וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקרוא מחשבות בקלות: 7 דרכים מוכחות לפרש את שפת הגוף של האדם שמולכם

1.9.2019 / 10:18

בשביל לנתח שפת גוף לא צריך להיות גאון או ללמוד במשך שנים. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להבין ולזכור מהם הדברים הקטנים שכולנו עושים בזמן השיחה ומסגירים את מה שאנחנו באמת מרגישים בפנים

תקריב בשחור לבן של עיניים של גבר כועס. ShutterStock
תסתכל לי עמוק בעיניים רגע. פנים של גבר בשחור לבן/ShutterStock

כולנו צוחקים מבדיחות שלא באמת מצחיקות אותנו, מספרים שקרים לבנים כש"צריך" ומהנהנים בהסכמה גם כשאנחנו ממש לא מסכימים עם מה שהצד השני אומר (או לא מקשיבים). אנחנו עושים את זה בעיקר משום שאנחנו לא רוצים לפגוע ברגשות של אחרים, או במקום העבודה שלנו אם מדובר בבוס או בלקוחות - ויש שיגידו שזו דווקא נטייה נהדרת וחשובה שעוזרת לכולנו לשמור על חברה תקינה ומתפקדת.

אבל אם אתם רוצים שתהיה לכם דרך לגלות מה מסתתר מאחורי המילים של האנשים שאתם מדברים איתם, כל מה שאתם צריכים זה לפקוח את העיניים ולשים לב לכל מה שהם עושים חוץ מלדבר. במקרים רבים - זה יעזור לכם לקרוא את המחשבות שהם כל כך מתאמצים להסתיר במהלך השיחה, אבל אתם עשויים גם לגלות דברים שלא כל כך תאהבו.

1. כשהם מסתכלים לכם עמוק לתוך העיניים בלי להסית את המבט

בכל פעם שאנחנו רוצים לדעת שבן אדם לא משקר, אנחנו מבקשים ממנו שיסתכל לנו עמוק אל תוך העיניים. ובכן, גם שקרנים יודעים שזו הדרך הטובה ביותר להוכיח שהם לא משקרים ולכן יודעים היטב מה לעשות כדי לא לעורר את חשדכם. ד"ר ליליאן גלאס היא מומחית לשפת גוף שכתבה ספר בשם The Body Language of Liars. גלאס מדגישה כי כאשר אדם מסתכל ישירות לתוך העיניים שלכם המון זמן בלי למצמץ או להסית את המבט - הוא בדרך כלל משקר לכם בלי בושה ופשוט מנסה מאוד להראות שהוא לא באמת עושה את זה.

2. כשנשים באמת נמשכות אליכם

יש המון סימנים שמביעים חיבה לאדם שעומד מולכם - הנה שניים מהבולטים שבהם שאפשר לזהות אצל נשים. מרשה לוקאס, מומחית לנוירופסיכולוגיה מדגישה במאמר שפורסם באתרPsychology Today כי כאשר נשים מנהלות שיחה עם אדם שהן נמשכות אליו, סימן בולט למשיכה הוא השפלה של המבט או משחק בשיער ולאחר מכן הרמת המבט בחזרה לעיניים והטיה קלה של הסנטר הצידה.

3. כשהאדם שמולכם ממש לחוץ

המערכת הלימבית במוח האנושי אחראית בין היתר על ויסות רגשות, מוטיבציה ולמידה. כשאנחנו בלחץ, למערכת הזאת יש דרך ייחודית ביותר להשפיע על שרירים באזור הפנים. כשאתם מדברים עם אנשים לחוצים במיוחד, תוכלו לזהות שהלסת נעולה והמצח והצוואר הופכים מכווצים יותר. זה אומר בעצם שהשרירים והגידים באזורים האלו יהפכו מעט בולטים יותר מהרגיל. לעיתים גם העיניים ייסגרו מעט והסנטר ירד למטה.

4. כשאתם לא מצחיקים כמו שאתם חושבים

היכולת לצחוק גם כשהאדם שמולכם ממש לא מצחיק ככל הנראה עושה שירות חשוב מאוד ליחסים בין אנשים בכל רחבי העולם. אז אולי עדיף שלא באמת תדעו מתי האדם שמולכם לא חושב שאתם מצחיקים - אבל אם בכל זאת תרצו לגלות את זה - זו הדרך: מחקר שנערך באוניברסיטת נורת'ווסטרן קבע כי כשאנשים מחייכים או צוחקים בלי לכווץ את העפעפיים - הם לא באמת עושים את זה מכל הלב ויותר מזה - במקרים רבים הם מרגישים בדיוק את ההיפך משמחה. החוקרים קובעים כי הדרך הטובה ביותר לדעת אם האדם שמולכם מחייך מכל הלב היא הופעת קמטוטים סביב העיניים.

אישה ג'ינג'ית מודאגת. ShutterStock
כשהלסת נעולה והמצח והצוואר מכווצים יותר - זה מעיד על לחץ. אישה ג'ינג'ית מודאגת/ShutterStock

5. כשכפות הידיים פתוחות לרווחה

חשבתם פעם למה כשאדם נשבע, הוא שם יד אחת על הלב ופורס את היד השנייה כלפי האדם שמולו? על פי מחברי הספר The Definitive Book of Body Language שסוקרים את האופן שבו שפת הגוף מסגירה את מה שאנחנו באמת מרגישים - זה משום שכפות ידיים פתוחות הן אחד הסימנים הבולטים ביותר לכנות ולאמון.

נכון, לא בכל המקרים זה יעיד שהאדם שמולכם כן ואמיתי במאה אחוזים - אך זה יכול לעזור לכם לקבל הערכה מסוימת של רמת הכנות שלו - במיוחד אם הוא לא קרא את הכתבה הזו או כבר מכיר את הנתון הזה.

6. כשהגבות עולות למעלה

אנחנו נוטים לייחס הרמה של הגבות וקימוט של המצח לתחושה של פליאה - וזה אכן המצב, אך הפעולה הזאת יכולה להצביע גם על תחושות נוספות שכדאי להכיר. ד"ר סוזאן קראוס וויטבורן, מומחית לשפת גוף, מדגישה במאמר לאתר Psychology Today כי כשאדם מדבר איתכם ומרים את הגבות, זה עלול להצביע על אי נוחות ודאגה יותר מעל כל דבר אחר.

7. כשהאדם שמולכם מחקה את שפת הגוף שלכם

אם אתם מדברים עם מישהו והוא מצליב את הרגלים בדיוק אחרי שאתם עשיתם את זה, צוחק כשאתם צוחקים ומשנה את תנוחת הישיבה שלו ממש אחריכם - אתם יכולים להיות רגועים - השיחה מתנהלת מצוין. כשאנשים מסתדרים בניהם והחיבור בניהם מעולה - הם מתחילים לחקות את שפת הגוף של האדם שמולם. אנחנו עושים זאת בלי להרגיש - כחלק מפעילות של נוירונים במוח שנקראים "נוירוני מראה" ואחראיים כבר מגיל קטן על למידה ותקשורת בינאישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully