וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים ישנות טוב יותר ליד הכלבים שלהן, ולא ליד בני הזוג

6.12.2018 / 15:09

הם צמריריים, נאמנים וגם מועילים לאיכות השינה שלכן. מחקר חדש מגלה שנשים מעדיפות בלילות את קרבתם של כלבים, ולאו דווקא את בני או בנות זוגן, מפני שהם גורמים להן להרגיש בטוחות יותר

כלב ישן במיטה. ShutterStock
חברו הטוב ביותר של האישה. כלב במיטה/ShutterStock

אם העפת את החבר מהמיטה והעדפת להתכרבל עם הכלב, עשית בשכל. מחקר חדש מגלה שכלבים מייצרים את סביבת השינה הנעימה ביותר לנשים, הרבה יותר מחתולים או בני אדם אחרים. 962 נשים מקניסיוס קולג' שבבאפלו ניו יורק השתתפו במחקר שעסק באיכות השינה שלהן, ומחציתן סיפרו שהן מתכרבלות מדי לילה עם לפחות כלב אחד. הרגל שמסייע להן ללכת לישון מוקדם, לקום מוקדם ולישון טוב יותר מאלה שנוהגות לישון עם חתולים או עם בן/בת זוג.

המשתתפות הסבירו ששינה לצדו של היצור פרוותי מעניקה להן הרגשה בטוחה יותר לעומת פרטנר אנושי. רק 13 אחוזים מהנשים הצהירו שהן אוהבות לישון "כפיות" עם בני זוגן במיטה, בעוד שהרוב, כ-63 אחוזים, העידו שהן מעדיפות לדחוף קלות הצידה את מי שלן לידם. הן אפילו טענו שהן נבהלות מקולות של אדם אחר שישן איתן במיטה. 31 אחוזים מהנשים שמחזיקות ביותר מחתול אחד העידו שלא חשו איתם בנוח והצדיקו את המוניטין שלהם כסנובים.

עוד בנושא:
הדמיון המפתיע בין האדם לכלב הוביל לפריצת דרך בחקר הסרטן
ילדים צריכים חיות מחמד יותר משהם צריכים אחים
לא כלבים ולא חתולים: מומחים טוענים שאלו חיות המחמד הטובות ביותר

כלב ואדם יוצרים לב. ShutterStock
גורם לגוף שלך להפריש את "הורמון האהבה" ולחוש בטוחה יותר. כלב ואדם יוצרים לב/ShutterStock

הסיבה שבגינה נעים להתכרבל עם כלב היא שיש לבני אדם אינטראקציה כימית ברורה עם כלבים. כשכלבים נועצים בבני אדם מבט, הגוף משחרר יותר מהורמון האוקסיטוצין והוא קופץ לרמה של כ-300 אחוזים. אוקסיטוצין, שידוע בכינוי "הורמון האהבה", גורם לאימהות להתחבר לתינוקות שלהן ולרצות להגן עליהם ומופרש בזמן יחסי מין, חיבוק או נשיקה.

לא מדובר בפעם הראשונה בה מתגלה שכלבים משפרים את איכות השינה של בעליהם, נשים וגברים כאחד. במחקר שנערך בשנה שעברה במרכז הרפואי הנחשב Mayo Clinic עלה שמי שחולקים את יצועם עם חבר על ארבע זוכים באיכות שינה שעמדה על כ-80 אחוזים בממוצע. אלא שבמקרה הזה, החוקרים טענו שדווקא אלה שחלקו את המיטה שלהם עם בן את בת זוג ישנו הכי טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully