וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא, היא לא בוכה: לאישה הזו היה תקוע משהו בעין במשך 28 שנה

עפעף נפוח וסגור הוא שגרם לצעירה לגשת לרופא ולעבור בדיקת MRI. עד כה זה נשמע סביר, אבל הסיפור הלך והסתבך ובסופו נמצאה עדשה קשיחה שנתקעה בעינה לפני שלושה עשורים

עדשות מגע. (Sirjhun Patel/BMJ Case Reports), צילום מסך
הייתה תקועה מעל העין במשך 28 שנים. העדשה שהוצאה/צילום מסך, (Sirjhun Patel/BMJ Case Reports)

עדשות מגע יכולות להיות מטרד, אבל בסיפור הזה לא מדובר בעין יבשה, אלא באישה שהייתה תקועה לה בעין עדשת מגע במשך כמעט שלושה עשורים.

האישה בת 42 מסקוטלנד, סבלה מעפעף נפוח כחצי שנה לפני שנשלחה סוף סוף לבדיקת MRI שבסופה הרופאים גילו את מה שהאמינו שהוא ציסטה בגודל של 6 מ"מ. האישה נשלחה לניתוח שבמהלכו הוצאה הציסטה, והרופאים גילו בתוכה את עדשת המגע. המקרה פורסם בכתב העת BMJ Case Reports.

למרות הגילוי המפתיע, היה גילוי אחד יותר מסקרן עבור הרופאים: האישה לא הרכיבה עדשות מגע כמו זו שנמצאה בעינה במשך עשרות שנים, ובתחילה לא היה לה מושג מהיכן הגיעה העדשה. בתחקור נוסף, נזכרה אמה של החולה כי סבלה מטראומה שנגרמה לעפעף השמאלי העליון שלה כילדה. האישה הייתה אז בת 14 והשתמשה בעדשות מגע קשות נושמות (RGP). היא קיבלה מכה חזקה בעת משחק בדמינגטון והרופאים האמינו אז שהעדשה שלה שלא נמצאה פשוט עפה מהעין.

עוד בנושא:
לא להאמין: איך הגיעו 40 סכינים לתוך בטנו של האיש הזה?
6 רופאים בלעו לגו כדי לגלות כמה זמן לוקח לו לצאת בקקי
לא תאמינו כמה פסולת: כך משפיעות עדשות המגע על הסביבה

עדשת מגע תקועה במשך 28 שנים. bmj, צילום מסך
עדשת מגע תקועה במשך 28 שנים/צילום מסך, bmj

העדשה כאמור לא עפה לשום מקום ונותרה תקועה בעפעף של האישה במשך 28 שנים. אומנם העין התנפחה מעט, אבל הנפיחות ירדה כמה ימים אחרי, כך שלמשפחה לא היה בסיס לחשד שמשהו לא כשורה. החולה לא השתמשה בעדשות מגע קשות מאז, כך שהרופאים קבעו כי העדשה אכן הייתה שם במשך כל השנים אלה.

אם שרדתם את הכתבה עד כאן נספר לכם שזה לא המקרה הראשון שבו רופאים מוצאים עדשה שנתקעה בעין לזמן לא מבוטל. רק שבפעם הקודמת שמקרה כזה פורסם היה מדובר בלא פחות מ-27 (!) עדשות חד פעמיות שנמצאו בעיניה של אישה בת 65 מאנגליה שהשתמשה בהן לאורך 35 שנים. 17 מתוכן נמצאו מקובצות בעין ימין ו-10 נוספות נמצאו בעין השניה. הרופאים העידו אז כי לא ראו דבר כזה מימי חייהם.

רגע לפני שאתם מנסים לשחזר את כל הפעמים בהן נעלמה לכם עדשת מגע, זכרו שמדובר במקרים רפואיים נדירים ביותר, וכי גם במקרה הנוכחי ככל הנראה לא נגרם שום אי נוחות או כאב לחולה עד לאותה נקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully