וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא'לה: ככה נראית פתיחה של עשר אצבעות

למרות שכבר שמעתם את המושג, לפי התגובות במשרד, אנחנו מהמרים שאין לכם מושג על איזה גודל מדובר. נשים הן גיבורות על, והתמונה הזו מוכיחה שוב רק עד כמה

צירים הם דבר שיכול להיות מאוד מאוד כואב, והם הופכים אפילו כואבים יותר ככל שהלידה מתקדמת. ובכל זאת, המטרה שלהם היא לגרום להתכווצות של שריר הרחם שנועדה לכוון את העובר לעבר תעלת הלידה. כשהצירים הרגילים נגמרים וצירי הלחץ מתחילים יש פתיחה מלאה של צוואר הרחם ויציאת התינוק קרבה. הפתיחה הזו מכונה פתיחה של עשר אצבעות. ולמרות שנשים רבות, וגם גברים שמעו את הביטוי הזה פעמים רבות, רבים לא יודעים מה המשמעות האמתית של פתיחה כזו. תמונה ויראלית שפורסמה על ידי מרכז הלידה SCV בסנטה מוניקה בקליפורניה מראה את ההתרחבות בצורה גרפית מאוד פשוטה.

בתמונה שפורסמה נראה מה שנקרא "לוח הרחבה", המציג את גודל צוואר הרחם לפי הסנטימטרים. המדידה שנעשית בעת הלידה על ידי המיילדות והרופאים היא בדיקה ידנית, והם לעיתים נעזרים בלוח הזה כאימון על מנת לאמוד את מידת ההתרחבות. התמונה הזו זכתה לשיתופים רבים ברשתות החברתיות, בעיקר על ידי אימהות שחיזקו אחת את השנייה ואת עצמן והתפעלו ממה שהגוף הנשי יכול לעשות.

עוד בנושא:
אנחנו מאוהבים: כריסי טיגן חושפת איך היא נראית אחרי לידה
מהקורס ועד לסידור התיק: כל מה שצריך לדעת לקראת הלידה
בהיריון? תופעות הלוואי שנשים מעדיפות להסתיר

לידה של תינוק כרוכה במאמץ פיזי אדיר של האישה ובשינויים שמתרחשים בגוף ומשנים אותו. אבל לא רק הגוף של האמא נמצא במאמץ. כאשר תינוקות עוברים דרך תעלת הלידה של האם, הגולגולת שלהם, וגם המוח, משנים את צורתם. ראשים של תינוקות יכולים לשנות צורה תחת לחץ בגלל שהעצמות בגולגולת שלהם לא התמזגו יחד עדיין. האזורים הרכים בחלק העליון של הראש הם שמאפשרים לו לעבור בתעלת הלידה ומאפשרים לאחר מכן למוח לגדול במהלך תקופת הינקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully