וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים תזונתיים לשיפור בריאות העין

הן נמצאות במקום הכי גלוי בגוף שלנו ומשמשות אותנו לאחת הפעולות הכי חשובות. אז שלא נחזיר להן חזרה? הנה כמה טיפים תזונתיים שישפרו את בריאות העין שלכן וימנעו מחלות מיותרות

אישה מגרדת בעין. ShutterStock
האיבר הכי חרוץ שלכם/ShutterStock

הנה כמה פרטים מעניינים שבטח לא ידעתם על העיניים שמשמשות אתכם לפעולה אולי הכי חשובה שיש: העיניים נחשבות בין האיברים המורכבים ביותר בגוף שלנו, אם לא המורכב ביותר. העין אצל אדם מבוגר שוקלת 7.5 גרם, והיא מתחילה להתפתח מהיום ה-14 להיריון. בלידה גודלה 16 מ"מ, והיא גדלה עד 24 מ"מ בגיל 13, ושם נעצרת. העין מסוגלת לקלוט עד 10 מיליון צבעים ואם נשווה את העיניים למצלמה, היא תהיה מצלמה של 576 מגה פיקסל.

עוד בנושא:
המאכלים שהכי בריאים לעיניים שלכם
אני רק שאלה: ממה עשויים קורי השינה בעיניים?
כך תטפלו באופן מידי בפגיעות עיניים נפוצות

אחרי שאתם יודעים את זה נספר לכם גם שמדובר באיבר הכי חרוץ שלכם, כך שאתם חייבים לשמור עליו היטב. הנה חמש דרכים לעשות כן:

תתרחקו מהתזונה המערבית:
הדיאטה המערבית היא גורם סיכון ידוע לניוון מקולרי הקשור לגיל, שהוא הגורם השכיח ביותר לעיוורון במדינות מערביות ובכללן גם בישראל. ההערכה היא שכ-40,000 אנשים בישראל סובלים מבעיות ראיה כתוצאה מניוון מקולרי ועוד עשרות אלפים רבים הם בעלי סיכון לחלות במחלה.

מלבד גנטיקה, לתזונה יש השפעה ניכרת על בעיה זו והורדה בצריכת הסוכרים והמזונות המעובדים ואכילת יותר ירקות ופירות עשויה לסייע במניעתה.

יוגורט עם פירות יער. ShutterStock
תאכלו יותר פירות וירקות/ShutterStock

אכלו מספיק נוגדי חמצון
בחלק של העין נקרא הרשתית יש ריכוז גבוה של חומצות שומן בלתי רוויות. זה אומר שחלק זה רגיש לנזקים חמצוניים, וכדי לסייע לעיניים יש צורך בהוספת נוגדי חמצון דרך התזונה. זה כולל קרוטנואידים, ויטמין C וויטמין E - את כולם ניתן למצוא בפירות וירקות.

הימנעו מחסר בוויטמין A
אין מי שלא מכיר את הקשר בין גזר לראיה. והוא אכן מתקיים דרך נוכחותו של ויטמין A. מחסור בוויטמין A יכול להשפיע מאוד על הראיה, וחוסר בו עלול לגרום לראיה מטושטשת, פגיעה בראיית הלילה, התייבשות של העין ועוד. הוויטמין הזה מצוי כאמור בגזר, אבל לא רק בו. תוכלו למצוא אותו בביצים, בטטה, דלעת חסה, דגים, כבד, גבינה שמנה וחמאה.

הקפידו לקבל ויטמין D
חשיפה מתונה לשמש (אפילו רבע שעה) מונעת או מסייעת למנוע התקדמות של קוצר ראייה, בעיקר בילדים. בנוסף, לוויטמין D יש קשר להפחתת התהליך הדלקתי ולמניעת הופעת כלי דם חדשים מזיקים ברשתית העין. ויטמין D גם נמצא במוצרי חלב, ביצים, דגני בוקר מסוימים, ובדגים (במיוחד בסלמון, בטונה, במקרל ובסרדינים).

המינון המומלץ לצריכת ויטמין D עד גיל 50 הוא 200 יחידות בינלאומיות. בגיל 51-70 המינון המומלץ הוא 400 יחידות בינלאומיות, ומגיל 71 - 600 יחידות בינלאומיות. לצורך ההשוואה, מנת שמש של עשר דקות בצהרי היום במכנסיים קצרים ובגופייה, ללא קרם הגנה, תספק לכם 10,000 יחידות בינלאומיות של הוויטמין.

תאכלו חומצות שומן אומגה 3
חומצות שומן אומגה 3, חשובות לתפקוד בריא של העין, אך יש צורך לצרוך אותן במתינות מפני שכמות גדולה כבר עלולה דווקא להזיק. מחקרים שפורסמו בעשור האחרון מצאו כי חומצת שומן זו מונעת מהעין להתייבש ועוד בשלב ההיריון חומצות שומן מסוג אומגה 3 חשובות להתפתחות רשתית העין ומערכת הראייה.

  • עוד באותו נושא:
  • עיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully