וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה האיש הזה הצמיח שן בנחיר?

מצב רפואי נדיר הביא לכך שגבר בן 59 גילה באפו שן שהסתתרה שם במשך שנתיים. רופאים שמצאו את השן הכלואה בתוך גידול שפיר לא הצליחו להסביר מדוע צמחה דווקא שם

שן בנחיריו של אלמוני. BMJ Case Reports, צילום מסך
במשך שנתיים צמחה לה באין מפריע שן כלואה בנחיר. השן שהטרידה את הגבר האלמוני/צילום מסך, BMJ Case Reports

דו"ח רפואי יוצא דופן התפרסם לאחרונה העת BMJ Case Reports וגרם לכל מי שנתקל בתמונות המלוות אותו לשפשף את עיניו בתימהון. גבר בן 59 מדנמרק התקשה במשך שנתיים לנשום ולהריח כרגיל בשל גידול שפיר בנחיריו, שבתוכו צמחה שן לבנה.

לאחר שטופל ללא הצלחה במשך חודש בסטרואידים, האלמוני פנה לייעוץ במחלקת אף, אוזן וגרון בבית החולים האוניברסיטאי ארהוס שבדנמרק. הוא התלונן על כך שבמשך שנתיים הוא סובל מאף סתום ומאובדן חוש הריח ללא סיבה מיוחדת. בנוסף, דיווח על נפיחות והפרשות לבנות מנחירו השמאלי.

עוד בנושא:
האיש הזה השתעל ממש חזק וזה מה שיצא ממנו
"כרס הבירה" של הגבר הזה התבררה כגידול במשקל 30 ק"ג
איש אחד נטל בקבוק שלם של ויאגרה. זה מה שקרה לו

שן שהוצאה מאפו של גבר אלמוני. BMJ Case Reports, צילום מסך
הסיכוי להצמיח שן מחוץ לפה נאמד ב-0.1 אחוזים. השם שהוצאה מהנחיר/צילום מסך, BMJ Case Reports

סריקה חשפה שצדו האחד של האף היה מעוקם, ובצדו האחר צמח גידול בחלל הפנימי. הרופאים חשבו שמדובר בציסטה או בגידול שפיר והחליטו להסירו בניתוח. לאחר הסרת הגידול ובחינתו גילו הרופאים שהסתתרה בו שן שלמה. מדובר במצב כל כך נדיר מבחינה רפואית שהסיכוי שלו להישנות נאמד ב-0.1 אחוזים. מומחים דיווחו רק על 23 מקרים נוספים דומים שהתפרסמו בכתבי עת רפואיים בין השנים 1959 ל -2008.

למרות שניסו למצוא סיבות שיסבירו את הממצאים המוזרים, לא הצליחו הרופאים להסבירם. הם גילו שהאיש שבר את הלסת ואת האף כשהיה צעיר יותר ועבר ניתוח לשיחזורם. בשל העובדה לפיה מצב שכזה עלול לקרות לאחר טראומה בה נעקרות השיניים, חשבו שיש קשר בין האירועים, אך לא נמצאו הוכחות לקשר אפשרי.

לאחר התאוששות שנמשכה חודש וכללה טיפול באנטיביוטיקה, דיווחו רופאיו של החולה האלמוני שהוא שב לשגרת יומו ללא סיבוכים. "התפתחות שיניים פנימיות הן מצב נדיר, אך חשוב לטפל בנפיחות באף והפרשות כרוניות שעלולות להוריד את איכות החיים", טען הרופא שטיפל בחולה בן ה-59 ד"ר מילוש פוגלסנג בדו"ח המסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully