פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ראש בראש: איזה סוג של תמר הכי בריא לכם?

      ט"ו בשבט עוד רגע כאן ואיתו מגיעים מארזים של פירות יבשים ואגוזים. אבל אם יש פרי מיובש אחד שלא צריך לחכות לחג כדי לזכות בכבוד הראוי לו זה התמר, שהוא ללא ספק הנשנוש האולטימטיבי. אז החלטנו לבדוק אחת ולתמיד מה ההבדל בין 9 זני התמרים השונים

      תמרים מיובשים (ShutterStock)
      מתוק בריא. תמרים (צילום: shutterstock)

      חג הפירות היבשים עוד רגע כאן, וזו בהחלט סיבה לחגיגה. אבל לא כל הפירות היבשים שווים בערכם התזונתי, וחשוב לדעת במה לבחור. רוב הפירות המיובשים הנמכרים בארץ כיום מיובאים מחו"ל ורובם הגדול מכיל תוספת של חומרים משמרים, כגון גופרית דו-חמצנית. התמר, מנגד, הוא אחד הפירות היבשים היחידים שגדלים בארץ, והוא מתייבש באופן טבעי על העץ כך שלא מוסיפים לו חומרים משמרים או צבעי מאכל מלאכותיים. זו אחת הסיבות שיש לו יתרונות בריאותיים רבים. הוא גם דל בשומן ובנתרן ואינו מכיל סוכרים מוספים. גם הערך הקלורי של תמרים סביר בהחלט - כ-82 קלוריות ל-2 תמרים בינוניים או 3 קטנים.

      עוד בנושא:
      מצעד 10 הפירות היבשים המזינים ביותר
      הפירות היבשים והאגוזים שאתם חייבים לעצמכם
      איזה פירות יבשים אסורים לילדים? המדריך המלא

      בישראל קיימים תשעה זני תמר שונים, כאשר כל אחד מהם שונה מבחינת מרקם, טעם, יתרונות בריאותיים ותכונות נוספות. אספנו את כל סוגי התמרים על יתרונותיהם כדי שתוכלו לבחור את הסוג שהכי מתאים לכם.

      איך כדאי לאחסן תמרים?

      אחסון תמרים לאורך זמן ללא קירור יגרום להתייבשותם. לכן מומלץ לאחסן תמרים לשימוש שוטף במקרר. מומלץ לשמור את התמרים בכלי אטום, כדי למנוע התייבשות והתקשות של הפרי במהלך הקירור. לאחסון ממושך, במשך יותר מחודש, מומלץ לאחסן תמרים במקפיא. ככל שהטמפרטורה נמוכה יותר, הפרי נשמר באיכות טובה לאורך זמן רב יותר. האחסון במקפיא ישמר את מרקם התמר הטבעי, לא יגרום להתייבשותו ולאובדן הטעמים הייחודיים שיש לכל זן וזן.

      מרב מור-אופיר היא תזונאית קלינית M.Sc ויועצת מדעית למועצת הצמחים