וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מעריכים כי וירוס הקורונה ישאר איתנו לשנים הבאות

האם הווירוס הנוכחי יצטרף למחלת השפעת שתוקפת אותנו כל עונה בחורף? מומחים לבריאות הציבור מאמינים כי יש סיכוי שווירוס הקורונה לא הולך לשום מקום בזמן הקרוב

עריכה: שאול אדם

אחרי שעוד ועוד מדינות הודיעו שנגיף הקורונה הגיעה לשטחן, מסתמן שיש עוד חדשות לא טובות. מומחים מעריכים כי וירוס הקורונה הנוכחי, ה-COVID-19, עלול להשאר איתנו לשנים הבאות.

הנגיף שגורם למחלה המאופיינת בחום גבוה, שיעול ומדי פעם גם דלקות ריאה קשות, גבה את חייהם של לפחות 3,100 בני אדם ויותר מ-91,300 אנשים שנדבקו בו, בעיקר בסין. נשיא סין שִי ג'ינפינג ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביעו שניהם אופטימיות ביחס למזג האוויר הקרוב והאביבי, מכיוון שהחום עשוי לעצור את התפשטות הנגיף באופן דומה לשפעת העונתית.

על אף שזה יכול להיות המקרה, אמש אדלג'ה, מומחה למחלות זיהומיות במרכז לביטחון בריאות בג'ונס הופקינס, אמר ל- Business Insider כי מזג האוויר אכן עשוי להפחית את תדירות ההעברה כך שאנשים יוכלו להתחסן נגד הנגיף כשהחיסון יהיה מוכן, אבל לדבריו "זה לא אומר שווירוס הקורונה ייעלם לתמיד. גם אם הוא יהפוך לווירוס עונתי, הוא לא הולך לשום מקום".

נגיפי הנשימה הם עונתיים מכיוון שטמפרטורות נמוכות עוזרות להקשות את הציפוי דמוי ג'ל העוטף את חלקיקי הנגיף בזמן שהם באוויר. מעטפת חזקה יותר מאפשרת להם לשרוד מספיק זמן באוויר כדי לעבור מאדם למשנהו. כך למשל נגיף השפעת שורד טוב יותר בטמפרטורות קרירות ויבשות.

נגיף הקורונה. NIAID-RML, צילום מסך
נגיף הקורונה/צילום מסך, NIAID-RML

ארבעה נגיפים אחרים ממשפחת הקרונה, לא COVID-19, כבר מוגדרים אנדמיים (מקומיים) באוכלוסייה הגלובלית ומוגבלים לאיזורים מסויימים. כולם עונתיים, והם בדרך כלל גורמים להתקררות קלה, אם כי הם גם עלולים לגרום לדלקת ריאות. לדברי אדלג'ה, יתכן מאוד שגם וירוס הקורונה החדש הוא אנדמי כעת.

ביום רביעי דיווח המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) על המקרה האפשרי הראשון של "התפשטות בקהילה" ("community spread") של וירוס הקורונה בארצות הברית. המטופל נמצא בבית חולים בסקרמנטו, קליפורניה. פירוש הדבר שווירוס הקורונה החדש מתפשט מאדם לאדם בארה"ב, אמר אדלג'ה, ולא רק בקרב אנשים שהיו לאחרונה בסין או באיטליה למשל, "זה משהו שנוצר בקהילה".

אדלג'ה הוסיף כי כמה מומחים לבריאות הציבור כבר חשדו כי כמה מקרים של וירוס הקורונה החדש הוחמצו בגלל דמיונם למחלות עונתיות אחרות. "ככל הנראה התפשטות קהילתית של מקרים קלים התרחשה במדינות רבות בעולם, והיא פשוט התערבבה במקרים של הצטננות ושפעת", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully