וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקר בפארק מים ומת מזיהום במים של אמבה אוכלת מוח

פארק מים הוא סמל לחופש, קיץ וכיף, אבל הוא גם יכול להוביל למוות, כפי שקרה במקרה הבא. גבר אמריקאי שביקר בפארק המים מצא את מותו בעקבות זיהום קטלני. הקיץ הוא העונה המסוכנת ביותר לזיהומים מסוג אלה וצריך להיות מודעים לכך

אילוסטרציה. ShutterStock
מקרים נדירים של זיהום במים. פארק מים/ShutterStock

מבקר שהגיע אל פארק מים בצפון קרוליינה מת אחרי שפיתח זיהום שנגרם מאמבה אוכלת מוח שעונה לשם Naegleria fowleri. מדובר במקרה מאוד נדיר, בארה"ב ובכלל, ואזהרה לציבור שפורסמה בעקבות המקרה גרמה לבהלה רבה.

אדי גריי, הגיע לפארק המים Fantasy Lake במחוז קומברלנד במדינה, שם הוא נדבק באמבה. כשבועיים לאחר מכן הוא מת בעקבות סיבוכים של הזיהום. "מותו של הגבר נגרם על ידי אמבה שנמצאת באופן טבעי במים טבעיים שמתחממים במהלך תקופת הקיץ", אמרו במחלקת הבריאות של המדינה. המרכז לבקרת ומניעת מחלות אישר את הפרטים והוסיף כי מדובר במקרה נדיר שמצטרף ל-145 מקרים שאוששו על ידי הרשויות בארה"ב והתרחשו בין השנים 1962 עד 2018.

תקופת הקיץ היא המסוכנת ביותר

התקופה המסוכנת ביותר להידבקויות בחיידקים ואמבות טורפות היא במהלך גלי החום בקיץ, כשטמפרטורת המים עולה וכמות המים יורדת. גורמים רשמיים הסבירו כי יכולים לעבור מספר ימים עד שמרגישים את השפעת הזיהום. התופעות יכולות לכלול כאב ראש חמור, כאב גרון, חום, בחילה והקאות, פרכוסים ובסוף אפילו קומה ומוות.

למרבה הפלא פארק המים בצפון קרוליינה נותר פתוח, אם כי הוצבו מחוצה לו שלטי אזהרה. הסיבה לכך כפי שנמסר בהודעה רשמית מטעם האפידמולוג הראשי של המדינה היא "מכיוון שאין אמצעים לחסל את האמבה הזו מאגמי מים מתוקים". לדבריו, אנשים צריכים להיות מודעים לכך שאורגניזם זה קיים באגמים של מים מתוקים חמים, נהרות ומעיינות חמים ברחבי צפון קרוליינה". גורם אחר ציין כי "שחיה כשלעצמה במקורות המים אינה דבר מדאיג כל כך". זאת משום שההדבקה והחדירה לגוף האדם מתרחשת רק אם האמבה עולה במעלה האף, אז היא עלולה להיות קטלנית. "צלילה או קפיצה מגובה הן סיטואציות שכדאי לדאוג בהן לאטמי אף או לפחות לסתום את האף בעזרת האצבעות".

עוד בוואלה!

איכס: כל המחלות שאתם עלולים לחטוף בבריכה

לכתבה המלאה
אמבה אוכלת מוח מסוג בלמותיה מנדרילריס. ShutterStock
זיהום שעלול לגרום למוות וקשה לזהות. אמבה/ShutterStock

רק לפני מספר חודשים מתה אישה בת 69 מסיאטל מאמבה אוכלת ראש לאחר שניסתה לפתוח את אפה הגדוש. האישה השתמשה בנטי-פוט (Neti Pot) מעין משפך קטן שמשמש לשטיפת הסינוסים במים, לצורך פינוי הנזלת שהצטברה בתוכם ופתיחת דרכי האוויר. אלא שהיא השתמשה לצורך כך במים לא סטריליים, וזו התבררה כאמור כטעות קטלנית ומצערת במיוחד.

האישה לא הקפידה על ההנחיות והיא השתמשה במי ברז מסוננים שלא עברו הרתחה כדי לנקות את אפה. לאחר כחודש הופיעה פריחה משמעותית על גשר האף שלה והעור סביב הנחיריים שלה הפך אדום ופצוע. היא פנתה לרופא עור מספר פעמים בניסיון להבין מה הגורם לתופעות שצצו על העור סביבה אפה ולקבל טיפול עבורן. בתחילה הרופא סבר שמדובר בסוג של רוזציאה, אך התופעות נותרו לא מפוענחות. כעבור שנה החלו תסמינים נוספים שהצביעו על כיוון אחר לגמרי - האישה החלה לחוות התקפים של איבוד הכרה ורעידות בצד השמאלי של גופה ולבסוף מתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully