וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: מנתחים השתילו אשך של גבר אחד באחיו התאום

בניתוח לא שגרתי הסירו מנתחים את אחד האשכים של גבר צעיר והשתילו אותו באחיו התאום. ההליך של ההשתלה שנועד לעזור לתאום להפוך לאב עבר בצורה חלקה, אך לא הושלם עד תומו. כעת נשאר לראות מה יחליט הגבר לעשות

עריכה: טל רזניק

בווידאו: כך נראית השתלת הפין הראשונה בעולם

גבר בן 36 שנולד ללא אשכים קיבל אשך אחד מאחיו התאום הזהה שהושתל בניתוח בן שש שעות שנערך בבלגרד שבסרביה, על ידי צוות מנתחים בינלאומי. הניתוח נועד לתת לאח רמות יציבות יותר של ההורמון הגברי טסטוסטרון ממה שזריקות ההורמונים יכלו לספק לו, במהלך שאמור לעזור לו בסופו של דבר להצליח להפוך לאבא.

מדובר בהשתלה השלישית הידועה מסוג זה. שני הניתוחים הראשונים בוצעו לפני 40 שנה בבית חולים בסנט לואיס שבארה"ב, והתרחשו גם בזוגות תאומים זהים שאחד מהם נולד חסר אשכים. היעדר אשכים הוא מצב נדיר ביותר, אך הרופאים אמרו כי יתכן שהניתוח הנוכחי כולל השלכות רחבות יותר גם עבור טרנסג'נדרים, נפגעי תאונות, חיילים פצועים וחולי סרטן. עם זאת, הנוהל מעלה שאלות לגבי האתיקה של השתלות שאינן מצילות חיים ועל האפשרות שיום אחד יעבירו למושתלים זרע מתורמים שאינם קשורים אליהם גנטית.

הניתוח, שבוצע במרפאת University Children's Clinic בטירסובה, בלגרד הצליח והרופאים דיווחו כי ביום שישי האחרון נמדדו רמות טסטוסטרון תקינות אצל האח שעבר את ההשתלה. האח התורם, שכבר יש לו ילדים, אמור להישאר פורה כמו שהיה לפני, למרות שוויתר על אשך אחד. שני האחים חולקים חדר בבית חולים וצפויים לחזור הביתה בסוף השבוע הקרוב. הם העדיפו שלא להזדהות או להתראיין, אמרו הרופאים.

עוד בוואלה!

למה זה כל כך כואב כשמקבלים מכה באשכים?

לכתבה המלאה

מכיוון שהמטופלים הם תאומים זהים עם אותו מטען גנטי, אין חשש שגופו של האח המושתל ידחה את ההשתלה, ולכן הוא לא צריך ליטול את התרופות המדכאות את המערכת החיסונית שמושתלים צריכים ליטול.

מוניטור העוקב אחרי פעולת הלב במהלך ניתוח. ShutterStock
ניתוח מאתגר. חדר ניתוחים/ShutterStock

הניתוח התנהל כאשר המנתחים עובדים במקביל בחדרים סמוכים. ההליך היה מאתגר מכיוון שהם נדרשו לתפור יחד שני עורקים ושני ורידים ברוחב של פחות משני מילימטרים. "ברגע שמוציאים את האשך מהתורם, השעון מתחיל לתקתק מהר מאוד", אמר ד"ר ברנקו בויוביץ', פלסטיקאי ומומחה במיקרו-כירורגיה בבית הספר לרפואה של הרווארד וחלק מצוות המנתחים בבלגרד. "תוך שעתיים עד ארבע אתה צריך לגרום לאשך לעבוד שוב, בגוף החדש", אמר בויוביץ' והוסיף כי "ללא אספקת דם, האשך יכול להחזיק במשך ארבע עד שש שעות בלבד".

התהליך כולו לקח למנתחים כשעתיים, אבל הצוות לא הצליח לסיים אותו עד סופו. המנתחים לא חיברו את צינור הזרע הנושא זרע מתוך האשכים, מכיוון שלא הצליחו למצוא אצל המושתל את הרקמה הדרושה לחיבור, מה שאומר שכרגע הוא לא יכול להפוך לאב בדרך הרגילה. יתכן שבהמשך יוכל לעבור ניתוח שיאפשר לחבר את צינור הזרע. במידה ולא, והוא עדיין ירצה ילדים, יוכלו לשאוב את הזרע מהאשך שלו או להשתמש בזרע של אחיו התאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully