וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמים סלפי כמו קים קרדשיאן? זה מסוכן לבריאות שלכם

18.12.2019 / 0:01

כוכבת הריאליטי הפכה את הסלפי לתופעה חברתית, ועכשיו מתברר שיש לזה השלכות בריאותיות. החזקת הטלפון הנייד בצורה לא נוחה וכל כך הרבה פעמים ביום, עלולה לגרום לנזקים קשים לשורש כף היד ובמקרים קיצוניים אפילו להצריך ניתוח

דוגמנית האינסטגרם הזאת שילמה מחיר כבד בשביל הסלפי המושלם/מערכת וואלה!

קים קרדשיאן נחשבת למותג ענק בארה"ב וגם למודל לחיקוי עבור נערות מתבגרות. אולם, מסתבר שיש דברים מסוכנים שהיא עושה שעלולים לפגוע בבריאות שלה ושל מי שמחקה אותה. תופעת ה"סלפי" הפכה כבר מזמן למגיפה, וקרדשיאן "מצטיינת" בקטע הזה וגם שברה שיא של 6,000 צילומי סלפי בארבעה ימים במהלך חופשה שלה במקסיקו. למעשה היא צילמה כל כך הרבה תמונות סלפי, עד שהיא אולצה על ידי הרופא שלה להפסיק - והיא החליטה להשתמש בעוזרת שתחזיק לה את הטלפון - כדי לתת לזרוע שלה מנוחה.

בתקשורת הבריטית פורסמה השבוע אזהרה חמורה בנושא שמגיעה מהמנתח הבכיר דוקטור ראג' ראגוואנסי, שדלבריו הבחין במגמת עלייה בקרב מתבגרים שסובלים יותר מנזקים בשורש כף היד, שמשפיעים גם על תפקוד הידיים והאצבעות שלהם. "באחת המטופלות שלי, בחורה בת 26, גיליתי נזק כה חמור בכף היד, עד כדי כך שהיא לא היתה מסוגלת לאחוז שום דבר. זה לא רק הסלפיז, זה גם ההקלדות והאופן שבו היא מחזיקה את הטלפון הנייד שלה".

קים קרדשיאן משתמשת בעוזרת לצילומי סלפי

ד"ר ראגוואנסי סיפר שהסיבה לכך שיותר צעירים סובלים מפציעות כאלו, היא האופן שבו הם מכופפים את פרק כף היד כלפי פנים בכדי לצלם סלפי "מושלם" של עצמם. הוא טוען שהתנועה המוזרה שהם עושים היא לא נוחה ולא טבעית לכף היד - במיוחד לא כשהם עושים זאת שוב ושוב.

"התנועות האלו גורמות לכאבים, לאובדן תחושה ביד ולהרגשה של דקירות מחטים באצבעות ובידיים", הוא מזהיר ואומר ש"אם משככי כאבים לא פותרים את הבעיה, צריך במקרים מסויימים להזריק סטרואידים או אפילו לנתח את המקום", הוא הזהיר והעריך שראה לאחרונה עליה דרמטית של כ-40 אחוזים בקרב גברים ונשים בגילאי 18 עד 35 שמאובחנים כלוקים בתסמונת התעלה הקרפלית - מה שהיה מאוד נדיר לראות עד לשנים האחרונות.

גיף סלפי. Giphy
התנועה המוזרה של צילום הסלפי היא לא נוחה ולא טבעית לכף היד/Giphy

ד"ר אסתר רובינראוט, מומחית באורטופדיה ובכירורגיה של היד, ומרכזת תחום כף היד במרכז רפואי "יונתן" - המרכז הישראלי לבריאות המפרק והגב, מסבירה שתסמונת התעלה הקרפלית היא תופעה שבה יש לחץ על העצב המדיאני בשורש כף היד שעלול לגרום לכאבים וחולשה ביד ולקושי בתפקוד היומיומי. התעלה הקרפלית היא בעצם מבנה צר המורכב מעצמות ורצועות, המכיל את העצב המידיאני ואת הגידים המכופפים לאצבעות. כאשר מסיבה כלשהי יש גירוי של הגידים או הקטנה של הנפח בתעלה, הלחץ על העצב גדל, והתוצאה היא כאב, נימול וחולשה בכף היד והאצבעות עם הקרנה לאמה ואפילו לכתף.

הסימפטומים של התסמונת מתחילים לרוב בהדרגה, ביד אחת או בשתי ידיים, לעיתים בשעות הלילה עם כאב שמעיר מהשינה ועובר לאחר "ניעור" הידיים. לפעמים התלונות פחות אופייניות וקיימות תחושות של נפיחות, כבדות, קיפאון ונוקשות. במצבים מתקדמים יכולה להיות אף ירידה בתחושה וחולשה של היד, בעיקר של האגודל. חלק מהסובלים מהתופעה מספרים שהם מפילים חפצים ומתקשים בביצוע פעולות עדינות כגון רכיסת כפתורים בחולצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully