וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם היתרונות הבריאותיים של צימוקים?

נכון זה אומנם לא ט"ו בשבט, אבל אנחנו אוכלים פירות יבשים ואגוזים כל השנה ונהנים מהיתרונות הבריאותיים שלהם. עד כמה צימוקים הם באמת בריאים, ולמה חשוב לשים לב כשבוחרים איזה סוג לקנות

צימוקים. ShutterStock
ענבים יבשים ומתוקים. צימוקים צהובים/ShutterStock

בואו נתחיל מהתחלה. צימוקים הם ענבים יבשים. הם בדרך כלל מגיעים בצבע חום, שחור או צהוב ולא בצבע הירוק למשל שבו אנחנו רגילים לראות ענבים. הסיבה לכך היא כמובן תהליך הייבוש של הענבים, אם באופן טבעי בשמש ללא חומרים משמרים או אם בתהליך מלאכותי בעזרת חומר משמר כמו גופרית דו חמצנית. אז מה הופך אותם לתוספת בריאה ולמזון שספורטאים רבים מעדיפים לנשנש לפני ואחרי פעילות גופנית?

עוד בנושא:
מצעד 10 הפירות היבשים המזינים ביותר
אילו פירות יבשים מותר לתת לילדים לאכול?
חופן שקדים ביום יוריד לכם את הכרס

הצימוקים עשירים בוויטמינים ומינרלים רבים, בסיבים תזונתיים, ובמרכיבים נוגדי חמצון כגון רסברטרול ואנתוציאנינים אשר עוזרים לנטרל נזק בתאים, ועל פי איגוד הלב האמריקאי מסייעים למערכת הלב וכלי הדם ומשפרים תהליכים מטבוליים. מחקרים אף מראים כי פירוק הרסברטרול בגוף מחקה כמה מהתמורות המתרחשות בגוף בעת פעילות גופנית. הוא משפר את הביצועים, עוזר בבניית רקמת שריר ומאריך את זמן האימון.

צימוקים. ShutterStock
ברזל, אשלגן ומגנזים. צימוקים/ShutterStock

בנוסף, הצימוקים נחשבים למקור טוב של פיטו-נוטריינטים - חומרים טבעיים המצויים בצמח ומכילים נוגדי חמצון ובעלי תכונות מיקרוביאלית. כמו כן הם מכילים מגנזיום - שמועיל לבריאות הלב וכן לתפקוד בריא של השרירים ואשלגן שמסייע לשמירה על לחץ דם תקין. צימוקים מכילים גם כמות יפה של ברזל שתורם ליצירת ההמוגלובין ומסייע בחיזוק המערכת החיסונית.

אז איפה הבעיה? התשובה היא בכמויות הסוכר. במנה של צימוקים (כ-30 גרם) יש כ-130 קלוריות ו-25 גרם סוכר - כמות גדולה יחסית בהתחשב בגודל המנה. בניגוד לענבים המכילים הרבה מים, בצימוקים המיובשים כמות המים מתכווצת אך כמות הסוכר נשארת. אומנם מדובר בסוכר פירות טבעי ולא בסוכר לבן מלאכותי, והצימוקים כאמור מלאים במרכיבים בריאים וסיבים שתורמים באיזון הסוכר, אך בכל זאת מומלץ לצרוך אותם במתינות.

מהי הדרך הטובה ביותר לאכול צימוקים?
ראשית, חשוב לוודא שהצימוקים שלכם מכילים רק מרכיב אחד - ענבים. אין צורך בתוספת סוכר לפרי שהוא מתוק ממילא. שנית, אכלו במתינות. בגלל שהם קטנים ונושאים תווית של פירות בריאים מאוד קל להגזים עם הצימוקים. אכלו מנה אחת של 30 גרם שהיא בערך בגודל של אגרוף קטן. הדרך הכי בריאה ומשביעה לאכול צימוקים תהיה כתוספת לגרנולה או יוגורט ואפילו ניתן להשתמש בהם כתחליף בריא יותר לסוכר בעוגות ומאפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully