וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: פלפל חריף עשוי למנוע התקפי לב

מחקר איטלקי שעקב אחרי עשרות אלפי אנשים במשך שמונה שנים מצא כי לאכילת פלפל חריף הייתה השפעה מגינה על הלב. אז כמה פעמים בשבוע כדאי לאכול פלפל צ'ילי והאם ההשפעה המגנה קשורה גם למה שאוכלים ליד החריף?

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

בווידאו: אכילת חריף יכולה להאריך את החיים

אם אתם מאוהבי החריף, יש לנו חדשות מעולות בשבילכם - מחקר חדש מצא כי אכילת פלפלי צ'ילי נקשרה לסיכון נמוך יותר לסבול מהתקף לב קטלני. חוקרים גילו שאנשים שצרכו את הירק החריף יותר מארבע פעמים בשבוע היו בסיכון נמוך ב-40 אחוזים ללקות בהתקף לב, וסיכון התמותה שלהם למות מוות מוקדם מכל סיבה שלא תהיה היה נמוך ב-23 אחוזים מאלה שלא אכלו צ'ילי.

המחקר התצפיתי שפורסם בכתב העת של הארגון האמריקאי לקרדיולוגיה, בדק 22,811 אזרחים באזור מוליזה באיטליה במשך כשמונה שנים. המתנדבים דיווחו באיזו תדירות הם אכלו מאכלים המכילים פלפל צ'ילי (מעולם לא, לא לעיתים קרובות, לעיתים קרובות ולעיתים קרובות מאוד). התזונה של כל אדם נקבעה בסולם של אפס עד תשע, על סמך עד כמה הם דבקו בתזונה הים תיכונית המסורתית.

במהלך המעקב של המחקר 1,236 בני אדם מתו. שליש ממקרי המוות היו מסרטן, בעוד שמחלות לב היו בכמות דומה. 24 אחוזים מהאנשים דיווחו על צריכה קבועה של צ'ילי. שליש אמר שהם מעולם לא אכלו צ'ילי.

עוד בוואלה!

5 סיבות שאתם חייבים להתחיל לאכול יותר חריף

לכתבה המלאה

אנשים שאכלו צ'ילי ארבע פעמים בשבוע היו בסיכון נמוך יותר ב-23 אחוזים למות במהלך המחקר. הסיכון למוות כתוצאה מהתקף לב או ממחלת לב כלילית היה נמוך בהתאמה ב-40 ו-34 אחוזים בקרב אלה שאכלו פלפל צ'ילי באופן קבוע.

אוכל חריף. ShutterStock
לא משנה באיזה דיאטה אתם דובקים, תוסיפו חריף. תבשיל חריף ואורז/ShutterStock

עובדה מעניינת היא שההגנה מפני סיכון לתמותה לא הייתה תלויה בסוג הדיאטה שאנשים עקבו אחריה. "במילים אחרות, מישהו יכול לעקוב אחר התזונה הים תיכונית הבריאה, ומישהו אחר יכול לאכול פחות בריא, אבל אצל כולם הייתה לפלפל צ'ילי השפעה מגינה", אמרו החוקרים ממכון Instituto Neurologico Mediterraneo Neuromed (IRCCS) בפוזילי.

היתרונות הבריאותיים של פלפל הצ'ילי תוארו גם בעבר ויוחסו בעיקר לרכיב שקרוי קפסאיצין, שמצוי בזנים החריפים יותר. היתרון הבריאותי של הרכיב הפעיל, הקפסאיצין, כולל בין היתר עידוד של פירוק תאי שומן בגוף וככל הנראה גם בעל השפעה ישירה על שיפור זרימת הדם ללב.

הצוות אמר כי יש צורך במחקרים נוספים בכדי להבין כיצד צריכת צ'ילי יכולה להשפיע על הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully