וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים מזהירים כי מכונות הנשמה מסוימות עלולות לגרום למוות

מסמך מדאיג שפורסם לאחרונה חושף את הצד המסוכן שמאחורי מירוץ החימוש הרפואי שבו נמצאות לא מעט מדינות ברחבי העולם. האמצעים כמעט כולם כשרים, אבל האם גם הציוד הרפואי איתו אמורים להציל חיים?

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אביחי ברוך

בווידאו: בצה"ל פיתחו מאות מכונות הנשמה

רופאים בריטים בכירים הזהירו כי 250 מכונות הנשמה שבריטניה קנתה מסין מהוות סיכון בגרימת "נזק משמעותי למטופלים, כולל מוות", אם ישמשו אותם בבתי חולים, כך עולה ממכתב שפורסם באתר NBC News.

הרופאים אמרו כי למכונות ההנשמה יש אספקת חמצן בעייתית, לא ניתן לנקות אותן כראוי והן בעלות עיצוב לא מוכר ומדריך הוראות מבלבל, ונבנו בכלל לשימוש באמבולנסים, ולא בבתי חולים. המקרה הבריטי אינו מקרה יחיד והוא מופיע כדוגמה מובהקת לבעיית רכש שהטרידה מדינות רבות ככל שהתפשט וירוס הקורונה ברחבי העולם.

מאז חודש מרץ ממשלות רבות מנסות לשים את ידיהן על ציוד רפואי נוסף - חלק גדול ממנו מסין - כדי לפצות על פערים גדולים הקיימים בבתי החולים. חלק גדול מציוד זה אומנם היה חיוני במאבק במגיפה, אולם חלק ממנו היה לקוי או לא מתאים.

עוד בוואלה!

האם באמת צריך כל כך הרבה מכונות הנשמה?

לכתבה המלאה

ב- 4 באפריל הודיעו שרי הממשלה באנגליה כי השיגו ניצחון חשוב במאבק נגד הנגיף, והצליחו לרכוש 300 מכונות הנשמה מסין שהגיעו לבסיס צבאי באנגליה. תשעה ימים לאחר מכן, קבוצת רופאים בכירים ומנהלים רפואיים פרסמה אזהרה חמורה על 250 מכונות ההנשמה שקיבלו, דגם שנגרילה 510, שנעשה על ידי jcr, בייג'ינג אייאונמד, אחת מיצרניות מכונות הנשמה הגדולות בסין. לא ברור כמה מכונות הנשמה נשלחו על ידי החברה והאם בתי חולים אחרים ב-NHS - שירותי הבריאות בבריטניה - קיבלו משלוחים שלהם או כמה שילמו עבורם.

"אנו מאמינים שאם משתמשים בהם, סביר להניח כי יגרם נזק משמעותי למטופלים, כולל מוות", כך במכתב שפורסם על ידי NBC News, "אנו מצפים להחלפתם של מכונות הנשמה אלה במכשירים המסוגלים לספק עזרה בטיפול נמרץ עבור המטופלים שלנו".

מטופל בטיפול נמרץ. ShutterStock
האם מכונות ההנשמה עלולת להיות מסוכנות?/ShutterStock

הרופאים אמרו כי אספקת החמצן של מכונת ההנשמה האלה "משתנה ולא אמינה" וכי איכות הבנייה שלה הייתה "בסיסית". לא ניתן לנקות את המכונה כראוי - חיוני בעת לחימה בנגיף מדבק ביותר - והן הגיעו עם צינור חיבור חמצן ללא אישור אירופאי. בנוסף לדאגות הרציניות הללו בנוגע לאיכות מכונות ההנשמה, הם אמרו שחלק מהסיבה שהמכשירים לא היו בטוחים הוא מכיוון שהם לא היו מוכרים לרופאים בריטים ואינם מתאימים לשימוש במשבר הנוכחי.

דובר הממשלה בבריטניה אמר כי "אין להשתמש במודל הנשמה של שנגרילה 510 בבתי חולים... מכונות הנשמה צריכות לעבור בדיקות רגולטוריות חזקות כדי להבטיח שהן עומדות בתקן לפני שהן מועברות לבתי חולים של NHS".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully