וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא: שבוע עם משקפי שמש במיטה יסייע לכם לישון טוב יותר

23.5.2019 / 8:36

החשיפה לאור החזק שיוצא ממסכי הסמארטפון, המחשב והטאבלט לפני השינה עלולה להשפיע על השעון הביולוגי שלכם ולקצר את זמן השינה שלכם. מחקר מצא שאם תכנסו למיטה עם משקפי שמש - תוכלו לשפר את איכות השינה שלכם בשבעה ימים בלבד

האם נמצאה הדרך הכי טובה להילחם בעייפות באמצע היום?/מערכת סיפור בדקה

בסרטון: עייפים במהלך היום? נסו את השיטה המפתיעה הזאת

מחקר הולנדי חדש טוען שאם ניכנס למיטה עם משקפי שמש במשך שבוע - נוכל לשפר משמעותית את איכות וזמן השינה שלנו. הכוונה אינה ללכת לישון עם משקפיים - אלא להרכיב אותם כשאתם נחשפים לאור הבוקע ממסך הסמארטפון והטלוויזיה שלכם בשעה שלפני השינה. מחקרים קודמים הוכיחו כי חשיפה לאור הכחול היוצא מהמסכים עשויה להשפיע על השעון הביולוגי ועל ייצור הורמון השינה מלטונין. המחקר ההולנדי מצא שהרכבת משקפיים מיוחדים המסננים את האור הכחול תהווה השפעה דומה למצב בו אתם מכבים את כל המכשירים המוארים שלכם. קיזוז זמן מסך בערב למשך שבעה ימים הנו מספיק כדי לשפר את איכות השינה בקרב צעירים.

ד"ר דירק ז'אן סטינוורס, מהמחלקה לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם באמסטרדם, הסביר: "מתבגרים מבלים זמן רב מול במכשירים הפולטים אור כחול, כגון טלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבים. אור כחול משפיע על מרכז השעון הביולוגי שבגרעין העל-תצלובתי (SCN), כמו גם על הפרשת המלטונין בידי בלוטת האצטרובל. השימוש במסך בגיל ההתבגרות מקושר מאוד לאיכות השינה המופחתת והמשכה. עם זאת, יש מחסור במחקרים הבודקים את הפחתת החשיפה לאור הכחול אצל מתבגרים".

בחורה מתעוררת. ShutterStock
בעיות שינה יצטמצמו משמעותית אם רק תלכו לישון עם משקפי שמש/ShutterStock

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully