וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האביזר הרפואי שמציל את חייהם של חולי קורונה באיטליה

כתבה מטרידה במיוחד ששודרה בערוץ החדשות הבריטי סקיי ניוז סיפקה הצצה למחלקה לטיפול נמרץ בבית חולים באיטליה, שמתמודדת עם המשבר הגדול ביותר מבין כל המדינות. פרט אחד חשוב שעלה ממנה יכול להציל חיים גם כאן בישראל

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

רבים מכם בוודאי ראיתם והזדעזעתם מקטעי הווידיאו ששודרו בכתבה שצולמה ביחידה לטיפול נמרץ המאולתרת בצפון איטליה, בה נראו חולי קורונה יושבים עם מעין בועות פלסטיק על ראשם.

הסרטון שודר על ידי רשת סקיי ניוז וצולם בבית חולים בברגמו, העיר שנפגעה אולי בצורה הגרועה ביותר מהנגיף באיטליה, והראה איך מערכת הבריאות של איטליה קרסה בהתפרצות הקורונה. איטליה אישרה כמעט 70,000 מקרי הידבקות בנגיף הקורונה נכון לעכשיו וקרוב ל-6,800 מקרי מוות. באיטליה יש אוכלוסייה של כ-60 מיליון בני אדם, ורק לשם השוואה, בסין, שם מקורו של הנגיף, היו יותר מ-81,000 מקרי הדבקה מאושרים וכ-3,265 מקרי מוות, אולם אוכלוסייתה מונה כ-1.4 מיליארד איש.

מכונות הנשמה מכניסות אוויר לריאותיהם של חולים המתקשים לנשום בעצמם. הן נחשבות מכשירים תומכי חיים, ולעיתים קרובות משמשות לטיפול בחולים עם דלקת ריאות. הקסדות, או הבועות הנראות בסרט מכניסות חמצן לריאות החולים והן מסייעות גם במניעת העברת הנגיף מהחולים לרופאים. הנגיף יכול לעבור בין אנשים בטיפות זעירות או ברוק וריר, שמתפשטים בדרך כלל במרחק של עד שני מטר.

בדרך כלל, מכונות הנשמה מחוברות למסכות פנים, שיש בהן צינורות שנכנסים לגרון. אולם סוגים אלה של קסדות שקופות ואטומות יכולות להיות פחות פולשניות עבור חולים עם תסמינים נשימתיים חמורים, כך עולה ממחקר באוניברסיטת שיקגו שפורסם בכתב העת JAMA בשנת 2016. במחקר שנערך על חולים שהשתמשו במכונות ההנשמה המוכרות ובאלו הכוללות את בועת הפלסטיק, דווקא האחרונות סיפקו שיעורי הישרדות גבוהים יותר עבור החולים.

אנשים חולים בקורונה בבית חולים בברגמו, איטליה. יוטיוב, רשת סקיי ניוז, צילום מסך
מצילות חיים. אנשים חולים בנגיף הקורונה ביחידת טיפול נמרץ בבית חולים בצפון איטליה/צילום מסך, יוטיוב, רשת סקיי ניוז

נגיף הקורונה הוא בראש ובראשונה נגיף נשימתי, כלומר הוא משפיע על הריאות ודרכי הנשימה. התסמינים האופייניים הם שיעול, קשיי נשימה וחום. מידת האגרסיביות של הנגיף נובעת בעיקר מגרימת נזק ריאתי קשה ודלקת ריאות שעשויה להיות קטלנית.

הנגיף עצמו עלול להתבסס ברקמת הריאה ולהתרבות בה, שם נגרם נזק לתאי הריאה שעלול להוביל לאי ספיקה נשימתית, כלומר, לחוסר יכולת של הריאה לתפקד. במקרים חמורים הריאות של החולים יכולות להתמלא בנוזל והנגיף יכול גם לגרום לתסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS), בה הריאות של האדם לא מצליחות לספק לשאר האיברים מספיק חמצן, מה שעלול להוביל למוות. שני מחקרים שנערכו לאחרונה על ידי בתי חולים בווהאן מצאו כי עד 29% מהאנשים הסובלים ממקרים חמורים של נגיף הקורונה מפתחים ARDS.

מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי The Lancet בפברואר אמר כי מכונות ההנשמה הן "הטיפול התומך העיקרי" בחולים בשלבים הקריטיים של COVID-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully