וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שהדבר הקטן הזה באמת עושה אותנו מאושרים

אחרי שבמשך עשרות שנים חוקרים מנסים להוכיח בצורה מדעית שלהבעות הפנים שלנו - במיוחד לחיוך - יש השפעה על מצב הרוח, הצליחו חוקרים מארה"ב לעשות זאת. וכן, Fake it till you make it

פתקים עם סמיילי. ShutterStock
תהיו הפתק הצהוב. פתקי פרצופים/ShutterStock

מכירים את כתבות הניו אייג' באתרי בריאות? אז הנה אחת כזאת. אבל, תגידו מה שתגידו, הפעם הנושא שלה נבדק על ידי חוקרים רציניים מאוניברסיטת טנסי בארה"ב. מדענים הגיעו למסקנה מדעית, אחרי שלא הצליחו להוכיח זאת מעולם, כי החיוך שלכם - בין אם אמיתי או פחות - באמת יגרום לכם להרגיש טוב יותר.

עוד בנושא:
זו הסיבה שאתם לא צריכים לרדוף אחרי האושר
מחפשים את סוד האושר? הוא לא בארנק שלכם
יש גיל לאושר: מתי אנחנו צפויים לחוות את האושר הגדול בחיינו?

המחקר שהתפרסם בכתב העת Psychological Bulletin מצא כי לחיוך יש השפעה אוטומטית על מצב הרוח שלכם. החוקרים בחנו נתונים שנאספו במשך חמישה עשורים וניסו למצוא האם להבעות פנים יש השפעה על מצב הרוח. "חוכמת ההמונים אומרת לנו שאפילו חיוך קטן יכול לעשות אותנו קצת יותר שמחים", אמר העורך הראשי של המחקר ניקולס קולס. "מנגד, הפסיכולוגיה לא ממש מסכימה עם הקביעה הזו כבר קרוב למאה שנים".

ליאור ושרונה חופה. מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12, צילום מסך
פייק איט טיל יו מייק איט/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון, ערוץ 12

חילוקי דעות אלה נעשו בולטים יותר ב-2016, כאשר 17 צוותים של חוקרים לא הצליחו לשכפל ניסוי ידוע הממחיש שהפעולה הגופנית של החיוך יכולה לגרום לאנשים להרגיש מאושרים יותר. "כמה מחקרים לא מצאו ראיות לכך שהבעות פנים יכולות להשפיע על רגשות", אמר קולס, "אבל אנחנו לא יכולים להתמקד בתוצאות של מחקר אחד, פסיכולוגים בוחנים את הרעיון הזה כבר מתחילת שנות השבעים, אז רצינו להסתכל על כל הנתונים". החוקרים במחקר הנוכחי לא נבהלו כאמור מכך שצוותי מחקר ניסו לפניהם להוכיח קשר בין חיוך שיפור מצב הרוח וערכו מחקר מקיף משלהם. הם בחנו לא פחות מ-138 מחקרים שכללו 11 אלף בני אדם ברחבי העולם.

אומנם מדובר בחדשות טובות, במיוחד למי מאיתנו שעובר עליו יום מבאס, אבל שימו לב שהקשר עובד גם הפוך: הזעפת פנים יכולה גם היא לפגוע לכם במצב הרוח. "למרות ממצאי המחקר, אנחנו לא באמת חושבים שאנשים יכולים 'לחייך את דרכם לאושר'", הסביר קולס והוסיף: "הממצאים האלה מרגשים מפני שהם נותנים לנו רמז על הדרך בה הגוף והנפש יוצרים אינטראקציה כדי לעצב את חווית הרגש אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully