וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתאמן נכון: כך תבחרו נעל ספורט שתשמור על הבריאות שלכם

בשיתוף ניו באלאנס, בשיתוף ניו באלאנס

28.1.2019 / 8:44

מודדים נעליים וכל מה שחשוב לכם זה שהאצבעות לא יגיעו לקצה? כדאי שתדעו שיש עוד כמה דברים שמאוד חשוב לבדוק לפני שמקבלים את ההחלטה המשמעותית הזאת. כך תבחרו נעליים שבאמת יעזרו לשמור על הגוף ולשפר ביצועים

אישה שותה קפה אחרי אימון גופני. ShutterStock
לבחור נעליים שמשפרות את הביצועים. אישה עם נעלי ספורט/ShutterStock

אם גם אתם רצים עם אותן הנעליים המרופטות כבר שנים, כנראה יעניין אתכם לגלות שעל פי מומחים בתחום, הזמן המרבי לשימוש בנעלי ריצה צריך לעמוד על בין 500 ל-700 קילומטרים או עד 5 חודשים לאנשים שרצים באופן קבוע. נעליים בלויות או כאלו שאינן מתאימות לכם, עלולות לגרום לא רק לכאבים ברגליים, אלא גם מגבירות את הסיכוי לדורבן, לשלפוחיות, לכאבי גב, לדלקות ולבעיות אורתופדיות שונות.

מנגד, חשוב להרגיע: ריצה היא אולי הדבר הבריא ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לשפר את הבריאות שלכם - ומחקרים מתייחסים אליה כדרך היעילה ביותר להאריך ימים ולהרחיק מחלות. אז כדי שהריצה באמת תשפר לכם את הבריאות ולא תפגע בה - בואו נבין איך לבחור את הנעליים שיגנו על הגוף וישפרו את הביצועים שלכם:

1. אל תסמכו על זה ש"צריך להתרגל אליהן"

אתם מודדים את הנעל, היא מרגישה קצת לוחצת בצדדים - ואז המוכרת מתקרבת אליכם עם חיוך מאוזן לאוזן וזורקת את המשפט המוכר: "אל תדאגו, אחרי כמה ימים מתרגלים אליה". אז נכון, חלק מסוגי הנעליים אכן דורשים תקופת הסתגלות מסוימת, אבל כאן מדובר בסיפור שונה לגמרי.

כשבוחרים נעלי ריצה, חשוב שהן יתאימו במדויק לרגל שלכם מהצעד הראשון. לכן, אל תצאו מהחנות לפני שרצתם עם הנעל ווידאתם שהיא מתאימה לכם בדיוק - ולא בערך.

2. תהיו מוכנים לכל זעזוע

בכל רגל יש לנו 26 עצמות נפרדות, מה שאומר שבשתי הרגליים יש לנו לא פחות מ-52 עצמות, שמהוות בדיוק רבע מהעצמות בכל הגוף. זה בעצם אומר שכשהן לא מיושרות כמו שצריך בתוך נעל שתומכת בצורה הטבעית שלהן, או אם הן סופגות זעזועים רבים בזמן הריצה, זה עלול לזעזע לא רק את כפות הרגליים, אלא גם עצמות ומפרקים אחרים בגוף.

עוד באותו נושא

5 מיתוסים על התעמלות שמעכבים את ההתקדמות שלכם

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
בכל רגל יש לנו 26 עצמות נפרדות, והן צריכות תמיכה. כפות רגליים על דשא/ShutterStock

זה עלול להוביל לבעיות אורתופדיות לא רק בכפות הרגליים, אלא גם באזורים שונים בגוף כמו הברכיים והגב התחתון. לכן, עדיף לבחור בנעל שמיועדת לריצה, עם בולמי זעזועים עוצמתיים, שמעבר לנוחות גם יפחיתו את שחיקת הסחוסים ויגנו על העצמות שלכם - אפילו בתנאים הקשים ביותר.

3. אל תכבידו על עצמכם

כשאנחנו קונים נעליים לריצה, הגיוני שפשוט נחפש "נעלי ספורט", אבל כדאי להבין כי זהו שם כולל למגוון רחב של נעליים שמותאמות למטרות שונות. ישנן נעליים שמתאימות יותר לטיולים בשטח, שיהיו קשיחות ועמידות יותר לתנאים מאתגרים, בעוד שנעליים לרכיבה על אופניים יהיו קשיחות ומותאמות לפיזור נכון של האנרגיה בדיווש. לעומת זאת, נעלי ריצה טובות הן כאלו שיהיו כמה שיותר קלילות ואווריריות.

ככל שהנעל תהיה קלה יותר, כך תוכלו להבטיח שהרגליים שלכם לא יידרשו לשאת משקל עודף ומיותר. כך תוכלו לשפר את ההישגים בריצה וגם לסבול פחות מכאבים ברגליים במהלכה ואחריה.

4. תשמרו את השופינג לסוף היום

זה אמנם נראה כמו אגדה אורבנית, אך מומחים מעריכים כי הזמן הכי טוב למדוד נעליים כדי לקבל את ההחלטה החכמה ביותר הוא בשעות הערב. זאת מכיוון שאחרי יום ארוך שבו עמדנו על הרגליים, הלכנו, רכבנו על אופניים או אפילו ישבנו לאורך זמן, לכפות הרגליים יש נטייה להתרחב.

לכן, כשתבצעו את המדידות דווקא בערב, תוכלו להיות בטוחים שהנעל תתאים בצורה המיטבית לרגל שלכם גם במצב הגרוע ביותר שלה. אם אתם רוצים לדייק עוד יותר את הבחירה - נסו לעשות זאת אחרי ריצה או הליכה ממושכת.

5. אל תוותרו על חוות דעת מקצועית

הפיתוי לרכוש נעליים באינטרנט הוא גדול, אך דווקא בתחום הזה אסור לוותר על ייעוץ של אנשי מכירות מנוסים. בחנויות המתמחות בנעלי ריצה, איש המכירות ככל הנראה יבצע ניתוח מעמיק לאופן שבו אתם רצים, למבנה הרגל שלכם ולצרכים הייחודיים שלכם. יועץ מכירות טוב יבקש מכם לרוץ בחנות כדי למצוא בעבורכם את הנעל המתאימה ביותר. בשיחה עם המוכר חשוב להדגיש את הצורך בנעליים קלות, עם בולמי זעזועים איכותיים, שיספקו נוחות מרבית מהרגע הראשון.

בשיתוף ניו באלאנס, בשיתוף ניו באלאנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully