וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי להידקר: בדיקת הדם שתשנה לך את ההריון

בשיתוף וריפיי-טבע, בשיתוף וריפיי-טבע

29.1.2019 / 8:57

שתי אמהות מספרות על התהליך שהוביל אותן לבחור בבדיקת דם מתקדמת לאיתור תסמונות גנטיות ועל התחושות המלוות נשים רבות בשלבי ההריון ההתחלתיים. "תוך ימים אחדים היו לי תוצאות ביד, ולרגע לא הרגשתי מפוחדת או כאובה"

ילדה מנשקת את הבטן ההריונית של אמה. ShutterStock
"אני יודעת מה זה אומר הריון בגיל 35 ומעלה". אישה בהריון/ShutterStock

"בשעה טובה, ואחרי שכולם מסביבי התעניינו במועד הבאת התוספת החדשה למשפחה (וכן, אני חושבת שהפרש גילאים בין ילדים הוא דבר מבורך), נכנסתי להריון", מספרת ליהי ביוס, שרצה הגורל (והשעון הביולוגי) וההריון השני שלה הגיע מיד אחרי שחגגה 35 חורפים. "גילוי נאות", היא מוסיפה, "הגעתי מעולם המדע - אני יודעת מה זה אומר הריון בגיל 35 ומעלה, מבינה מהן ההשלכות של הגיל (חוץ מהעובדה שאנו הופכות חכמות יותר), אני באמת מאמינה שהביציות שלנו מזדקנות יחד איתנו וככל שאנו מתבגרות התהליך קשה ומורכב יותר. לכן, אני גם מודעת לחשיבות של בדיקת דיקור מי השפיר המומלצת בישראל החל מגיל זה".

"חוץ מהגיל לא היתה לי אף סיבה מוצדקת לעבור את הבדיקה - בדיקות החלבון העוברי יצאו תקינות, גם המרובעת, והראו שהסיכוי מאוד מאוד נמוך. גם האולטראסאונד הראה נוכחות של גשר האף (שאי התפתחות תקינה שלו מעלה את הסיכוי לתסמונת דאון), אבל במקרה שלי לא רק הגיל שיחק תפקיד בקבלת ההחלטה, אלא גם עודף המשקל שלי (דופן בטן עבה, יש לומר). מבדיקת השטח שעשיתי, איסוף המידע וההריון הקודם שלי - ידעתי שהמכשור הבסיסי של בתי החולים אינו מתאים ומיטבי לנשים עם עודף משקל כמוני ובגלל הקושי בבדיקה, עולים הסיכויים להפלה".

דיקור מי שפיר לאישה בהריון. ShutterStock
"למה לא לממן גם את הבדיקה הזאת ולתת לנשים לבחור?". דיקור מי שפיר/ShutterStock
ליהי ביוס: "אף אחת לא רוצה לעבור תהליך של אובדן הריון על בדיקה שלא הייתה חייבת להיעשות"

בהריון הראשון שלה ביוס "זכתה" ליחס משפיל ולהערות פוגעניות מלא מעט רופאים בנוגע למשקלה, ובהריון השני הבטיחה לעצמה שלא תנוח עד שתמצא את הרופאה הנכונה ללוות אותה בתהליך המיוחד הזה.

"אכן, זכיתי ברופאה מדהימה שלא שפטה אותי לרגע ודאגה לבריאותי ולבריאות התינוק נטו", אומרת ביוס, "אחרי שנעזרתי בעברי כמהנדסת ביו-טכנולוגיה ובחנתי את ההשלכות והסיכונים, אחרי שכל הבדיקות והסקירות שעשיתי היו מצוינות ואחרי שהתייעצתי עם הרופאה המטפלת המלווה שלי - בחרתי לא לעשות את בדיקת מי השפיר".

"הריון הוא דבר יקר - אף אחת לא רוצה לעבור תהליך של אובדן הריון על בדיקה שלא הייתה חייבת להיעשות וידעתי שאני לא רוצה להיות ה'חצי אחוז הזה'. ביררתי על הבדיקות הקיימות וידעתי שאני הולכת על בדיקה שתיתן לי את מקסימום המידע שאוכל לקבל, בצורה לא פולשנית. בחרתי לעשות את בדיקת VERIFI PLUS , בדיקת דם לאיתור תסמונת דאון ומספר תסמונות נוספות - וזה באמת שווה כל סכום שבעולם".

"דיקור מי שפיר ממומן ללא שאלות על ידי קופות החולים, ואני בטוחה שזה עולה לא מעט כסף אם לא יותר מהבדיקה הפשוטה של לקיחת דם - אז למה לא לממן את הבדיקה הזו לנשים ולתת להן לבחור בסוג הבדיקה שהן מעוניינות? כיום יש חצי אחוז מהבדיקות שמסתיימות בהפלה שלא בהכרח היתה מתרחשת אילולא הבדיקה הפולשנית וזה בוודאות עולה למערכת הבריאות סכום כסף נכבד", מסבירה ביוס.

"הגעתי למרפאה ובתום שבע דקות הייתי כבר בחוץ אחרי בדיקת הדם שנעשתה באווירה נעימה ובחיוך. תוך ימים אחדים היו לי כבר את התוצאות ביד, ולרגע לא הרגשתי מפוחדת או כאובה. היום אני חובקת בן מהמם וג'ינג'י, אח לבני הבכור המדהים, שחיכה מאוד לבואו".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

99 אחוזי הצלחה: בדיקת ההריון המדויקת ביותר

בשיתוף וריפיי-טבע
בדיקת דם לאישה בהריון. ShutterStock
"בדיקת הדם נעשתה באווירה נעימה ובחיוך, ואחרי 7 דקות הייתי בחוץ". בדיקת דם בהריון/ShutterStock

חיפשתי עוד מנה של שקט נפשי שתלווה את ההריון הזה

שירה כספי: "מאז ומתמיד לא חיבבתי את הרעיון של מחט שמגיעה לאזור הרחם, והחשש מהפלה היה קיים"

גם שירה כספי, מורה למחול, שהייתה עד לפני כמעט שנה אמא לשני בנים מהממים נשקה לגיל 35, אבל על אף שבהריונות הקודמים לא העלתה על דעתה את אופציית בדיקת מי השפיר, הפעם התלבטה. "מאז ומתמיד לא חיבבתי את הרעיון של מחט שמגיעה לאזור הרחם והחשש מהפלה היה קיים, למרות שאני יודעת שמדובר בבדיקה יחסית בטוחה שנעשית ברחבי העולם - חששתי ממנה.

ועדיין, בגלל הגיל ועל אף שהבדיקות שעברתי היו תקינות, משהו בי חיפש עוד מנה של שקט נפשי שילווה את ההיריון הזה. אחת מחברותי סיפרה לי על בדיקת NIPS שעברה ושכבר בשבוע 10 להריון קיבלה תוצאות שהעובר בריא ואפילו גילו לה את מין העובר, ובהחלט חיפשתי גם לעצמי אישור שההריון תקין ושאין לעובר תסמונות נפוצות. גם לדעת את מין העובר בשלב כל כך מוקדם היתה מתנה נהדרת - בכל זאת, אחרי שני בנים".

"בהמלצת חברתי, ביצעתי את הבדיקה דרך חברה מסויימת, אך קיבלתי מהם תשובה שדגימות הדם שלי לא טובות ושהם לא הצליחו לתת לי תוצאה. הריון לכשעצמו הוא תהליך מלא חששות ועמוס בחוסר ודאות, וברגע שהגיע העדכון הזה נכנסתי לחרדות גדולות שאולי קיימת בעיה אצלי שלא ידעתי עליה וחיפשתי כל דרך להרגיע את עצמי".

"בחנתי בדיקות NIPS נוספות ולאחר שחברה אחרת המליצה לי על בדיקת Verifi, בחרתי בה. בזכות סל ההריון בקופה שלי קיבלתי סבסוד כמעט מלא על הבדיקה, ולשמחתי קיבלתי את התוצאות בתוך שבוע בלבד - התוצאה שללה את התסמונות שנבדקו וגם בישרה לנו שעוד נסיך מצטרף למשפחה. פעם שלישית גלידה - אין הפתעות גדולות, אבל הוא מושלם כמו האחים שלו. השקט הנפשי והידיעה שאני יוצאת לדרך בטוחה שוות בעיני את הכל".

בשיתוף וריפיי-טבע, בשיתוף וריפיי-טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully