וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטלף התנגש בידו. כמה שבועות לאחר מכן האיש מת

צעיר קנדי טייל באמצע היום כשלפתע חש מכה קלה בידו. כשגילה שמדובר בעטלף, וללא נזק נראה לעין, הוא המשיך בדרכו. שבועות לאחר מכן הוא החל לחוש ברע ופיתח תסמיני כלבת, עד שמת. הרשויות בקנדה מבהירות כי כל מגע עם חיות בר ועטלפים מחייב בדיקת רופא

עטלף פירות אוכל מנגו. ShutterStock
כל מגע מחייב בדיקת רופא. עטלף אוכל מנגו/ShutterStock

בחודש מאי האחרון, ניק מייג'ור הקנדי בן ה-21 הסתובב בטבע כשלפתע הרגיש חבטה קלה בידו. למרבה ההפתעה למרות שהיה אור בחוץ, הוא הבחין שהמכה הגיעה מעטלף שהמשיך במעופו. הצעיר לא התרגש והמשיך בדרכו. שישה שבועות לאחר מכן, מייג'ור, מדריך לאומנויות לחימה, פיתח תסמינים של מחלת הכלבת, נכנס לתרדמת, ומת.

"במקרים רבים, כשאתה בא במגע עם עטלף, אתה לא תמיד מבחין בשריטה או נשיכה", אמרו גורמי הבריאות במדינה שטיפלו במקרה. "במקרה הנוכחי כנראה שפצע קטנטן שנוצר מההתנגשות הוביל לזיהום ולמוות". ולמרות ההצהרות של רשויות הבריאות, משפחתו של הצעיר מסרה כי הוא לא ננשך או נשרט על ידי העטלף.

עוד בנושא:
מזעזע: בלע שממית ומת שבוע לאחר מכן בייסורים
מה הסיכונים בשהייה ממושכת בתוך מערה?
מצאתם קרציה? זו הסיבה שממש אסור לכם למעוך אותה

מחלה קשה שעלולה לגרום למוות

מותו של מייגו'ר הוא המוות השני הקשור לכלבת שהתרחש בפרובינציית קולומביה הבריטית מאז החל מעקב אחר המחלה לפני 95 שנים. הרשויות שם ציינו כי כלבת יכולה להתפשט גם דרך עקיצות זעירות או שריטות, "כל מגע עם עטלף הוא מסוכן", הבהירו, שכן המחלה יכולה להיות מועברת גם מהרוק של החיה, ועלולה להתפשט משם אל המוח. מדובר על מחלה קשה מאוד, ואנשים שנדבקים בכלבת כמעט תמיד מתים, אם הם לא מקבלים טיפול מידי לפני תחילת הסימפטומים.

מחלת הכלבת מתחילה בדומה למחלות נגיפיות רבות בתחושת חולשה, חום, כאבי ראש בחילות והקאות. בהמשך מופיעים חולשה בגפיים ושינויי התנהגות, כך שהחולה עלול להראות עצבני או פעיל יותר מבדרך כלל. אצל בעלי חיים שינוי התנהגותי ותוקפנות הם אחד המאפיינים הראשונים למחלה. קיימים דיווחים כי אנשים שנדבקו בכלבת חשו פחד ממים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully