וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה חולת קורונה ילדה תינוקת בריאה, בעודה מונשמת ומורדמת

אישה צעירה מארה"ב שנדבקה בנגיף הקורונה, ככל הנראה במהלך עבודתה בביה"ח, חוברה למכונת הנשמה כשהיא בשבוע ה-34 להריונה. כשהיא מורדמת ומונשמת הרופאים החליטו ליילד אותה, וכשהיא התעוררה היא גילתה שנולדה לה תינוקת

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

נגיף הקורונה מספק לנו לא מעט סיפורים עצובים ומרגשים כאחד, אבל סיפור כמו זה טרם שמענו. אנג'לה פרימוצ'נקו בת ה-27, הייתה בשבוע ה-34 להריון, כאשר קיבלה את ההחלטה, בעצת הרופאים שלה, להתחבר למכונת הנשמה אחרי שנאבקה בנגיף הקורונה במשך ימים רבים ומצבה הידרדר. כשהיא התעוררה, הבטן שלה נעלמה והייתה לה תינוקת בת 5 ימים.

"זה היה לא ייאמן רגשית", אמרה לאתר CNN, "זה פשוט היה מטורף לנסות להבין מה קרה בעשרת הימים האחרונים".

פרימצ'נקו עובדת במחלקת שיקום נשימתי במרכז הרפואי Legacy Salmon Creek, ומתגוררת בוושינגטון, מדינה שקיבלה תשומת לב רבה עם תחילתה של ההתפרצות Covid-19 בארצות הברית, עם מספר נדבקים גבוה. כמו רבים שנדבקו בנגיף, הסימפטומים של פרימצ'נקו החלו בשיעול שהסלים לחום גבוה שלא נעלם. "היא ידעה את הסיכון", אמרה אוקסנה לויטן, אחותה התאומה. "היא נקטה בכל אמצעי הזהירות". משפחתה של פריצ'נקו ביקשה ממנה להיבדק, וביומיים שחיכתה לתוצאה מצבה הלך והחמיר. התוצאה כאמור יצאה חיובית.

ב-26 במרץ נכנסה פרימוצ'נקו לטיפול נמרץ של בית החולים המעסיק אותה, סיפרה אחותה. שלושה ימים לאחר מכן היא חוברה למכונת הנשמה. "כמטפלת שיקומית - או אולי פשוט בהיותי בת אנוש, אני מניחה - ידעתי שלא אוכל להמשיך לנשום כמו שאני ולשרוד", אמרה פרימצ'נקו, "כשאתה כל כך חולה אתה פשוט נלחם על חייך", הוסיפה.

כאשר פרימצ'נקו שכבה מונשמת בחדרה בבית החולים, הצוות הרפואי שלה היה צריך להחליט כיצד לטפל בה ובהריון שהיא נשאה. על פי אחותה, הרופאים הציעו להם לזרז את הלידה כדי לתת לריאות יותר מקום ולגופה יותר חומרים מזינים. בעלה של פרימוצ'נקו, דיוויד, נתן לרופאים אישור, ותינוקת בריאה נולדה ב-1 באפריל. דייויד קרא לה אווה, שם שידע שאשתו אהבה, ושם שהם למדו אחר כך, בחיפוש באינטרנט, שפירושו "נשימה של חיים".

מצבה של פרימוצ'נקו רק הלך והדרדר והמשפחה פחדה שהם הולכים לאבד אותה. אבל למרבה המזל, ב-6 באפריל, אחרי מאבק ממושך, היא נותקה ממכונת ההנשמה ויצאה מטיפול נמרץ. כאשר מיטתה גולגלה לאורך המסדרון, צוות הרפואה מחא כפיים ועודד אותה.

עכשיו בבית, פרימוצ'נקו הצליחה לחבק את בעלה ולראות את בתה אמילי בת ה-11 חודשים כשהיא לבושה במסיכה. אבל אווה עדיין נמצאת בבית החולים, ופרימוצ'נקו לא יכולה לפגוש אותה מפני שבדיקה שעברה הראתה שהיא עדיין נושאת את הנגיף. "אני רק רוצה להחזיק אותה ולחבק אותה ולאהוב אותה ולהשלים את השבועות הראשונים שפספסתי אותה", אמרה פרימוצ'נקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully