וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני האביב: 5 מנות בריאות לחידוש מצברים

יוליה פריליק ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

19.3.2019 / 10:06

מזונות סופר פוד, ויטמינים חיוניים ואוכל שמזין את הגוף והנפש - רגע לפני שהחורף נפרד ומחזיר אלינו את הצורך במאכלים קלילים יותר, כדאי להכיר כמה מנות מובחרות שיעזרו לכולנו לקבל את האביב ולהכין את הגוף לימים חמים יותר

קייל. ShutterStock
אתם לא חייבים לדעת להתמודד איתו לבד. קייל/ShutterStock

כולם מדברים על לאכול בריא, להימנע מג'אנק-פוד ומאוכל מעובד, ובגדול - להתייחס לגוף שלנו כאל היכל קודש. היום אנחנו כבר מבינים היטב את הנזקים שנגרמים לגוף משנים של אוכל נחות, מתועש וריק מגורמים מזינים. עם זאת, לא תמיד יש לנו גישה לערוגת קייל או לעץ מורינגה. רובנו גרים הרחק מהם פיזית. לכן ההמלצה היא להכניס אותם לתפריט כשאוכלים מחוץ לבית. למזלנו, שלל מסעדות ובתי קפה כבר הטמיעו מנות עם סופר-פוד מובהק ולנו נשאר רק לבחור מבין השפע. לכבוד הישורת האחרונה של חורף ורגע לפני האביב, הנה לקט רענן של מנות בריאות לחידוש המצברים ולניקוי המערכות:

Loveat

ראפ כוסמת ירוקה של Loveat. מארק אורן,
ראפ כוסמת ירוקה עם קרם סלק, פלפל קלוי וטופו במחבת עם כורכום/מארק אורן

רשת Loveat מציעה כבר שנים אוכל בריא, מזין, אורגני ברובו וכזה שמגיע ממקורות איכותיים. לאחרונה הם יצאו בשיתוף פעולה עם גורו הסופר-פוד אומינה קדמי. לא נגזים אם נאמר שהתפריט כולו מורכב מחומרי גלם שנועדו לעשות עם הגוף שלנו חסד, ובמנות משולבים חומרי הזנה מוכחים כמו ג'וגי ברי, המפ, כורכום, צ'יה, ספירולינה, קינואה ועוד. בכל מקרה אל תוותרו על הקפה שנחשב בין הטובים בעיר, אף הוא אורגני, חברתי ואיכותי.

המנה המנצחת: ראפ כוסמת ירוקה עם קרם סלק, פלפל קלוי וטופו במחבת עם כורכום (44 שקלים). כוסמת ירוקה היא אחת הכוכבות של עולם המזונות הבריאים - רק כדי לסבר את העין יש בה סיבים תזונתיים רבים, היא נטולת גלוטן, יש בה חומרים שמרפדים את דפנות כלי הדם, מאזנת לחץ דם, היא עשירה בחלבון איכותי וכן בברזל, אבץ, סלניום ועוד מלא מינרלים וחומצות חיוניות לגוף שלנו. גם למילוי יש יופי של תכונות, מסלק שידוע כמנקה את הכבד ואת הדם דרך כורכום שנחשב נוגד חמצון ומחטא טבעי ועוד שורה של תכונות בריאותיות.

Loveat - דיזנגוף 232, תל אביב, 053-9366017

עוד באותו נושא

זה הסופרפוד שאתם באמת צריכים לאכול

לכתבה המלאה

FRAME CHEF & SHUSHI BAR

סשימי טונה אדומה על סלט פולי סויה, אפונת שלג ואבוקדו של frame. מתי כץ,
סשימי טונה אדומה על סלט פולי סויה, אפונת שלג ואבוקדו/מתי כץ

במסעדת פריים מגישים אוכל אסיאתי ומנות פיוז'ן שהן חיבור בין מזרח למערב. אמנם האוכל האסיאתי נחשב ברובו בריא וטרי, אולם בחלקו הוא טובל ברטבים עתירי סוכר ומטוגן. כדי לקבל את הטוב שיש באוכל האסיאתי צריך לחזור לשורשים - מנות שבהן חומר הגלם הוא במרכז וכמה שיותר קרוב לתצורת הטבעית, לפני הטיגון או ההקפצה, ואז מובטח לכם גן עדן של טעמים לצד רכיבים תזונתיים מעולים.

המנה המנצחת: סשימי טונה אדומה על סלט פולי סויה, אפונת שלג ואבוקדו (62 שקלים). מנה צבעונית, בעלת ערך קלורי נמוך והמון חלבון בריא. פולי הסויה נחשבים מזון על בעל סגולות בריאותיות המסייעים למניעת התקפי לב, שבץ, סרטן, דלדול עצמות ועוד. סויה מכילה ויטמין K, ויטמין B2, חומצה פולית, ויטמין B6, ויטמין B1, ויטמין C, ברזל, מנגן, זרחן, נחושת, אשלגן, מגנזיום, אבץ, סלניום וסידן.

על טונה אדומה באמת שלא צריך להכביר במילים, רק נציין כי טונה אדומה טרייה מכילה ריכוז גבוה ביותר של אומגה 3 בהשוואה לדגים אחרים ולמזונות אחרים, ואומגה 3 קשורה להתפתחות המוח, לזיכרון, למניעת דיכאון, סרטן, הפחתת בעיות קשב וריכוז ועוד שורה של תועלות.

פריים רמת החייל - ראול ולנברג 2, תל אביב, 053-9368746 / פריים ראשון לציון - הראשונים 2, 053-9375232 / פריים נתב"ג - שדה תעופה בן גוריון, 03-6498080

ביתא קפה

דייסת שיבולת שועל בתוספת בננות, שקדים קלויים, זרעי צ'יה, רוטב דובדבנים וטחינה גולמית של ביתא קפה. שרית גופן,
דייסת שיבולת שועל בתוספת בננות, שקדים קלויים, זרעי צ'יה, רוטב דובדבנים וטחינה גולמית/שרית גופן

ביתא קפה היא רשת קטנה ושכונתית הכוללת ארבעה סניפים במרכז, כולם בשכונות כך שהן מבוססות על קהל לקוחות קבוע וחוזר, ואת מי שאתה אוהב ורואה מידי יום - אתה חייב להאכיל באופן איכותי וגם טעים כדי שימשיך לחזור.

המנה המנצחת: בין שלל הדייסות והמנות הבריאות שיש ברשת, שמנו עין על מנה שהיא בול מה שהגוף צריך בחורף מבלי לוותר על מתוק - דייסת שיבולת שועל בתוספת בננות, שקדים קלויים, זרעי צ'יה, רוטב דובדבנים וטחינה גולמית (48 שקלים). זוהי מנה טבעונית, ממלאת ומשביעה, עם שלל ערכים תזונתיים. הטחינה עשירה בסידן ובברזל ושיבולת שועל היא סופר-פוד ותיק וידוע בזכות תכונות כמו מניעת סוכרת, הורדת כולסטרול, סיבים תזונתיים, טיפוח העור ועוד שורה של תכונות. יש לא מעט תזונאים שממליצים לאכול אותה מדי יום באופן קבוע.

ביתא קפה רמת אביב - ברודצקי 17, תל אביב, 053-9443009, להזמנת שולחן בביתא רמת אביב / ביתא קפה צהלה - צה"ל 71, תל אביב, 053-9443414, להזמנת שולחן בביתא צהלה / ביתא קפה הרצליה - צמרות 2, 053-7103003

ביגה

סלט בריאות וקינואה של ביגה. גליה אבירם,
סלט בריאות וקינואה/גליה אבירם

רשת ביגה המונה כ-20 סניפים בארץ מתבססת על שלושה עקרונות - מטבח, בייקרי (בסגנון אירופאי) וקפה. אולי כדי למתן את חגיגת הפחמימות שמתקיימת שם על בסיס שעתי, תפריט הרשת מורכב ממנות בריאות עשירות בערכים תזונתיים, תוך דגש על מנות רבות ללא גלוטן וללא סוכר, ירקות ופירות טריים בעונתם, חיטה מלאה, דגי ים ועוד. לאחרונה הכניסה הרשת חידוש לתפריט החוצה רוחבית את כ-ל המנות: הוספת צ'יה וספירולינה לכל מנה בתפריט. בתוספת של חמישה שקלים אפשר להוסיף אחד מהסופר-פודס האלו. לצ'יה יש ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים ואומגה 3, היא מסייעת בהורדת לחץ דם, הרזייה בריאה, איזון רמת הסוכר ותפקוד הלב, חיונית לנשים בהריון, לבעלי הפרעות קשב וריכוז ועוד. הספירולינה מכילה בממוצע 80 אחוזים חלבון ואת כל חומצות האמינו הנחוצות לגוף, היא עשירה במינרלים ובקבוצת ויטמיני B, כולל B12 הכה נחוץ לנו. כמו כן היא מכילה שלושה סוגי אומגה שונים ובעיקר אומגה 3.

המנה המנצחת: סלט בריאות וקינואה המכיל קינואה אדומה, כרוב סגול, עלי בזיליקום, קוביות בטטה, צנונית, פטרוזיליה, חמוציות ואגוזי מלך, בתיבול שמן זית ומיץ לימון (49 שקלים). קשה להתחיל אפילו להסביר כמה כל מרכיב כאן הוא בריא, פטרוזיליה היא מולטי-ויטמין מהטבע ועשירה בברזל ושלל מינרלים, רק שתדעו שבכוס אחת של פטרוזיליה יש יותר בטא קרוטן מאשר בגזר גדול אחד, יותר מפי 2 ויטמין C מבתפוז וכמות גבוהה יותר של סידן מזו שיש בכוס חלב. ואם התרגשתם מפטרוזיליה אז תחזיקו חזק כי קינואה ועוד אדומה היא מלכה של ממש בכל עולם מזונות העל. קינואה מכילה הרבה חלבון וסידן, היא נטולת גלוטן, יש בה את כל תשע חומצות האמינו לצד ברזל, אבץ, זרחן ומגנזיום. הצבע האדום מכיל ליקופן התורם לבריאות הלב וכלי הדם ובנוסף יש בה ויטמין E, קומפלקס ויטמיני B, סיבים תזונתיים ועוד תכונות וסגולות.

רשת ביגה - לכל הסניפים

בנדיקט

בודהה בול של בנדיקט. שרית גופן,
בודהה בול/שרית גופן

למצוא מנת בריאות בבית קפה שכונתי קטן בקצה העולם זה עניין אחד ולמצוא מנת בריאות ברשת מרכזית שמתמחה באוכל יותר נהנתני ומושחת זה כבר עניין אחר לגמרי. אז נכון שקבוצת בנדיקט שמתמחה בארוחות בוקר מכל העולם ובכל שעות היממה היא לא בדיוק שם נרדף לבריאות, אף שאומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה הכי חשובה ביום. ובכל זאת מצאנו בה את התשובה למי שמחפש לטעון מצברים.

המנה המנצחת: בודהה בול - קערה ובה קינואה אדומה, עשבי תבלין טריים, דלעת צלויה, סלק צלוי, קייל טרי ואבוקדו, וכל הטוב הזה מוגש על מצע של טחינה (45 שקלים). אז קינואה אדומה כבר זכתה אצלנו למעמד של המלכה האם ולזה תשדכו קייל שנחשב סופר-פוד פופולרי ואבוקדו שכבר זכה להיכנס להיכל התהילה של המזונות הבריאים שהם גם טעימים. מה יש בו? שומן חד בלתי רווי, חלבון, סיבים תזונתיים, אשלגן, ויטמין B, ויטמין C, ויטמין E חומצה פולית, מגנזיום, נוגדי חמצון ועוד סגולות נהדרות לגוף שלנו. הקייל, שנחשב כרוב-על ושייך למשפחת המצליבים הידועה, הוא מקור לוויטמין C, ויטמין A, ויטמין K, נחושת, ויטמין E ועוד.

בנדיקט - לכל הסניפים

ניקוי רעלים

ערכת ניקוי רעלים של ג'וסה. דרור עינב,
ערכת ניקוי רעלים/דרור עינב

לאחרונה מתפשטת יותר ויותר האופנה של ניקוי רעלים מהגוף באמצעות צריכת מיצים. ערכת ניקוי של ג'וסה כוללת מיצים בריאים סחוטים בשיטת קולד פרס לניקוי הגוף מרעלים ובמחיר של 199 שקלים מקבלים (אפשר גם במשלוח עד הבית) ערכה ובה 6 בקבוקים ובוסט אחד.

ג'וסה - אבן גבירול 151, תל אביב, 03-7305599 או במשלוח

יוליה פריליק ניב בשיתוף zap rest, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully