וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: כיצד ניתן לטפל בהזעת יתר בבית השחי ביעילות?

ד"ר מוני פרידמן בשיתוף zap doctors, בשיתוף zap doctors

5.2.2020 / 9:10

הזעת יתר היא מצב שעלול לגרום למבוכה ולתסכול רב. אם אתם סובלים מהבעיה וטרם מצאתם פתרון יעיל, כדאי שתשמעו אודות השיטה החדשנית שתאפשר לכם להיפטר מהמטרד לצמיתות

גבר סובל מהזעת יתר. ShutterStock
תופעה שמטרידה כ-3 אחוזים מהאוכלוסייה. גבר במשרד מזיע בבית השחי/ShutterStock

אמנם הקיץ טרם נראה באופק, אבל חלק מהאנשים נאלצים להתמודד עם הזעה מרובה גם בימים הקרים. הזעת יתר היא תופעה המטרידה כ-3 אחוזים מהאוכלוסייה - נשים וגברים. עיגולי הזיעה הבולטים, ריח הזיעה החריף והצורך בהחלפת בגדים באופן תדיר, בהחלט עלולים לגרום למבוכה ולהשפיע על איכות החיים. בחלק מהמקרים, התופעה גורמת אף להימנעות ממפגשים חברתיים או עסקיים, שבהם נאלץ הסובל להתמודד עם לחיצות ידיים מרובות או עמידה בפני קהל. לעיתים הפגיעה תתבטא בחיי הזוגיות ובאינטימיות.

הבשורה הטובה: בהחלט ניתן לטפל בבעיה בצורה יעילה וידידותית. לפניכם כל הפרטים אודות השיטה החדשנית.

מהי למעשה הזעת יתר?

הזעה היא פעולה טבעית של הגוף, שמטרתה העיקרית היא לתרום לצינונו, בייחוד בימי קיץ חמים או במהלך ביצוע פעילות ספורטיבית. לעומת זאת, "הזעת יתר" היא מצב שבו מופרשות מהגוף כמויות זיעה גדולות מהנדרש, גם ללא קשר להיבט סביבתי שכרוך בחשיפה לחום או במאמץ גופני.

מהם הגורמים לבעיה?

ישנן מספר סיבות לכך: "הזעת יתר ראשונית", נגרמת כאשר המוח משדר לבלוטות הזיעה אותות ללא הצדקה, המסמנים להן להפריש זיעה. מצב זה עלול להתרחש גם בשל תורשה, השמנת יתר ומצבי לחץ.
"הזעת יתר משנית", לעומת זאת, נגרמת כתוצאה ממחלות, עקב שימוש בתרופות מסוימות (בעיקר נוגדי דכאון) או כתוצאה משתיית אלכוהול. גם נשים בגיל המעבר עלולות לסבול יותר מהתופעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כל היום מול המסך? זהירות, הראייה שלכם בסכנה

בשיתוף zap doctors

מהם הטיפולים המקובלים ששימשו לטיפול בבעיה עד כה?

עד לפני מספר שנים, השיטות שעמדו לרשות המטופלים כללו ניתוח או שימוש בבוטוקס. במסגרת הניתוח, בוצעה כריתה של העצב האחראי על מעבר האותות מהמח. הזרקה של בוטוקס לעומת זאת, אמורה לחסום את האותות העצביים שמשודרים אל בלוטות הזיעה ומורים להן לפעול.

אולם, לשיטות אלה חסרונות משמעותיים, שכן ניתוח מבוצע בהרדמה מלאה ולכן הוא כרוך בסיכון. בנוסף, הפרוצדורה עלולה להוביל ל"הזעה מפצה" - מצב שבו הגוף מנתב את הזיעה למקומות אחרים. גם השפעת הבוטוקס חולפת תוך כחצי שנה, ולכן זו אינה שיטה יעילה במיוחד. חסרון נוסף שלה נובע ממחירה היקר, אותו נאלץ המטופל להוציא מכיסו בכל טיפול.

מהי הבשורה הטיפולית בתחום?

האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים מאפשרים לטפל בבעיה בקלות, ביעילות וכמעט ללא תופעות לוואי. מכשיר ה-"מירה דריי" החדשני מבוסס על נטרול פעילות היתר של בלוטות הזיעה. הפעולה נעשית באמצעות גלים אלקטרו-מגנטיים שמתמקדים בבלוטות הזיעה בבתי השחי, וממיסים את הבלוטות האחראיות על ההזעה המרובה באמצעות חום. יתרה מכך, הגוף אינו "מצמיח" בלוטות זיעה חדשות, ומכאן יעילותו הרבה של המכשיר, שלפי מחקרים עומדת על כ-82 אחוזים.

השגת התוצאה הטובה ביותר תתאפשר כבר לאחר 2 טיפולים, והמטופל יוכל ליהנות מתוצאות מקסימליות הנשמרות לצמיתות. אין ספק כי זהו אחד היתרונות המשמעותיים בשימוש במכשיר זה.

מזיע באוטובוס. ShutterStock
זה קורה גם בחורף, וזה מביך. אישה נרתעת מגבר מזיע בבית השחי באוטובוס דחוס/ShutterStock

האם מדובר בטיפול בטוח?

בהחלט. המכשיר מאושר מטעם ארגון ה-FDA האמריקאי לבטיחות, והוא נושא אישור אירופי וישראלי. הטיפול מבוצע לאחר אלחוש מקומי ובנוסף, מכשיר מתקדם זה מאפשר לצנן את האזור המטופל, כך שהטיפול באמצעותו אינו כרוך בכאב.

מאחר שאנרגיית החום פוגעת אך ורק בבלוטות הזיעה ולא בתאי שריר או בבלוטות הלימפה, השימוש במכשיר גם אינו כרוך בתופעות לוואי משמעותיות.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מומלץ בייחוד עבור אנשים הסובלים מהזעת יתר, אך גם עבור מי שמעוניין לשפר את איכות החיים, ולצמצם באופן משמעותי את מידת ההזעה בבית השחי.

הטיפול אינו מתאים לאנשים בעלי קוצב לב, לסובלים מעודף משקל או למי שמתמודד עם זיהום מקומי.

לסיכום

הזעת יתר היא מצב שבו מופרשות מהגוף כמויות זיעה גדולות מהנדרש, גם ללא קשר להיבט סביבתי שכרוך בחשיפה לחום או מאמץ גופני. כיום ניתן להתמודד עם הבעיה בקלות וביעילות באמצעות מכשיר ה"מירה דריי", המאפשר להפחית את כמות הזיעה ב-82 אחוזים ואף יותר מכך.

בניגוד לאופציות הטיפול הישנות, שיטה זו אינה כרוכה בכאב או בתופעות לוואי משמעותיות והתוצאות נשמרות לנצח.

ד"ר מוני פרידמן הוא מומחה לכירורגיה כללית, העוסק ברפואה אסתטית ובמכשירי לייזר. מחלוצי המטפלים במירה-דריי בישראל.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל הלפרין, כתבת zap doctors

ד"ר מוני פרידמן בשיתוף zap doctors, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully