וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בעלי סוג דם מסויים יותר פגיעים לנגיף הקורונה?

נתונים ממחקר סיני חושפים שיש סיכוי שבעלי סוג דם A חשופים יותר לנגיף הקורונה, שפגע כבר בכל מדינות העולם והביא למותם של אלפים. המחקר טרם אושר, אבל החוקרים מבהירים כי הנתונים מאומתים

צילום: הגר נינו, בית החולים הלל יפה, ועד עובדי נמל חיפה עריכה: עמית שמחה

בוידאו: בארץ נערכים לסגר מלא

ככל שהזמן עובר, חוקרים מגלים אינפורמציה חדשה על נגיף הקורונה, כשעיקר המידע מגיע מסין, שהייתה הראשונה להתמודד עם מחלת ה-COVID-19. מקר חדש מספק ראיות חלקיות לכך שאנשים עם סוג דם A רגישים יותר לנגיף הקורונה, אך עוד מוקדם לדעת אם הממצאים שלו הם חד משמעיים.

המחקר נערך על ידי חוקרים סינים והתמקד ב-2,173 חולים עם COVID-19 משלושה בתי חולים בווהאן ובשנג'ן. הצוות בדק את התפלגות סוגי הדם באוכלוסייה הרגילה בכל אזור ואז השווה אותו למדגם של חולי הנגיף, שוב בכל אזור. חשוב לדעת שהמידע טרם נבדק על ידי עמיתים, אך הוא זמין בשרת medRxiv.

"ניתוח הנתונים הראה כי לקבוצת הדם A היה סיכון גבוה משמעותית לחלות ב-COVID-19 בהשוואה לקבוצות דם שאינן A", כתבו החוקרים. לטענתם, לקבוצת הדם O היה סיכון נמוך משמעותית למחלה זיהומית בהשוואה לקבוצות דם שאינן O. ולמרות זאת, החוקרים סייגו ואמרו כי למרות שהתוצאות היו משמעותיות, הן לא בהכרח חד משמעיות.

עוד בוואלה!

זה הנזק התמידי שעלול להיגרם למי שמחלים מנגיף הקורונה

לכתבה המלאה

על פי המחקר, האוכלוסייה בווהאן מחולקת כך: 31 אחוזים בעלי סוג דם A, יש 24 אחוזים בעלי סוג דם B, יש 9 אחוזים בעלי סוג דם AB, ו-34 אחוזים בעלי סוג דם O. אצל אלה שחלו בנגיף, לשם השוואה, ההתפלגות היתה כזאת: 38 אחוזים היו בעלי סוג דם A, היו 26 אחוזים בעלי סוג דם B, היו 10 אחוזים בעלי סוג דם AB ו-25 אחוזים בעלי סוג דם O. הבדלים דומים נצפו בשנג'ן.

בדיקת דם חיובית עם וירוס הקורונה. 07 בפברואר 2020.. רויטרס
לקבוצת הדם O הסיכון הנמוך ביותר לחלות. מבחנה עם דם/רויטרס

כפי שניתן לראות, באחוזים בין האוכלוסייה הרגילה לאלו עם הנגיף יש הבדלים מסוימים - אך זה לא אומר שאנשים עם סוג דם מסוג O הם חסינים, ולא כל מי שמקבל את הנגיף הוא בעל סוג דם מסוג A. רחוק מכך.

ההבדלים בהשפעת הנגיף סוגי דם שונים קטנים יחסית, אך אם ישוחזרו במחקרים עם מאגרי נתונים גדולים יותר, הם יכולים להוביל לשינויים קלים באופן בו מנהלים את התפשטות המחלה. ולמרות זאת, זה כנראה לא ישנה שום דבר לגבי הדרך שבה אנו צריכים לנסות להגביל את התפשטות הנגיף.

המחקר הנוכחי אומנם מכיל מעט נחקרים אך הוא מעלה שאלה מרתקת - כיצד סוג הדם שלנו יכול לשנות את האופן בו אנו מושפעים מווירוסים מסוימים. בנוסף, המחקר הזה הוא דוגמה טובה לאופן שבו אנו לומדים מידע חדש על הנגיף בכל יום ויום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully