וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 פירות (וגם ירקות) מלאים במים ומשביעים

התייבשות היא אחת הסכנות הגדולות והמוחשיות בימי הקיץ הלוהטים ושתיית מים היא הדבר הכי יעיל שאתם יכולים לעשות. הבעיה - רבים מאיתנו לא שותים מספיק. מה עושים? אוכלים פירות וירקות

קוויק מים/מערכת וואלה

חודש יוני העלה הילוך והטמפרטורות ואחוזי הלחות רק הולכים ומטפסים. השרב בחוץ מאלץ את כולנו לנקוט בכמה אמצעי זהירות, אבל אולי מעל הכל ישנה חשיבות גדולה לשתיה מספקת של מים כדי למנוע התייבשות.

גוף האדם מכיל כשישים אחוז מים, לכן המים הם מרכיב חשוב ביותר לקיום החיים. במצב של התייבשות, הגוף מאבד יותר מים מהכמות שנכנסה אליו. ככל שהפער בין הכמות שנפלטת לכמות הנכנסת גדל יותר, כך תגדל חומרת ההתייבשות ועמה רמת הסכנה הנשקפת.

אל תזלזלו בחשיבות הצורך לשתות. על פי ההמלצות צריך לשתות כ-3 ליטרים של מים ביום, לא רק בעת שהיה בחוץ, אלא גם בתוך הבית. הבעיה היא שרבים מאיתנו לא שמים לב לכמות המים שהם שותים או לא אוהבים לשתות מים וכך צריכת המים עומדת על מחצית מההמלצה. למרבה המזל, כ-20 אחוזים מהנוזלים מגיעים אלינו לא דרך שתיה אלא גם מאכילה - במיוחד של פירות וירקות עשירים בנוזלים.

הנה כמה מהפירות והירקות שמכילים הכי הרבה מים:

תפוזים

פירות הדר. ShutterStock
לאכול כפרי ולא לשתות כמיץ/ShutterStock

מיץ תפוזים הוא אחד המשקאות הכי פופולריים, בטח בקיץ. רבים נוהגים לשתות אותו בשל תכולת ויטמין C הגבוהה, אבל הוא גם מכיל הרבה מאוד מים - כ-85 אחוזים. אנחנו כמובן לא ממליצים להמיר את שתית המים בשתיית מיץ תפוזים מפני שהוא מכיל הרבה סוכרים, אלא לאכול אותו כפרי - כך אתם צורכים גם סיבים תזונתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מלפפונים

מלפפון ירוק. ShutterStock
גנרי גנרי, אבל בריא/ShutterStock

הירק הגנרי שכמעט לכולנו יש במקרר ומככב כמעט בכל ארוחת ערב של אמצע השבוע מכיל 97 אחוזי מים. בנוסף לכך הוא מכיל אשלגן בכמות גבוהה, כמו גם ויטמין C, מגנזיום וחומרים אנטי דלקתיים המגנים כנגד התחמצנות התאים בגוף.

אבטיח

אבטיח עם בולגרית. ShutterStock
פרי משביע במיוחד/ShutterStock

נכון יש בו לא מעט סוכר, כמו ברוב פירות הקיץ האחרים, ונכון שצריך לדעת מתי לעצור - אבל אבטיח יכול להיות תוספת בריאה במיוחד לתפריט שלכם, כזו שתתרום לא מעט ויטמינים ומינרלים וכמובן - נוזלים. 90 אחוזים מהאבטיח הם מים, והקטע המשמח במיוחד - מדובר בפרי מאוד משביע, ככה שאתם מקבלים שתי ציפורים במכה אחת.

ענבים

ענבים. ShutterStock
סוכר אבל גם מים/ShutterStock

הם אמנם מכילים די הרבה סוכר, אבל יש בהם גם ויטמינים (בהם ויטמין C, ויטמין K, תיאמין, ריבופלאבין, ויטמין B6) ומינרלים (אשלגן, מנגן, נחושת), ו-81 אחוזי מים. בנוסף, הענבים מכילים נוגדי חמצון כגון רסברטרול ואנתוציאנינים שעוזרים לנטרל נזק בתאים, ועל פי איגוד הלב האמריקאי הם מסייעים למערכת הלב וכלי הדם.

מלון

מלון. ShutterStock
90 אחוזי מים/ShutterStock

המלון עשיר באשלגן ומכיל גם סיבים תזונתיים וויטמינים (בהם ויטמין C, ויטמין B6, חומצה פולית, ויטמין K ומגנזיום). וכפי שוודאי שמתם לב, הוא גם עסיסי מאוד, קרי עתיר נוזלים - מה שאומר שהוא גם מרווה מאוד. כמה מרווה? הוא מכיל 90 אחוזי מים.

חסה

חסה אייסברג. ShutterStock
כוכבת של כל דיאטה/ShutterStock

חסה היא כוכבת של כל דיאטה אפשרית, וזה נובע בעיקר בשל העובדה שהיא מכילה כמעט רק מים - 97 אחוזים. בנוסף, החסה היא מקור מעולה לוויטמין A, נוסף על כמה ויטמיני B וכמות יפה של ויטמין K.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully