וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה בארה"ב: המוצר הפופולרי הזה מסוכן לתינוקות

לכל הורה יש את המוצר הזה בבית והוא נמצא בשימוש רב. כעת רשויות הבטיחות בארה"ב מזהירות הורים שלא להשתמש בטרמפולינות שינה לתינוקות מכיוון שהן מסוכנות ואינן בטוחות לשימוש

רגליים של תינוק בטרמפולינה. ShutterStock
"אינם מספקים סביבת שינה בטוחה". רגליים של תינוק בטרמפולינה/ShutterStock

אחד המוצרים הכי פופולריים לתינוקות נמצא בכותרות בארה"ב, ולא בגלל סיבות טובות. הרשויות הפדרליות בארה"ב קוראות להורים ומטפלים שלא להשתמש בטרמפולינות לתינוקות, ולראיה הם מביאים עשרות מקרי מוות וראיות המובילות אותם למסקנה כי הם "אינם מספקים סביבת שינה בטוחה".

הנציבות לבטיחות במוצרי צריכה ((CPSC הצביעה על 73 מקרי מוות של תינוקות מינואר 2005 ועד יוני 2019. לטענתה, המקרים האלה היו קשורים לשימוש בטרמפולינות שינה לתינוקות, כך על פי הצהרה. במהלך אותה תקופה דווחו לוועדה יותר מ -1,100 אירועים, נכתב בהודעה.

CPSC שכר מומחית עצמאית, ד"ר ארין מנן, מהנדסת מכונות המתמחה בביומכניקה באוניברסיטת ארקנסו למדעי הרפואה, לבדיקת תכנון הטרמפולינות. היא גילתה שאף אחד ממוצרי השינה שהצוות שלה בדק לא "בטוח לשינה של תינוקות", על פי ההצהרה. כמו כן, היא מצאה כי "משטחי שינה רכים ודמויי קטיפה מהווים סכנה לתינוקות", נכתב בהצהרה. משטח שנוטה 10 מעלות ומטה ככל הנראה בטוח, על פי ההצהרה.

הוועדה המליצה על כך ששינה על הגב היא הדרך הטובה ביותר לילדים. כלומר, הורים או מטפלים לא צריכים להוסיף שמיכות או כריות לסביבת השינה של הילד ותמיד צריכים להניח אותם על גבם. CPSC הזהירה גם מפני שימוש במושבי רכב כדי להרדים את התינוקות. באזהרה, שהופצה ביום חמישי האחרון לא הוזכרה שום חברה ספציפית. אולם הודעת הוועדה מזהירה מפני שימוש במוצרים כאלה, מפני שקיים סיכוי גבוה יותר לנפילה של התינוק והיחנקות.

תינוקת בטרמפולינה. ShutterStock
סיכוי גבוה יותר לנפילה של התינוק והיחנקות. תינוקת בטרמפולינה/ShutterStock

במאי האחרון פורסם סקר שנערך בארה"ב שמצא כי שני שלישים ממקרי המוות של תינוקות שמתרחשים במושבים שונים (עגלות, טיולונים, כסאות) קרו בתוך מושב בטיחות. החלק המפתיע - זה לא היה בתוך האוטו. המחקר שפורסם בכתב העת Pediatrics בחן 11,779 מקרי מוות של תינוקות בין השנים 2004-2014 ומצא כי 3 אחוזים מהמקרים התרחשו בעת ישיבה במושב כלשהו.

"סלקלים ומושבי בטיחות אינם בטוחים כמו עריסות כשהילד מחוץ למכונית וישן", הסביר עורך המחקר, ד"ר ג'פרי קולווין מהאיגוד האמריקאי לרופאי ילדים. "קיים הרבה חוסר מודעות לגבי הנושא, ואני חושב שכל הורה, כולל עצמי, נתן לילד שלו לישון בסלקל מחוץ לאוטו בזמן זה או אחר".

החוקרים הבהירו כי סלקלים ומושבי בטיחות חשובים מאוד לבטיחות התינוק ברכב, אבל עדיף לא לתת לתינוקות לישון בהם כשנמצאים בבית. לדברי החוקרים, ילדים שישנים בסלקל בבית עלולים ליפול על משטח קשה או שראשם יישמט לתוך הריפוד הרך והם ייחנקו. גם חגירה לא נכונה של רצועות המושב עלולה להיות קטלנית לתינוקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully