וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור: כל החידושים בתחום הטיפול בהתקרחות

בשיתוף דימדיקו, בשיתוף דימדיקו

3.2.2020 / 10:57

לא שאנחנו חושבים שיש סיבה להתבייש בקרחת, אבל אם אתם לא שלמים עם מצב השיער המידלדל שלכם, חשוב שתדעו שיש מה לעשות לגבי זה. הנה כל האפשריות לטפול בהתקרחות

ג'ורג' מסיינפלד מסתרק ועושה פן לקרחת. Giphy
כבר לא גזירת גורל. ג'ורג' קוסטנזה מסיינפלד מסתרק/Giphy

בעבר קרחת הייתה גזירת גורל. גברים שקיבלו את "הגנים היהודים" ומצאו את עצמם קרחים בגיל 35, היו צריכים להשלים עם זה, או ללכת עם פאה. ונשים שסבלו מנשירת שיער מוגברת פשוט קיוו שזה יחלוף. אולם בשנים האחרונות המדע לא מפסיק לעסוק בנושא, ומוצא עוד ועוד פתרונות שמחזירים שיער - גם אם באופן חלקי - לראש. הנה כמה מהפתרונות שמוצעים היום נגד התקרחות ונשירת שיער מוגברת:

1. הריג'ן

מכשיר זה הוא פיתוח ישראלי לשימוש ביתי המשפר את זרימת הדם בקרקפת, יוצר גירוי עצבי ומעורר את הגוף לשיקום השיער. למעשה, המכשיר משתמש בשלוש שיטות שונות לעירור זקיקי השיער על מנת להילחם בנשירה. הריג'ן הוא הטיפול היחיד בישראל המבטיח החזר כספי מלא למשתמשים שלא מגיעים לתוצאות המובטחות בתוך ארבעה חודשי שימוש. המכשיר, המאושר על ידי משרד הבריאות, מצריך טיפול יומי בין מספר דקות במשך שנה, ולאחר מכן המשך טיפול למטרות שימור בתדירות מופחתת.

לפרטים נוספים

2. השתלות שיער

ללא ספק הנושא הכי מדובר בתקופה האחרונה בתחום השיער. השתלות אלה, שלאחרונה מתבצעות בעיקר בטורקיה, נותנות פתרון מהיר, מחירן יורד עם הזמן ונעשה נגיש יותר, והתוצאה בהחלט מרשימה. אבל - חשוב לדעת שהן לא מפסיקות את תופעת ההקרחה. למעשה, כדי להשתיל שיער יש צורך בזקיקי שיער פעילים, ואם לא משמרים את השיער הקיים, אלה ייגמרו בשלב מסוים. לכן, גם עבור מי שמשתיל, יש צורך בטיפולים משלימים ששומרים על השיער הקיים. זיכרו שהשתלה מוצלחת נמדדת אחרי עשור, ולא כעבור זמן קצר. ההמלצה החשובה ביותר לאלו ששוקלים השתלה היא לבחור משתיל מנוסה וטוב: השתלה היא הליך כירורגי הדורש מיומנות וניסיון רב, טעות בהשתלה קשה מאד לתקן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

נשים רבות סובלות מהתופעה הזו אך לא מוכנות להודות בה

בשיתוף דימדיקו
השתלת שיער. ShutterStock
השתלה מוצלחת נמדדת אחרי עשור. גבר עם שיער דליל/ShutterStock

תופעות לוואי של השתלות שיער הן יחסית נדירות, וזמניות, וכוללות נפיחות במצח ובעפעפיים, כאבים ואי נוחות באזור ההשתלה ופצעונים בעור הקרקפת

3. תרופות

ישנם שני סוגי טיפולים פופולריים נגד אובדן שיער: כדורי פינסטריד ותכשירי מינוקסידיל. תרופת המרשם פינסטריד נחשבת לאפקטיבית, אולם היא עלול לגרום למגוון תופעות לוואי, החל מפגיעה בתפקוד המיני, בפוריות, דיכאון, פגיעה בכבד ועוד. יש לציין כי כדורי פינסטריד מתאימים רק לגברים, ומסוכנים לנשים. מינוקסידיל הוא חומר למריחה, ללא מרשם, על הקרקפת מספר פעמים ביום. גם שימוש בתכשירים אלו מניב תוצאות טובות, אולם יש צורך בשימוש קבוע, אחרת השיער שגדל בעקבות התכשיר נושר. לתכשירים אלו תופעות לוואי שונות, כמו דופק מואץ, עייפות יתר, נפיחות בגפיים ושיעור יתר בפנים ובגוף ועוד.

4. זריקות PRP

PRP היא פלסמת דם העוברת העשרה מחוץ לגוף ומוזרקת חזרה לקרקפת על מנת להצמיח שיער מחדש. בישראל ישנם מספר בתי חולים וקליניקות בהם ניתן לבצע הליך זה. מאחר והטיפול מבוסס על דמו של המטופל, הסיכון יחסית נמוך, אך חשוב לזכור כי מדובר בטיפול חודרני על כל המשתמע מכך. מטופלים שעוברים זריקות PRP מדווחים על שיפור בצמיחת השיער, אולם אין הסכמה בקהילה הרפואית על יעילות הפרוצדורה, ונכון להיום אין מחקר שתומך בה. כמו כן, חשוב לציין כי ההליך, המבוצע בפיקוח רפואי, כרוך בדקירות רבות ואף בכאב, וכי עלותו אינה זולה.

5. טיפולים משלימים

קליניקות שונות מציעות טיפולים אלטרנטיביים שונים, המבוססים על החדרה של חומרים בריאים לקרקפת, בין אם על ידי הזרקה, מזותרפיה, עיסוי או שימוש בסרומים שונים. שיטות אלו דורשות טיפול שבועי, במקביל לטיפול ביתי, ובדרך כלל אין הוכחה ליעילותם. גם בשימוש בתכשירי שמפו טבעיים נגד נשירה, שמנים, משחות, תוספי תזונה וכדומה - אין הוכחה לשיפור מצב השיער.

בשיתוף דימדיקו, בשיתוף דימדיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully