וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כל כך הרבה ילדים מתים בסלקל בתוך הבית?

סקר של איגוד רופאי הילדים האמריקאי מצא כי מקרי מוות רבים של תינוקות מתרחשים כאשר התינוקות ישנים בסלקל ומושבי בטיחות בתוך הבית. למה זה קורה ואיך ניתן למנוע את זה?

תינוק ישן בסלקל בבית. ShutterStock
מסוכן מאוד. תינוק ישן בסלקל בבית/ShutterStock

סקר חדש שנערך בארה"ב מצא כי שני שלישים ממקרי המוות של תינוקות שמתרחשים במושבים שונים (עגלות, טיולונים, כסאות) קרו בתוך מושב בטיחות. החלק המפתיע - זה לא היה בתוך האוטו.

המחקר שהתפרסם בתחילת השבוע בכתב העת Pediatrics בחן 11,779 מקרי מוות של תינוקות בין השנים 2004-2014 ומצא כי 3 אחוזים מהמקרים התרחשו בעת ישיבה במושב כלשהו. החוקרים ביקשו להבין את הגורמים למקרי המוות האלה, בין היתר מפני שבהשוואה למקרי מוות אחרים, מקרי המוות האלה היו בסיכוי גבוה יותר להתרחש תחת פיקוח הורי.

עוד בנושא:
זו הסיבה שאסור להושיב ילד עם מעיל בכיסא בטיחות
בואו לבדוק: אולי גם אתם חוגרים את הילדים שלכם לא נכון
לא תאמינו כמה כסא הבטיחות של הילד מלוכלך

מושבי בטיחות של ילדים ברכב. ShutterStock
במכונית כן, בבית ממש לא. תינוק בכסא בטיחות באוטו/ShutterStock

"סלקלים ומושבי בטיחות אינם בטוחים כמו עריסות כשהילד מחוץ למכונית וישן", הסביר עורך המחקר, ד"ר ג'פרי קולווין מהאיגוד האמריקאי לרופאי ילדים. "קיים הרבה חוסר מודעות לגבי הנושא, ואני חושב שכל הורה, כולל עצמי, נתן לילד שלו לישון בסלקל מחוץ לאוטו בזמן זה או אחר".

החוקרים הבהירו כי סלקלים ומושבי בטיחות חשובים מאוד לבטיחות התינוק ברכב, אבל עדיף לא לתת לתינוקות לישון בהם כשנמצאים בבית. לדברי החוקרים, ילדים שישנים בסלקל בבית עלולים ליפול על משטח קשה או שראשם יישמט לתוך הריפוד הרך והם ייחנקו. גם חגירה לא נכונה של רצועות המושב עלולה להיות קטלנית לתינוקות.

עוד באותו נושא

הנחיות למניעת מוות בעריסה: שינה בחדר ההורים עד גיל שנה

לכתבה המלאה

באוטו כן, בבית לא

בעוד שמחברי המחקר לא קבעו מדוע התינוקות היו במושב בטיחות כאשר לא היו ברכב או בעת נסיעה, הסיבה לכך כל הנראה נעוצה באחת משתיים: או שההורים השתמשו בסלקל כמעין עריסה בבית, או שהם הוציאו את התינוק במושב הבטיחות מהאוטו כשהוא ישן ולא רצו להעיר אותו.

ולמרות הממצאים, קולווין ביקש להבהיר כי "ההורים לא צריכים להיות מודאגים אם התינוק שלהם נרדם במושב המכונית שלהם במהלך הנסיעה. מושב המכונית הוא המקום שבו תינוקות צריכים להיות תמיד כאשר הם נוסעים וזה המקום הבטוח ביותר עבורם להיות, אם הם ערים או ישנים". הוא הוסיף: " צריך לזכור כי מושבי הבטיחות הם עבור מכוניות וכאשר אתם יוצאים מהמכונית, הדבר הבטוח ביותר לעשות, אם התינוק שלכם עדיין ישן, זה לשים אותו בעריסה".

לסיום נזכיר כי שינה בטוחה לתינוקות היא רק בעריסה או במיטת תינוק, כאשר הם ישנים על הגב ולא על הבטן, על גבי משטחים קשיחים ועל סדינים מתוחים ולא רפויים. כמו כן יש להימנע משימוש במצעים רכים כגון שמיכות, כריות, סדינים וצעצועים רכים.

הנה כל המידע שאתם צריכים לגבי שינה בטוחה לתינוקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully