וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מטריד: 95 אחוזים מהמזונות לתינוקות מכילים מתכות רעילות

הדו"ח שנערך על ידי ארגון בארה"ב בדק ומצא כי מזונות כמו דגני בוקר מאורז לילדים, ואפילו מחיות ירקות, מכילים כמות של מתכות שחורגת בהרבה מעל המותר ומביאה עימה סיכונים בריאותיים אמיתיים

תינוק אוכל. ShutterStock
האם המזון מזוהם במתכות רעילות? רסק לתינוקות/ShutterStock

רק השבוע הזהרנו אתכם מהימצאותן של מתכות כמו אלומיניום ובדיל באריזות מזון ותוספי תזונה, המסכנות את הבריאות שלכם. ועכשיו מתפרסם דו"ח מטריד שחושף שקיים סיכוי גדול שהמזון שאתם נותנים לתינוק שלכם מכיל עקבות של מתכות כבדות רעילות, כולל ארסן ועופרת.

המחקר, שהוזמן על ידי הארגון האמריקאי Healthy Babies Bright Futures) HBBF) ופורסם ביום חמישי, בדק את נוכחותן של ארבע מתכות: ארסן, עופרת, כספית וקדמיום ב-168 מזונות לתינוקות. החוקרים גילו כי 95 אחוזים ממזונות התינוקות היו מזוהמים על ידי לפחות אחת מהמתכות, ואחד מכל ארבעה ממזונות התינוקות שנבדקו הכיל את כל ארבע המתכות. רק בתשעה מתוך 168 מזונות התינוקות שנבדקו לא נמצאו עקבות של ארבע המתכות.

בין המזונות בעלי הסיכון הגבוה ביותר היו מיצי פירות, כמו גם מוצרים על בסיס אורז כמו דגני בוקר, זאת מכיוון שהאורז ידוע כסופג ארסן, שהוא חומר הדברה נפוץ. ארבעה מתוך שבעה דגני אורז לתינוקות שנבדקו הכילו ארסן אנאורגני, שהוא הצורה הרעילה יותר של המתכת, ברמות החורגות מהמגבלה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי. בשל היותם ירקות שורש, גם בטטה וגזר, שנחשבים פופולרים במזון תינוקות, נמצאו ככאלה שהכילו כמות גבוהה מהממוצע של מתכות.

המזונות שנבדקו כללו 61 מותגים ו-13 סוגי מזון, כולל פורמולות לתינוקות, ביסקוויטים שניתנים בעת בקיעת שיניים, דגנים ומיצי פירות. הם נבחרו בעיקר על ידי הורים שהתנדבו בארגון שנועד ליידע ולהזהיר הורים מנוכחות רעלנים במזונם של ילדם. ההורים התבקשו לקנות מזון ממותגי מזון לתינוקות הנפוצים ביותר בחנויות המקומיות שלהם. מוצרי מזון נוספים נרכשו ברשת.

דגני בוקר. ShutterStock
דגני בוקר על בסיס אורז סופגים ארסן, מתכת כבדה רעילה. דגני בוקר/ShutterStock

מבין המתכות העופרת הייתה השכיחה ביותר, והיא הופיעה ב-94 אחוזים ממזונות התינוקות שנבדקו. קדמיום וארסן הופיעו בכשלושה רבעים ממזונות התינוקות שנבדקו, וכספית הייתה הכי פחות שכיחה, והיא נמצאה כמעט בשליש ממזונות התינוקות שנבדקו.

כל המתכות פרט לכספית נמצאו כמסרטנות במחקרי עבר. למרות שחלק מהמתכות נאסרו לשימוש בחומרי הדברה, השימוש בהן בעבר גרם לכך שהן נמצאות באדמה ואף מוצאות את דרכן למי תהום גם בימינו - מה שגורם לזיהום של פירות, ירקות ודגנים. ארבע המתכות עלולות לגרום לנזק במערכת העצבים והן מהוות איום חמור על ההתפתחות המוחית הבריאה בילדות.

חשיפה למתכות כבדות אלה עלולה לגרום בין היתר למנת משכל נמוכה יותר. ניתוח שהוזמן גם הוא על ידי HBBF הראה כי ילדים אמריקאים בגילאי 0 עד 24 חודשים איבדו כבר יותר מ-11 מיליון נקודות ממנת המשכל בשל חשיפה לארסן ועופרת במזון. השפעות נוספות של חשיפה למתכות אלה כוללות הפרעות קשב, כמו גם השפעות התנהגותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully