וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים חושפים: הרגע שבו צריך להתחיל לדאוג כשמסתרקים

בשיתוף דימדיקו, בשיתוף דימדיקו

13.2.2020 / 9:44

נשירת שיער היא אירוע לא נעים, אבל לא תמיד מדובר בגזירת גורל. מתי אתם צריכים לתת לה תשומת לב ובאיזה שלב הנשירה כבר דורשת טיפול? כל הפרטים

אישה מחזיקה מסרק מלא בשיערות. ShutterStock
יכולה להתרחש מסיבות רבות ואפילו כבר מגיל צעיר. נשירת שיער/ShutterStock

שוב זה קרה. לכאורה עוד יום רגיל, בלי מאפיינים מיוחדים, רק שהפעם מצאתם גוש של שיער במקלחת וגם הכרית במיטה התמלאה שיערות סוררות. רגע לפני שאתם נכנסים לפאניקה, חשוב שתדעו שנשירת שיער היא תהליך טבעי של הגוף. ובכל זאת יש כמה סימנים שצריך לשים אליהם לב ואולי אף לגשת לטיפול של רופא עור.

נשירת שיער אצל נשים יכולה להתרחש מסיבות רבות ואפילו כבר מגיל צעיר, והסיבות לכך מגוונות וכוללות בין היתר גנטיקה, סוג השיער, הצפיפות והחוזק שלו, זרימת הדם לקרקפת, בעיות עור והשפעת הסביבה ואורח החיים שלכם (תזונה וסטרס למשל). בהרבה מקרים הן גם כוללות בעיות רפואיות כמו בעיות הורמונליות או בעיות תפקוד בלוטת התריס, נטילת תרופות, מחסור בוויטמינים וברזל, הריון ולידה, מתח נפשי וגם תסרוקות הדוקות הגורמות למתח על זקיקי השיער ועוד.

איך יודעים כמה זה יותר מדי?

רוב האנשים בדרך כלל מאבדים 80 עד 100 שיערות בכל יום. מכיוון שלקרקפת כמאה אלף זקיקי שיער, הנשירה כמעט ואינה מורגשת. שינויים עונתיים יכולים להשפיע על כמות השיער הנושר, אבל מדובר בתופעה שכמעט ואינה מורגשת. לעומת זאת אם אתן מתחילות לאבד שיער במקבצים או שהשיער נהיה דליל או דק יותר, חשוב לבחון את הסיבה להתרחשות זאת מוקדם ככל האפשר.

אם אתם מעבירים יד בשיער ונשארות לכם ביד יותר מ-10 שיערות, כנראה שאכן מדובר בנשירה מוגברת. אם הנשירה אורכת למעלה מחודשיים - מומלץ לפנות לרופא עור. אם הוא אכן יאתר בעיה, הוא יפנה אתכם לבדיקות דם, בדיקות תפקוד בלוטת התריס, ןייתכן שיבקש ביופסיה של הקרקפת ובדיקת צפיפות השיער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

נשים רבות סובלות מהתופעה הזו אך לא מוכנות להודות בה

בשיתוף דימדיקו

טיפול בנשירת שיער אצל נשים

באופן כמעט אוטומטי אנו פונים לטיפול קונבנציונלי, תרופתי, כתחנה הראשונה. כאן נמצא רק משפחה אחת של תרופות למריחה, על בסיס מינוקסידיל (לנשים בדרך כלל מומלץ מינוקסי 2). לתכשיר יעילות בינונית וחשוב מאד להיות ערים לתופעות הלואי שלו לפני שבוחרים להשתמש בו.

קיימים גם טיפולים חדשנים וטבעיים יותר שניתן לבצע לבד בבית בקלות ללא צורך במרשם רופא. מטרת הטיפולים האלה, שמתבצעים באמצעות מכשירים כמו הריג'ן, הם לסייע לפעילות תקינה של זקיקי השיער ובכך להשפיע בצורה חיובית על השיער, צמיחתו ואיכותו.

מכשיר של דימדיקו. דמדיקו,
מסייע לפעילות תקינה של זקיקי השיער. טיפול במכשיר הריג'ן/דמדיקו

המכשיר הריג'ן מבוסס על שילוב של מספר פעולות בכל טיפול, פעולה חשמלית, פעולה ביוכימית, פעולה מכאנית ופעולת לייזר (במכשיר המתקדם הריג'ן פרמיום). הטיפול משפיע על זקיקי השיער ומסייע בחיזוקם תוך המרצת זרימת הדם הנחוצה להם וכך מחזירה זקיקי שיער לפעולה תקינה ומאפשר הצמחה מחדש של השיער. כמו כן המכשיר מסייע בחיזוק ועיבוי השיער הקיים.

לפרטים נוספים

אפשרות נוספת היא טיפול ברפואת עור טבעית, הכוללת דיקור ומזותרפיה לעידוד זרימת הדם, טיפול בצמחי מרפא, טיפול בתזונה ושימוש בסרום מתערובת צמחים למריחה על הקרקפת. יש נשים שטיפולים אלו עוזרים להן, אולם אין להם הוכחה מחקרית.

במצבים בהם לא ניתן לבצע כל טיפול או שפשוט אינך מעוניינת לטפל בנשירה מסיבה כלשהי, ניתן להסתיר את סימני הנשירה באמצעות פאה או תוספות שיער. יש לקחת בחשבון שמדובר על פתרונות קוסמטיים בלבד שאינם מטפלים בבעיה עצמה ועלולים לגרום לתלישה נוספת של שיער ולהחריף את בעיה.

בשיתוף דימדיקו, בשיתוף דימדיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully