פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מחקר מצא: שבוע עם משקפי שמש במיטה יסייע לכם לישון טוב יותר

      החשיפה לאור החזק שיוצא ממסכי הסמארטפון, המחשב והטאבלט לפני השינה עלולה להשפיע על השעון הביולוגי שלכם ולקצר את זמן השינה שלכם. מחקר מצא שאם תכנסו למיטה עם משקפי שמש - תוכלו לשפר את איכות השינה שלכם בשבעה ימים בלבד

      מחקר מצא: שבוע עם משקפי שמש במיטה יסייע לכם לישון טוב יותר

      בסרטון: עייפים במהלך היום? נסו את השיטה המפתיעה הזאת

      מחקר הולנדי חדש טוען שאם ניכנס למיטה עם משקפי שמש במשך שבוע - נוכל לשפר משמעותית את איכות וזמן השינה שלנו. הכוונה אינה ללכת לישון עם משקפיים - אלא להרכיב אותם כשאתם נחשפים לאור הבוקע ממסך הסמארטפון והטלוויזיה שלכם בשעה שלפני השינה. מחקרים קודמים הוכיחו כי חשיפה לאור הכחול היוצא מהמסכים עשויה להשפיע על השעון הביולוגי ועל ייצור הורמון השינה מלטונין. המחקר ההולנדי מצא שהרכבת משקפיים מיוחדים המסננים את האור הכחול תהווה השפעה דומה למצב בו אתם מכבים את כל המכשירים המוארים שלכם. קיזוז זמן מסך בערב למשך שבעה ימים הנו מספיק כדי לשפר את איכות השינה בקרב צעירים.

      ד"ר דירק ז'אן סטינוורס, מהמחלקה לאנדוקרינולוגיה ומטבוליזם באמסטרדם, הסביר: "מתבגרים מבלים זמן רב מול במכשירים הפולטים אור כחול, כגון טלפונים חכמים, טאבלטים ומחשבים. אור כחול משפיע על מרכז השעון הביולוגי שבגרעין העל-תצלובתי (SCN), כמו גם על הפרשת המלטונין בידי בלוטת האצטרובל. השימוש במסך בגיל ההתבגרות מקושר מאוד לאיכות השינה המופחתת והמשכה. עם זאת, יש מחסור במחקרים הבודקים את הפחתת החשיפה לאור הכחול אצל מתבגרים".

      בחורה מתעוררת (ShutterStock)
      בעיות שינה יצטמצמו משמעותית אם רק תלכו לישון עם משקפי שמש (ספק: ShutterStock)

      עוד בנושא:

      מתקשים לישון? המבחנים שיעזרו לכם לגלות האם הכרית שלכם אשמה
      כך תדעו לכמה שעות שינה אתם באמת זקוקים - לפי המזל שלכם
      הסוף לנדודי שינה? הטכניקה הסודית של צבא ארה"ב תסייע לכם להירדם בפחות משתי דקות