וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילה של הפרי הזה על הבוקר מורידה את רמות הסוכר בגוף

הגויאבה ממלאת את השווקים בחודשים האלה וקשה מאוד להתעלם מהנוכחות שלה. בין אם אתם משונאיה או דווקא מאוהביה, יש לה יתרון אחד מאוד חשוב , במיוחד עבור חולי סוכרת, אבל לא רק

סלט פירות. ShutterStock
ארוחת בוקר של אלופים. סלט פירות/ShutterStock

לאנשים עם סוכרת מסוג 2 - מחלה שהפכה למגיפה של ממש בעולם המערבי - חשוב לנהל את רמות הסוכר בדם. תזונה ממלאת תפקיד חשוב בשמירה על הגלוקוז בגופם במידות הנכונות, בכדי להימנע מבעיות בריאותיות וסיבוכים של המחלה.

מספר מחקרים מצאו כי חולי סוכרת יכולים למצוא בשוק פרי שיכול לעזור להם לנהל את מצבם, ועכשיו זו העונה שלו. היתרונות הבריאותיים של גויאבה נמצאו יעילים למניעת עלייה פתאומית ברמת הסוכר בדם. וזה לא הכל - מחקרים מצאו כי יש זמן ספציפי בו אנשים יכולים ליהנות יותר מההשפעות החיוביות של הפרי, ואכילת גויאבה דווקא לארוחת הבוקר מאפשרת לגוף לספוג יותר מהחומרים המזינים שלה.

במחקרי בעל חיים וחקרים קליניים נמצא כי צריכה קבועה של גויאבה או תמצית שלה, הראתה יעילות בשליטה ושיפור של רמות הסוכר בדם ובעמידות לאינסולין. מחקר אחד שכלל 19 אנשים מצא כי תה שעשוי מעלי גויאבה יכול להפחית את רמות הסוכר בדם לאחר ארוחה. היתרונות הבריאותיים של התה נמשכו כשעתיים.

צוות חוקרים אחר שניתח את ההשפעות של תה מעלי גויאבה בקרב 20 אנשים עם סוכרת מסוג 2 הראה כי הפרי עזר להוריד את רמת הסוכר בדם ביותר מ-10 אחוזים. גויאבות גם מכילות הרבה פחות סוכר ביחס לפירות אחרים כמו תפוחים, תפוזים או ענבים, ולכן מווסתות בצורה טובה יותר את חילוף החומרים בגוף ויעילות לפרה סוכרתיים ולכאלה שמנסים לרדת במשקל.

מלאה בוויטמינים

גויאבה היא מקור טוב לסיבים ובפרי אחד יש כ-5 גרם סיבים תזונתיים, המהווים כשישית מצריכת סיבים המומלצת ליום. בנוסף, גויאבות הן אחד מהמקורות העשירים ביותר של ויטמין C ובפרי אחד נמצאת כמות הגבוהה פי 4 מזו בתפוז למשל (גויאבה אחת, בגודל בינוני תספק לנו כמות כפולה של הדרישה היומית של ויטמין C (כ-200 מ"ג).

בדיקת סוכרת לילדה. ShutterStock
סוכרת נגרמת בין היתר מתזונה לקויה, משקל עודף וחוסר בפעילות גופנית. מדידת סוכר/ShutterStock

סוכרת מסוג 2 מתפרצת כתוצאה מירידה בייצור האינסולין בלבלב ועמידות שמתפתחת בגוף לפעולת האינסולין, מה שגורם לעלייה בכמות הגלוקוז בדם. סוכרת מסוג 2 היא ככל הנראה תוצאה של שילוב בין נטייה תורשתית (סיכון של עד פי 10 לפתח את המחלה בקרב בני משפחה מדרגה ראשונה של חולה בסוכרת) וגורמים סביבתיים כמו תזונה, משקל עודף וחוסר בפעילות גופנית. בעולם המערבי כ-90 אחוזים מחולי הסוכרת סובלים מסוכרת מסוג 2. מדובר במחלה כרונית שדורשת שינויים באורח החיים, שמירה על משקל גוף תקין, פעילות גופנית ועל פי רוב גם טיפול תרופתי.

טיפול בסוכרת דורש שיתוף פעולה ארוך שנים בין המטופל לרופא, ולעיתים קרובות גם שינויים לא פשוטים באורח החיים, מדידות מסודרות של רמות הסוכר ותזונה מאוזנת. כאשר המחלה מאוזנת היטב, המטופל יכול לחיות חיים רגילים לחלוטין. עם זאת, כאשר המחלה לא מאוזנת היא עלולה לגרום לפגיעה ניכרת בגוף.

סיבוכי הסוכרת נובעים בעיקר מפגיעה ישירה של רמות סוכר גבוהות בדם בדפנות כלי הדם הגדולים והקטנים. הסיבוכים כוללים סיכון מוגבר למחלות לב ושבץ מוחי, אי ספיקת כליות, פגיעה בראייה, פגיעה בעצבים שגורמת לירידה בתחושה בגפיים וסיכון מוגבר לפצעים ולזיהומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully