וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם לנו יש מה לדאוג מהנגיף שמתפשט במזרח הרחוק?

20.1.2020 / 5:37

נגיף חדש השייך למשפחת נגיפי ה-SARS מעורר דאגה בעולם. הנגיף התחיל משוק פירות ים בעיר סינית, ומאז אותר גם ביפן ובתאילנד. האם יש חשש שהוא יגיע גם אלינו? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת עליו

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסרטון: יו"ר הקבינט היפני אישר כי אותר מקרה ראשון של הידבקות בווירוס הסיני המסתורי

בחודש האחרון העולם כולו עוקב בדאגה אחר התפרצות של הנגיף המסתורי המכונה "הנגיף הסיני". הנגיף התגלה לראשונה בסין השנה, ועד כה אובחנו כ-200 אנשים שסובלים ממנו. שלושה מהם מתו. תסמיני המחלה החדשה דומים לשפעת, כאשר הקורבן הראשון ממנה אושפז עם דלקת ריאות קשה, והשני עם כשל רב מערכתי כולל אי ספיקת כליות ופגיעה נרחבת בשרירי הגוף והלב. היום, יום שני, דווח כי יש קורבן שלישי.

ההתפרצות מיוחסת לנגיף חדש ששייך לזן נגיפי קורונה, שהיא קבוצת הנגיפים שגורמת בין היתר לדלקות מעיים בתינוקות וגם לנגיף ה-SARS הידוע. נגיפים אלו גם גורמים לזיהומים רבים בבעלי חיים.

על פי הדיווחים, רבים מהמטופלים שנדבקו בנגיף הסיני שהו במחוז ווהאן שבסין, שם הם נחשפו לפירות ים ובעלי חיים נוספים בשוק מקומי, מה שעשוי לרמז על התפשטות הנגיף מבעלי חיים לבני אדם. שוק פירות הים בעיר, שנחשב למוקד ההתפרצות, נסגר ב-1 בינואר, אך דיווחים על חולים ממשיכים להגיע.

עוד בוואלה!

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: מחלה X עומדת להתפרץ

לכתבה המלאה

זה יכול להגיע אלינו?

נכון להיום, הסיכון הבריאותי המידי מהנגיף הסיני לקהל העולמי הרחב נחשב לנמוך. עם זאת, התפרצויות של זיהומים בנגיף חדשני בקרב אנשים הם תמיד סיבה לדאגה לבריאות הציבור. הסיכון להתפרצויות אלה תלוי במאפייני הנגיף, כולל האם וכמה טוב הוא מתפשט בין אנשים, את חומרת המחלה הנובעת, ואת האמצעים הרפואיים או האחרים הקיימים כדי לשלוט בהשפעת הנגיף (למשל, חיסון או תרופות לטיפול). בשלב זה, התשובות לשאלות אלה עדיין ללא מענה.

שלט אזהרה מפני ביקור בעיר הסינית ווהאן בנמל התעופה במחוז צ'יבה, יפן, 16 בינואר 2020. AFP, GettyImages
שלט אזהרה מפני ביקור בעיר הסינית ווהאן בנמל תעופה יפן/GettyImages, AFP

נכון לעכשיו התגלו מקרים של חולים בנגיף החדש מחוץ לסין, ביפן ובתאילנד, ובשני המקרים מדובר באזרחים ששהו בעיר ווהאן, מרכז ההתפרצות. בעקבות המקרים הללו משרד הבריאות ביפן קרא למי שפיתח שיעול או חום אחרי שביקר בעיר הסינית לחבוש מסיכה ולבקר באופן מידי במרכז רפואי. היום גם קוריאה הדרומית הודיעה על חולה ראשון בשטחה - אישה סינית בת 35 שנסעה למדינה מווהאן.

איך דואגים שזה לא יהפוך למגיפה?

הדאגה הציבורית מהנגיף הסיני ברורה. ב-2003 הסתירו הרשויות בסין התפרצות קטלנית של SARS במשך שבועות, עד שמניין הקורבנות העולה והשמועות אילצו אותה לחשוף את קיום המגיפה. המחלה התפשטה במהירות, ו-775 בני אדם מתו ממנה. ואולם, הפעם נראה שהמצב שונה. נציבות הבריאות הלאומית של סין הודיעה כי תחלוק את המידע שיש לה על הווירוס עם ארגון הבריאות העולמי, למען שמירה על ביטחון הבריאות העולמי. רשויות הבריאות הסיניות אף הגדילו לעשות ופרסמו את הגנום המלא של הנגיף החדש: 2019-nCoV במאגר הרצפים הגנטיים, בדומה ליוזמה העולמית לשיתוף כל הנתונים של נגיפי השפעת.

ווהאן, בירת מחוז הוביי, היא מרכז עירוני מרכזי עם אוכלוסייה של יותר מ-10 מיליון תושבים, וכרגע מופנים מאמצים רבים לכך שלא יצאו ממנה אנשים שנושאים את הנגיף. בהונג קונג שיפרו את מערכת ההדמיה התרמית של שדה התעופה כדי לבדוק את הטמפרטורות של מטיילים שמגיעים מווהאן, ובתחנת הרכבת המחברת את העיר לסין הוקצה כוח אדם נוסף לצורך ביצוע בדיקות טמפרטורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully