וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תינוקות, שני גורלות שונים - האם הקורונה עובר מהאמא לעובר?

היום דווח בסין כי תינוק שנולד לאם שחולה בקורונה נושא את הנגיף גם הוא. הבשורה הזו מעוררת בהלה בקרב נשים הרות, אף שדווח כבר על לידות לנשים חולות קורונה בהם התינוקות נולדו בריאים

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נגיף הקורונה ממשיך לעורר בהלה ברחבי העולם, והיום נדמה שרף הבהלה עלה מדרגה. רופאים מבית החולים לילדים בעיר ווהאן - מוקד התפרצות הווירוס - הודיעו כי נשים הרות בסין, החולות בנגיף הקורונה, עשויות להעביר אותו לעובריהן. ההודעה הזו יצאה אחרי שהתברר כי תינוק שנולד לאישה שחלתה בנגיף נדבק גם הוא. האישה ילדה ב-2 בפברואר, וכ-30 שעות אחרי הלידה, בדיקת התינוק אישרה כי הוא נדבק גם כן.

אף שנגיף הקורונה טרם הגיע לישראל, הבשורה הזו מדאיגה מאוד עבור נשים הרות, בעיקר אם הן מתכננות נסיעה לחו"ל או גרות במדינות אליהן הגיע הנגיף. וזה המקום להדגיש כי כרגע מדובר במקרה בודד. למעשה, עד כה הדיווחים היו אחרים לגמרי. אתמול פורסם כי תינוקת שנולדה בתחילת החודש בבית החולים המרכזי בחרבין של הצלב האדום בהילונגג'יאנג לאמא שנושאת את הנגיף, נולדה בריאה, למרות החששות.

במהלך הלידה חום גופה של היולדת עלה מאוד, והרופאים בחרו לבצע ניתוח קיסרי חירום. המיילד יו דן, מבית החולים המרכזי בחרבין של הצלב האדום בהילונגג'יאנג, אמר כי "המטופלת הייתה מאוד חרדה כשהבאנו אותה לחדר הניתוח המוגן. הסברנו לה כי יש אישור לאבחון שהיא חולה בנגיף ולכן היא דאגה לילדה שלה". אם הלחץ לא הספיק, היולדת לא לוותה בבני משפחה, מכיוון שכולם הוכנסו להסגר מפני שאושרו או נחשדו כחולים בנגיף הקורונה.

עוד בוואלה!

האם גם לנו יש מה לדאוג מהנגיף שמתפשט במזרח הרחוק?

לכתבה המלאה

כלי תקשורת מקומיים מדווחים כי התינוקת נולדה בריאה כשהיא שוקלת קרוב ל-2,800 קילו. היא לא נדבקה בנגיף הקורונה אך היא תשאר בבית חולים במשך 14 יום לבידוד. על פי הדיווחים, האם והילדה נמצאות במצב יציב, אולם בן הזוג הופרד מהן והושם בבידוד.

"הדאגה הראשונה שלנו הייתה העברה אנכית (העברת נגיפים מההורים לצאצאיהם) ולכן נקטנו באמצעי זהירות ושמנו את היולדת תחת פיקוח מסביב לשעון", אמרו הרופאים וציינו כי חום גופה של האם שהגיעה מווהאן לחרבין, עקב הדבקה של כמה מבני משפחה, ירד.

ביום חמישי האחרון ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בשל התפרצות נגיף הקורונה בסין. ההחלטה על מצב החירום העולמי מגיעה לאחר שמדינות ברחבי העולם החלו לבודד את אזרחיהן שפונו מהעיר ווהאן הסינית, מוקד התפרצות הנגיף, שכבר גבה את חייהם של קרוב ל-500 בני אדם והדביק יותר מ-20,000. מקורו של הווירוס, השייך למשפחת ה-SARS לו טרם נמצאה תרופה או חיסון, ככל הנראה בבעלי חיים שנמכרו ב"שוק הרטוב" בווהאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully