פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      שוב מרגישים ש"אכלתם יותר מדי"? כך תמנעו אי נוחות ונפיחות בבטן

      התופעה של תחושת כבדות ונפיחות לאחר הארוחה היא נפוצה למדי ובמיוחד אחרי ארוחות כבדות כמו ארוחת החג. השנה זה לא חייב לקרות לכם - כך תמנעו בקלות את התחושות המעיקות הללו

      כאב בטן (ShutterStock)
      אי הנוחות בבטן עלולה ללוות אתכם ימים. אישה מחזיקה את הבטן (צילום: shutterstok)

      כולנו מכירים את התחושה הלא נעימה שתוקפת אותנו לעתים אחרי ארוחות גדולות וכבדות, הבטן נפוחה ולוחצת ואנחנו מתחילים להתחרט שאכלנו יותר מדי. התחושה הזאת נפוצה במיוחד סביב החגים, שתמיד כוללים ארוחות משפחתיות עשירות ומכבידות. אי הנוחות הזאת בבטן ובמערכת העיכול יכולה להיות מטרד שילווה אותנו גם ביום-יומיים שלאחר הארוחה ויתבטא בבטן נפוחה, בכאבים ובשיבושים שונים במערכת העיכול.

      המטרד הזה ממש לא חייב להיות גזרת גורל והוא בטח לא צריך להעיב על שמחת החג שלכם. כדי להתמודד איתו בצורה יעילה ואף למנוע אותו ולהפחית משמעותית את אי הנוחות, חשוב להבין קודם כל למה זה בכלל קורה לנו? אחת הסיבות השכיחות הקשורות בדרך כלל למצב של נפיחות בטנית היא פגיעה בפלורה של חיידקי המעי - אוכלוסיית החיידקים שחיה במעי שלנו באופן טבעי ומסייעת לתהליכי העיכול. תופעות נוספות שהן תוצאה של עיכול לא תקין הן יציאות לא סדירות, כאבי בטן, תחושת מלאות, גזים, גיהוקים ושיהוקים.

      אז מה אפשר לעשות?

      קודם כל, ישנם מספר דגשים לתזונה שהקפדה עליהם תעזור לכם להמנע מהתחושות הלא נעימות. לא להגזים עם כמויות המזון בארוחה, זו תמיד המלצה טובה. נסו לעשות סקירה ראשונית של ההיצע בארוחה, ולהחליט מראש ממה אתם רוצים לטעום. הקפידו על שתייה מרובה של מים, משקאות מוגזים יתרמו מאוד לתחושת המלאות והנפיחות בבטן וזה ממש מיותר.

      לצד הצעדים הללו, מומלץ גם לצרוך פרוביוטיקה כתוסף תזונה. פרוביוטיקה היא שם כולל ליותר מ-400 זנים שונים של חיידקים ידידותיים שמהווים חלק ממערכת העיכול שלנו ומסייעים לנו להתמודד עם אתגרי עיכול שונים ומייעלים את פעולת העיכול בגוף. נטילת תוסף של פרוביוטיקה מספקת חיזוק חשוב לאוכלוסיית החיידקים הידידותיים שחיה במעי שלכם, ומאפשרת להם להתמודד בצורה טובה יותר עם אתגרים כמו ארוחות כבדות ועשירות מבלי לצאת מאיזון ולגרום לכם לתופעות לא נעימות.

      איך בוחרים את הפרוביוטיקה הטובה ביותר?

      על המדפים תמצאו מגוון רחב יחסית של תוספים פרוביוטיים. כדי לבחור את הנכון ביותר עבורכם, מומלץ לשים לב לא רק לכמות הכוללת של החיידקים שמצויה בכל כמוסה, אלא גם למספר הזנים שהיא כוללת. "היום כבר ברורה חשיבות כמות החיידקים בפרוביוטיקה ובממוצע צורכים כמות של 25 מיליארד חיידקים, אך הדבר החשוב ביותר הוא שילוב של כמות החיידקים עם כמות זנים גבוהה, כאשר ההמלצה היא לפחות 10 זני חיידקים שונים", אומר סרגיי רוזנשטרך, הרוקח הראשי של חברת סופהרב. לדבריו, "כמות הזנים עוזרת להבטיח שטווח הפעולה והיכולת של הפרוביוטיקה תהיה איכותית ומקסימלית".

      תרופות כמוסות כדורים כמוסה בריאות פרוביוטיקה (ShutterStock)
      שימו לב לכמות הזנים. פרוביוטיקה (צילום: shutterstock)

      עוד סוגיה שכדאי לקחת בחשבון בבחירת תוסף פרוביוטי, היא שמשום שמדובר בתכשיר שלמעשה מכיל אורגניזמים חיים ופעילים, עמידותו והאופן שבו הוא יודע לשמר ולהגן על החיידקים הטובים הללו קשורה בקשר ישיר למידת היעילות שלו. "חשוב להבין כי החיידקים הטובים מאוד רגישים לחומצות הקיבה שלנו ולכן חשוב שהחיידקים יהיו מוגנים", מסביר סרגיי רוזנשטרך. "פיתוחים מתקדמים כמו ציפוי פטנטי איכותי של הכמוסות מאפשרים הגנה מקסימלית על החיידקים ומאפשרים להם להגיע למעי שלנו ושם לבצע את עבודתם הכל כך חיונית".