וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צחנת מוות: ריח של דגים יכול להרוג

הוא יכול בקלות לגרום לבחילה והוא נחשב חריגה רצינית מקוד ההתנהגות במטבחונים משותפים, אבל מי ידע שהוא גם יכול להרוג? מתברר שעבור מי שאלרגי לדגים גם ריח הבישול שלהם יכול להיות קטלני

חריימה. דנה מאירזון
בעת הבישול עלולים להשתחרר לאוויר חלבוני דג ולגרום לתגובה אלרגית. חריימה/דנה מאירזון

ריח של דגים ידוע לשמצה כאחד הניחוחות הדוחים ויש אנשים שבקלות יחטפו בגללו בחילה, אבל ייתכן שיש לו תופעת לוואי הרבה יותר חמורה. הרשויות בארה"ב בוחנות את האפשרות שילד בן 11 מניו ג'רזי מת בגלל ריח של דגים שבושלו בבית סבתו.

המקרה החריג אירע בשבוע שעבר, קמרון ז'אן-פייר בן ה-11 מניו ג'רזי הגיע בליווי אביו לביקור בבית סבתו בברוקלין, ניו יורק. הסבתא היתה עסוקה באותו זמן בבישולים, בין השאר בישול דג בקלה. קמרון היה מאובחן כאלרגי לדגים, לכן הרשויות שללו את האפשרות שהוא אכל מהדגים משום שהוא ידע שאסור לו לצרוך אותם. ככל הנראה העובדה ששאף את אדי הבישול של הדגים בתוך הדירה גרמו לו לתגובה אלרגית, והוא איבד את הכרתו. אביו סיפר כי מעולם לא היתה לו תגובה אלרגית כל כך חמורה.

עוד בנושא:
טיפול חדשני הצליח לרפא ילדים מאלרגיה לבוטנים
אלו המזונות שיכולים לרסן לכם את האלרגיה
תירוץ חדש? מתברר שיש כזה דבר "אלרגיה להתעמלות"

דגים ממולאים פטרוזיליה ושקדים. נמרוד סונדרס
אחד האלרגנים הנפוצים ביותר. דגים/נמרוד סונדרס

אביו של קמרון שהבחין כי בנו החל להשתעל ולחרחר ניסה לטפל בו בעזרת המשאף שלו, אך ללא הועיל - בנו הוסיף להשתנק ולבסוף הוא איבד את הכרתו. הוא פונה לבית חולים מקומי, כשהוא מחוסר הכרה וללא סימני חיים וגם הרופאים שם לא הצליחו להחיותו. אביו סטיבן סיפר כי מילותיו האחרונות היו "אבא, אני אוהב אותך" ולאחר מכן נישק אותו פעמיים.

חוקר מקרי המוות עדיין לא סיים את חקירת סיבות מותו של קמרון, אך הרשויות אמרו כי אין חשד לפלילים.
דגים הם בין האלרגנים הנפוצים ביותר ובשל כך ישנה חובת סימון על מוצרים המכילים אותם. התסמינים האופייניים לאלרגיה לדגים כוללים: פריחה, בחילה, כאבי ראש ושוק אנפילקטי.

בקולג' האמריקאי לאלרגיות, אסתמה ואימונולוגיה הזהירו כי לאנשים שסובלים מאלרגיה לדגים או פירות ים מומלץ לא להכנס לחללים שבהם מבשלים דגים, משום שחלבונים מן הדג עלולים להשתחרר לחלל האוויר בעת הבישול וכך ניתן לשאוף אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully