וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח עולמי: אדם אחד מת כל 40 שניות כתוצאה מהתאבדות

הממצאים של הדו"ח שנערך על ידי ארגון הבריאות העולמי לרגל היום למניעת התאבדות, חושפים נתונים ומספרים קשים. כך למשל 800 אלף בני אדם מתים כל שנה כתוצאה מהתאבדות, כאשר השיטות הנפוצות הן תליה, הרעלה וירי

אילוסטרציה. ShutterStock
השיטות הנפוצות ביותר להתאבדות הן תלייה, הרעלה וירי. חבל תליה/ShutterStock

דו"ח של ארגון הבריאות העולמי שהתפרסם אתמול (שני) מצא כי כל 40 שניות אדם מתאבד בעולם, זאת דווקא במקביל לעובדה שמספר האנשים שמתים מהתאבדות ברחבי העולם יורד. הדו"ח חושף בנוסף כי מדי שנה מתים קרוב ל-800 אלף אנשים ברחבי העולם כתוצאה מהתאבדות והיא כעת נחשבת לגורם המוות השני המוביל בקרב צעירים בני 15-29, לאחר תאונות דרכים. השיטות הנפוצות ביותר להתאבדות הן תלייה, הרעלה וירי.

על פי ארגון הבריאות העולמי, "תופעת ההתאבדות העולמית" משפיעה על כל אזורי העולם והיא מחייבת את העזרה של מדינות ברחבי העולם על מנת ליישם טקטיקות למניעת התאבדות. "למרות ההתקדמות, אדם אחד עדיין מת כל 40 שניות מהתאבדות. כל מוות הוא טרגדיה למשפחה, לחברים ולעמיתים", אמר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טטרוס אדהנום ג'בריוס. "אנו קוראים לכל המדינות לשלב אסטרטגיות מוכחות למניעת התאבדות בתכניות הבריאות והחינוך הלאומיות".

למרות שמספר המדינות עם אסטרטגיות למניעת התאבדות גדל בחמש השנים האחרונות, לפי ארגון הבריאות העולמי, הוא כולל 38 מדינות בלבד - מספר שהארגון תיאר "כמעט מדי".

כריס קורנל בהופעה בישראל. נמרוד סונדרס
ניתן למנוע התאבדויות. הזמר כריס קורנל שהתאבד במאי 2017/נמרוד סונדרס

הדו"ח החדש, שפורסם לכבוד היום הבינלאומי למניעת התאבדויות שנערך היום, מצא גם כי במדינות עם הכנסה גבוהה היו כמה משיעורי ההתאבדות הגבוהים ביותר בין השנים 2010-2016. "אמנם 79 אחוזים מההתאבדויות בעולם התרחשו במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית, אולם במדינות בעלות הכנסה גבוהה היה השיעור הגבוה ביותר (של התאבדות) בשיעור של 11.5 לכל 100 אלף איש", נכתב בדו"ח.

האחוזים הגבוהים ביותר של התאבדויות נרשמו באירופה, אפריקה ודרום-מזרח אסיה, שם נרשמו 10.5 התאבדויות לכל 100 אלף בני אדם. ממוצע הגברים שהתאבדו עמד על 13.7 לכל 100 אלף בני אדם, בעוד אצל הנשים נרשם ממוצע של 7.5 מקרי התאבדות לכל 100 אלף נשים.

"ההתערבויות העיקריות שהראו הצלחה בהפחתת התאבדויות הן הגבלת הגישה לאמצעים, חינוך לתקשורת על דיווח אחראי על התאבדות, יישום תוכניות בקרב צעירים לבניית כישורי חיים המאפשרים להם להתמודד עם מצבי חיים, זיהוי מוקדם, ניהול ומעקב אחרי אנשים שנמצאים בסיכון להתאבדות", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully