וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: נכנס לבדיקה שגרתית ובמקומה עבר בטעות ברית מילה

הפרטים של הסיפור נחשפו אחרי דו"ח מיוחד שהוציא ארגון הבריאות באנגליה. מסתבר שלא מעט מקרים של טעויות אנוש מביאים לניתוחים מיותרים ולאברים שנחתכים בטעות ורק בשנה החולפת אירעו שמונה מקרים כאלה בבית חולים אחד באנגליה

צילום מסך

בווידאו: אחרי 5 שנים גילתה - המנתחים שכחו מספריים בבטנה

לאורך השנים כבר שמענו סיפורים מצערים על תקלות בהן עקב בלבול של מנתח או של צוות בית החולים נערכים לחולים ניתוחים מיותרים. המקרה הזה הוא בהחלט אחד מהמוזרים שבהם, ומסתבר שמקרים דומים הם לא כל כך שכיחים כמו שהייתם מצפים. גבר אנגלי שפרטיו לא הותרו לפרסום הגיע לבית החולים לעבור בדיקה יחסית פשוטה בשלפוחית השתן, התעורר וגילה כי עבר ברית מילה, והכל בשל בלבול במסמכי בית החולים.

האדם שפרטיו כאמור נותרו חסויים הגיע לבית החולים האוניברסיטאי לסיסטר שבאנגליה כדי לעבור בדיקת ציסטוסקופיה. מדובר על בדיקת עזר לאבחון במקרים של דימומים מדרכי השתן, אבנים, זיהומים חוזרים בשלפוחית ועוד. הבדיקה נערכת בעזרת ציסטוסקופ - צינור דק ממתכת ובקצהו סיב אופטי, ואינה כוללת הרדמה.

עוד מקרי קצה:
החולה המדומה: רופאים הוציאו כליה לאיש הלא נכון
ארה"ב: גבר יפוצה בכמיליון דולר אחרי שכרתו לו את האשך הלא נכון
עצוב: איבדה 12 עוברים קפואים בעקבות הפסקת חשמל

רופאים שוטפים ידיים לפני ניתוח. shutterstock, ShutterStock
טעויות אנוש קורות. רופאים שוטפים ידיים/ShutterStock, shutterstock

המקרה שארע בחודש ספטמבר האחרון ושפורסם על ידי ארגון בריאות הציבור של אנגליה הוא אחד משמונה מקרי קצה שהתרחשו בבית החולים האוניברסיטאי לסיסטר שבאנגליה בשנה האחרונה. האירועים האלה, שמוגדרים כ-Never events, הם אירועים חמורים מאוד שנוצרו על ידי טעויות אדם שהיו יכולות להימנע והביאו לתוצאות מאוד מצערות ולא היו אמורים לקרות.

בדו"ח מיוחד שנערך על ידי גורמים רשמיים נחשפו יתר המקרים שארעו בבית החולים בשנה שעברה ביניהם, ילד שעבר ניתוח באפו ונשאר עם ספוגית בנחיריים, מטופל שעבר ניתוח שהיה מיועד לאדם אחר ומנותח שעבר השתלת ירך ברגל הלא נכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully