וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים לעשות עם הילדים בסוף שבוע חורפי

לרגל פתיחת העשור החדש, החלטנו למלא את סוף השבוע שלנו בפעילויות של פעם, אנלוגיות, כאלה שיעבירו לכם שבת גשומה בכיף. שימו את הטלפון בצד ותתמסרו, מבטיחים שתהנו מזה

עריכה: נועה לוי

בסרטון: זה מה שקורה לילדים שלא ראו הנסיכה הקסומה

בשבת שעברה הגשם לא פסק לרגע, ורוב המשפחות נשארו מכונסות בבתיהן, וזה עוד איכשהו עבד, אולי בגלל החידוש. השבת שוב גשום, ומלאי משחקי הקופסה והסבלנות כבר לא יספיק כדי להחזיק ילדים קטנים רגועים ושלווים בין 4 קירות. בדיוק בשביל זה אספנו כמה המלצות לבילויים ביתיים עם ילדים. והפעם, חיפשנו הפעלות שגם ההורים יכולים ליהנות מהן. אז שימו את הטלפון בצד, ותתמסרו לשבת "של פעם".

1. הכירו לילדים קלאסיקה מילדותכם

זוכרים שהייתם ילדים וביליתם שבתות שלמות מול סרטים בטלוויזיה? זוכרים כמה כיף היה לצלול לעולם אחר כשאתם מכורבלים מתחת לשמיכה? אז הניחו רגע את אג'נדת ה"בלי מסכים" שלכם בצד, והכריזו על שבת קולנוע. בתפריט: הסרטים הקלאסיים שעשו את הילדות שלכם. הכירו לילדים את הנסיכה הקסומה, צ'ארלי וממלכת השוקולד, קארטה קיד, הסיפור שאינו נגמר ועוד סרטים שאהבתם כילדים. צפייה משותפת ושיחה על הסרט היא חוויה מגבשת ומקרבת, והיא גם שורפת לא מעט זמן.

עוד בוואלה!

עונת הבית המארח הגיעה: כך תשרדו אותה, בהתאם להורים שאתם

לכתבה המלאה

2. הכינו עוגות עוגיות

אין מבוגר שלא זוכר כמה הוא אהב ללקק את זרוע המיקסר מקצפת או כף שכעת בחשה שוקולד, למעשה רובנו אוהבים את זה גם היום. אז בשבת הזו כנסו עם הילדים למטבח ואפו איתם עוגות ועוגיות, או אפילו כדורי שוקולד, אם אתם פחות בקטע של מתכונים. הילדים ייהנו לערבב ללוש, ליצור כדורים וצורות של עוגיות. וזה אפילו חינוכי: הם ילמדו לעקוב אחרי הוראות, לנקות אחריהם, ישפרו את המוטוריקה העדינה שלהם, ואם תקפצו לשכנים לכבד אותם ביצירה שלכם - הם גם ילמדו קצת על נדיבות.

והנה כמה רעיונות:
5 מתכונים מתוקים שכיף להכין עם הילדים
להכין עם הילדים: הסופגניות הביתיות של סבתא נעמי

גיף עוגיות עוגיית שוקולד צ'יפס עוגיה. Giphy
מושלם לשבת חורפית. עוגית שוקולדצ'יפס/Giphy

3. צאו למסע בזמן

לא משנה בני כמה הילדים שלכם, סביר להניח שצברתם כמות תמונות מכובדת, וממילא אף פעם אין לכם זמן לעבור עליהן. אז הנה לכם הזדמנות לנבור בתמונות מהילדות שלכם (תראה איך אימא הייתה נראית כשהייתה בגילך), מתקופת ההיריון, וגם סתם מהחיים שהיו לכם פעם לפני הילדים, או להראות להם תמונות וסרטונים שהם צולמו בהם "ממש מזמן". אפשר להעביר ככה יום שלם.

4. משחקים של פעם

עוד אפשרות לשבת חורפית היא משחקים של פעם, ויש המון כאלה - מחבואים (אין ילד שלא אוהב את זה), תופסת צבעים (תרגול לזיהוי צבעים ופיתוח מהירות), דג מלוח (גם מצחיק וגם עוזר בפיתוח הדמיון ויכולת ההבעה), טוויסטר (כיף משפחתי) ועוד. אתם יכולים גם ללכת על משחקי קופסה קלאסיים כמו מונופול, פאזלים, טריוויה, הרוצח, או משחקי קלפים לכל המשפחה כמו טאקי או רביעיות.

טאקי. יניב גרנות, מערכת וואלה!
קלף אחרון בידי. טאקי/מערכת וואלה!, יניב גרנות

5. אוהל מסדינים בסלון

היום כמעט לכולם יש אוהלי טיפי לילדים בבית, אבל לא לזה אנחנו מתכוונים. אם אתם רוצים שהילדים שלכם יהנו באמת, הוציאו לסלון את כל הסדינים והכריות שלכם, ובנו עם הילדים אוהל מאולתר. זה יעסיק אותם במשך שעות, וגם יבטיח שכל הבאלגן שהם עושים יישאר תחום. אם אתם רוצים ממש לפנק, אתם יכולים לארגן להם פיקניק ביתי בתוך האוהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully