספר דברים במקביל, אבל האישה הזו השאירה אותנו פעורי פה. מטופלת בת 60 מאיטליה הכינה מאכל איטלקי מסורתי שקרוי Olive all'ascolana במהלך ניתוח מוח שעברה, וכל זה כשהגולגולת שלה פתוחה.

המקרה המדהים הזה התרחש במחלקה לנוירוכירורגיה בבית החולים Azienda Ospedali Riuniti באנקונה שבמרכז איטליה, ונמשך שעתיים וחצי בהשתתפות צוות של 11 צוותים רפואיים כולל מנתחים, פסיכולוג ואחיות.

ראש מחלקת הנוירוכירורגיה ד"ר רוברטו טריגיאני מסר כי הניתוח עבר בהצלחה, כך דווח בסוכנות העיתונות האיטלקית ansa. למרות שביצע בעבר 60 ניתוחים מהסוג הזה, טריגיאני שאומנם רגיל לראות את מטופליו מבצעים משימות במהלך ניתוחי מוח, הודה שזו הפעם הראשונה ש-Olive all'ascolana - זיתים מטוגנים ומצופים במילוי וירקות - מופיעים בחדר הניתוח שלו.

עוד בוואלה!

10 עובדות מדהימות על המוח

לכתבה המלאה

זו לא הפעם הראשונה שמטופל מתבקש לעשות משהו קצת מוזר בזמן שהוא עובר ניתוח מוח, והמטרה של המנתחים היא לפקח על התפקוד המוטורי של המטופל ולוודא שהוא אינו נפגע. כך זכינו כבר לראות אדם שמנגן בגיטרה או אחרת שמנגנת בכינור.

זה אולי נשמע אבסורדי אך ביצוע משימות גופניות המוכרות למטופל מסייע לצוות הכירורגי כאשר הוא עובד על האונה הטמפורלית (רקתית). היכולת שלנו בין היתר לשמוע, לדבר ולבצע תנועות מורכבות נקבעת על ידי אזור זה במוח, כך בעזרת פסיכולוג הנוכח בניתוח, המנתחים יכולים לפקח על תפקודו של המטופל על ידי התבוננות ביכולתם לדבר או לבצע משימות מעשיות תוך כדי עבודה.

  • עוד באותו נושא:
  • זיתים
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully