וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש לא טיפשות! מחקר מצא שבלונדיניות יותר מורכבות ונדירות מכולם

16.1.2019 / 7:05

מחקר מצא שהשיער הבלונדיני מורכב הרבה יותר ממה שחוקרים נטו לחשוב עד היום - וזו גם הסיבה שהוא כל כך נדיר בימינו. בלונדיניות, הגיע הזמן לשינוי תדמית

splash

אינספור מחקרים כבר הוכיחו שתדמיתן של הבלונדיניות נפגעה שלא בצדק, אולם כעת מתברר שלא רק שהן ממש לא טיפשות - הן גם הרבה יותר מורכבות ונדירות מאיתנו, כהי השיער. למעשה יש להן דנ"א פי 3 יותר מורכב משל אחרים. בלונדיניות נהנות יותר? בהחלט כן.

באחד המחקרים הגדולים ביותר מסוגו, חוקרים ביחידה לגנטיקה אנושית של מועצת המחקר הרפואי ניתחו דנ"א של 39,397 נשים וגברים בלונדיניים ממוצא אירופאי. במחקר נמצא שעבור שיער בלונדיני אמיתי יש צורך ב-200 מאפיינים גנטיים, לעומת 60 בלבד לשיער חום ואף פחות מזה לג'ינג'ים.

הסלפי הראשון בעולם שייך לפריס הילטון ובריטני ספירס?. טוויטר, צילום מסך
אתן הכי מורכבות שהכרנו. בריטני ספירס ופריס הילטון/צילום מסך, טוויטר

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

בלונדיניות באמת נהנות יותר

לכתבה המלאה

עד כה ההנחה הייתה שלשיער הבלונדיני יש מבנה גנטי בסיסי, אולם הממצאים החדשים מסבירים למעשה מדוע אנשים עם שיער בלונדיני טבעי נדירים יותר מאחרים. רק ל-12.7 אחוזים מהנשים בבריטניה יש שיער בלונדיני טהור ול-9.9 אחוזים בלבד מהגברים. על פי אחת התיאוריות בנושא, השיער הבלונדיני התפתח בסוף עידן הקרח, כשמספר הנשים עלה על מספר הגברים ואלו נאלצו למצוא דרך להתבלט על פני יתר הנשים בשבט - והרי מה יותר בולט מבלונד?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully