וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המאכלים שאתם צריכים לוותר עליהם כדי לרזות ב-2020

אתם בטח כבר יודעים שכדי לרדת במשקל אתם צריכים לוותר על סוכר, אבל יש לא מעט מאכלים שנתפסים כבריאים ומפוצצים בסוכר שעדיין חלק מהתפריט שלכם. שנה חדשה היא ההזדמנות לוותר עליהם

AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

בסרטון: כך תימנעו מהשמנת חורף

יש כמה דברים בסיסיים שכולם יודעים שצריך לעשות כשמנסים לרדת במשקל: לזוז קצת, לוותר על ג'אנק פוד, להימנע מארוחות כבדות בלילה, וכמובן - לוותר על סוכר. הבעיה היא שבעוד רובנו נדע לוותר על שוקולד או גלידות בדיאטה, יש כמה מאכלים שנתפסים בריאים יחסית, כאלה שהם חלק מתזונה מאוזנת, שמלאים בסוכר מוסף מיותר. הנה 5 מאכלים כאלה שכדאי לכם לוותר עליהם בשנה חדשה אם אתם רוצים לרדת במשקל או סתם לשמור על תזונה בריאה יותר.

רטבים

רוטב לסלט. ShutterStock
בטח שזה טעים, זה מלא סוכר. סלט עם רוטב ויניגרט/ShutterStock

יצאתם למסעדה, הצלחתם להתגבר על החשק לפסטה ברוטב שמנת והזמנתם סלט? נהדר, רק שיש סיכוי לא קטן שהסלט הזה מכיל לא מעט קלוריות ודי הרבה סוכר. למעשה, סלט יכול להגיע למאות קלוריות וכמות רבה של שומן בגלל התוספות שעליו, בכללן רוטב. כך למשל, רוטב עשיר בשמן, סוכר או אפילו דבש יכול להכיל כ-12 גרם סוכר לשתי כפיות. אם אתם בוחרים לאכול סלט - הסתפקו בשמן זית ולימון, או טחינה בכמות מדודה, ווותרו על רטבים אחרים.

זו גם ההזדמנות לוותר על רטבים מעובדים למיניהם, כמו קטשופ ורוטב ברביקיו למשל. הרטבים האלה עמוסים בסוכר ושתי כפות מהם יכולות להכיל כ-16 גרם סוכר - שווה ערך לכ-4 כפיות סוכר.

יוגורט

יוגורט. ShutterStock
הרבה יותר מדי סוכר. יוגורט בטעם אוכמניות/ShutterStock

יוגורט הוא בחירה בריאה בדרך כלל. אולם, רוב מי שמתחיל דיאטה מחליף את היוגורט הרגיל שלו ביוגורט דל שומן, וזו לא תמיד הבחירה הנכונה. סוגים שונים של יוגורט, גם הדלי שומן שבהם, יכולים להכיל כמות סוכר גבוהה, בדומה לממתקים. ביוגורט תות דל שומן למשל, תוכלו למצוא כמות סוכר גדולה שיכולה להגיע עד 26 גרם לגביע. אם אתם רוצים ליהנות מיוגורט ללא סוכר, בחרו ביוגורט לבן רגיל בלי תוספות, והוסיפו לו פירות טריים או אגוזים שיתרמו שומן בריא לכל המנה הזו.

גרנולה

גרנולה בקערה. ShutterStock
זה רק נראה בריא. גרנולה/ShutterStock

גרנולה נתפסת כמזון "בריא", אבל האמת היא שרוב סוגי הגרנולה מכילים כמות לא מבוטלת של סוכר. הגרנולה אמנם עשירה בסיבים ומגוון האגוזים שהיא נוטה להכיל מכילים שומנים בריאים ללב, אבל היא גם מכילה הרבה קלוריות ופחמימות ודלה בחלבון. כדי ליהנות מהיתרונות שלה מוטב לבחור בשיבולת שועל על צורותיה השונות, ללא המתקה, וכמות מדודה של אגוזים ושקדים.

בהקשר זה חשוב לציין שכדאי לוותר גם על "חטיפי אנרגיה" למינהם, שאמנם נתפסים כבריאים, אבל הם כמעט תמיד מכילים סירופ תירס עתיר פרוקטוז.

מיצי פירות

מיץ תפוזים. ShutterStock
6 כפיות סוכר. מיץ תפוזים/ShutterStock

לא מעט אנשים סבורים שכוס מיץ תפוזים בבוקר היא בחירה בריאה במיוחד. הם טועים. מיצי פירות הם בהחלט חלופה עדיפה בהרבה על משקאות קלים וממותקים, משום שאם הם טריים הם מכילים לא מעט מינרלים וויטמינים. אבל, בתהליך הסחיטה שלהם הם מאבדים כמעט את כל הסיבים שמצויים בפרי (או בירק), שהם האחראים ליצור את תחושת השובע בגוף. בנוסף, בפירות יש תכולת סוכר לא נמוכה כלל (כוס של מיץ תפוזים סחוט טרי למשל, מכילה כ-6 כפיות סוכר). השילוב בין היעדר הסיבים לתכולת הסוכר הגבוהה עלול לגרום לעלייה חדה של רמות הסוכר בדם, שאחריה מגיעה ירידה שמובילה לתחושת רעב ותשוקה לפחמימות וסוכרים.

עוד בוואלה!

נותנים לילדים מיץ תפוזים בבוקר? כדאי שתפסיקו עם זה

לכתבה המלאה

פירות יבשים

חמוציות מיובשות. ShutterStock
יותר סוכר ויותר קלוריות ביחס לפירות רגילים. חמוציות/ShutterStock

רוב האנשים שמחליטים "לעשות שינוי" מצטיידים בתמרים, חמוציות, וצימוקים, כדי לספק את הצורך שלהם במתוק. אבל בעוד שפירות יבשים יכולים להיות יופי של נשנוש בריא, רובנו אוכלים יותר מדי מהם, ולא לוקחים בחשבון את העובדה שהם מכילים יותר סוכר ויותר קלוריות פר גרם ביחס לפירות רגילים. אם אתם חושקים במתוק, מוטב שתלכו על פרי טרי, ואם בכל זאת מתחשק לכם פרי יבש - סיפרו כמה מהם אתם אוכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully