וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחטטים באף ומכניסים לפה? זה לא רק דוחה, זה גם מסוכן

14.3.2019 / 6:37

בפעם הבאה כשאתם מחטטים באף, כדאי שתדעו שעלולות להיות לכך השלכות רפואיות חמורות שעשויות לפגוע בבריאות שלכם. כדאי שתפנימו לפני שיהיה מאוחר

חוקרים מאוניברסיטת MIT צילמו אנשים מתעטשים במצלמות במהירות גבוהה כדי להבין איך מחלות מתפזרות ועוברות באוויר/Massachusetts Institute of Technology

בווידאו: ככה נראית התעטשות בהילוך איטי

מכירים את הנוהג הזה של ילדים וגם בוגרים לחטט באף בפומבי ולהוסיף חטא על פשע וגם לאכול את מה שהוצאנו מתוכו? כילדים, רובנו קיבלנו נזיפה מההורים משום שזה ממש לא מנומס וגס רוח. כבוגרים, רובנו מפסיקים לעשות את זה, או לפחות עושים את זה בצורה חשאית ופרטית. אבל חוץ מהעובדה שזה מעשה דוחה וגס רוח, זה עלול להיות גם מסוכן לבריאות שלנו.

עוד בנושא
הגבר הזה הריח את הגרביים המלוכלכים שלו מדי יום - ואושפז בבית החולים
הסיבה המגעילה והכואבת שבגללה מומלץ לכם להיפרד מנייר הטואלט

גיף בחורה מחטטת באף. מערכת וואלה!
מחטטים באף? כדאי שתפסיקו עם זה/מערכת וואלה!

ראשית, יש מיתוס שאומר שאכילת ה"חננה" שלנו, מחזקת את המערכת החיסונית שלנו. ובכן, אין שום ראיה מדעית שתגבה את התיאוריה הזו. מעבר לכך, חיטוט באף, בלי קשר למה שאנחנו עושים עם מה שמצאנו בתוכו - עלול להיות די מסוכן. דוקטור אריק וויחט מסביר כיצד חיטוט אינטנסיבי באף עלול לגרום לשריטות עמוקות, שעלולות לדמם והדימום עלול לגרום לגירוי ולפגוע בקרום האף.

בנוסף, לא כולנו שומרים על היגיינה נאותה והידיים שאנחנו מכניסים לאף לעיתים קרובות מלוכלכות. זה עלול לגרום להכנסה של מזהמים לגוף וכן גם לפצעים ומוגלה בתוך האף. במקרים קיצוניים אנחנו עלולים גם לגרוף לשבר במחיצה של האף. "ילדים נוהגים לחטט באף, והם גורמים לעתים לאף שלהם לדמם. כשמתחיל דימום באף הוא עלול להיות מאוד אינטנסיבי ומהיר והם עלולים לאבד הרבה מאוד דם בצורה הזו", הוסיף דוקטור וויחט.

עוד באותו נושא

ההרגל המגונה שנדמה לכם שרק אתם עושים ויכול להפוך להפרעה

לכתבה המלאה

צפו בדוקטור וויחט מסביר למה זה לא רק מגעיל אלא גם מסוכן לחטט באף

  • עוד באותו נושא:
  • אף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully