וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גבר יפוצה בכמיליון דולר אחרי שכרתו לו את האשך הלא נכון

21.6.2017 / 14:58

אחרי 15 שנים שסבל מכאבים, סטיבן היינס בן ה-54 פנה לרופא שהחליט לנתחו. ביציאה מהניתוח התגלתה הטעות, והשבוע קבע לו בית המשפט פיצויים מכובדים

צילום: מתוך התוכנית "הרופאים" של רשת CBS, עריכה: יותם בן-דוד

בסרטון: האיש הזה מוכר את אחד מאשכיו כדי לקנות מכונית חדשה

מדי פעם אנחנו שומעים על סיפורים מצערים כאלה, בהם טעות אנוש של רופא גורמת לנזק בלתי הפיך למטופל. במקרה הנוכחי החולה תבע את בית החולים וזכה בסכום של 870 אלף דולר. הסיבה – הרופא שלו הסיר בטעות את האשך הלא נכון.

סטיבן היינס בן ה-54 הגיע בשנת 2013 לד"ר ספנסר לונג מבית החולים Blair Memorial Hospital בפנסילבניה שבארה"ב. סיבת הביקור שלו הייתה כאבים באשך הימני, מהם הוא סובל במשך 15 שנים. אחרי בדיקת אולטרה סאונד התגלה כי האשך שלו התנוון בעקבות פציעה ישנה שהוא סוחב. הרופא החליט לנתח ולהסיר את האשך הימני על מנת ולהקל על כאביו של היינס. במהלך הניתוח הסיר ד"ר לונג בטעות את האשך השמאלי של היינס במקום את האשך הימני הפגוע.

עוד בנושא:
אופסי: זרע של גבר הולנדי הפרה בטעות 26 ביציות במרפאת פוריות
עצוב: איבדה 12 עוברים קפואים בעקבות הפסקת חשמל
צעירה נכוותה במהלך ניתוח בעקבות גזים שהשתחררו מגופה

ביצים. ShutterStock
טעות פטאלית/ShutterStock

אחרי שהטעות התגלתה, תבע היינס את בית החולים וביום רביעי שעבר פסק לו בית המשפט פיצויים בסך של 870 אלף דולר (620 אלף על הסבל שעבר ועוד 250 אלף דולר פיצויים נזיקיים). גם אחרי המשפט ותוצאותיו, עדין לא ברור איך הטעות קרתה.

עורך הדין של היינס טען כי במשפט, הרופא נתן הסבר ללא שום הגיון אנטומי. "הוא טען שהוא הסיר את האשך שנמצא בצד ימין של כיס האשכים, והאשך היה בעל חוט זרע שהוביל לצד השמאלי של הגוף. בעיקרו של דבר, הרופא טען שהאשכים החליפו מיקום בשלב מסוים". בית החולים פרסם שד"ר לונג כבר לא עובד שם.

לדבריו של עורך הדין, היינס עדיין מצוי בכאבים אך חושש עבור תהליך רפואי נוסף. "הוא משותק מפחד", אמר והוסיף כי אם יחליט להוריד את האשך הפגוע הוא יאלץ ליטול סטרואידים למשך כל חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully